DET FINNES POSITIVE TING VED SYKDOM OGSÅ

Det er en stund siden sist nå. Jeg har ikke vært på mitt beste de siste 4 månedene, tvert imot. Og da har ikke blogg vært en prioritet. Det er det fortsatt ikke i grunnen. Men enkelte dager glimter man til litt, og i dag er en sånn dag.

Og som de fleste sikkert har fått med seg, så har jeg vært ganske syk disse månedene, og enda er jeg ikke god, men likevel en del bedre. Jeg er i alle fall på bena igjen om ikke annet, selv om jeg ikke klarer å gå så langt eller gjøre så mye.

Det som er feilen, altså det som feiler meg mest sannsynlig, er at jeg har reagert allergisk på bremsemedisinen jeg tar mot MS. Serumsyke heter det visst. Eller Hypersensitvitetsreaksjon type 3. Jeg forstår det sånn at det ikke er 100% sikkert at det er akkurat det, men mest sannsynlig.
Jeg har jo hatt et par innleggelser nylig hvor hele meg har blitt grundig sjekket, uten at de har funnet hva annet som kan skyldes den høye feberen og alt sammen. Så har jeg lav blodprosent, og det har de ikke funnet ut av enda. Men det er nok den som hindrer meg mest i det daglige nå, pluss litt småfeber om kveldene.

Så det å være syk er ikke noe artig nei. Det har vært svært tunge stunder iblant.

Men, det finnes fordeler også. Faktisk har jeg gått ned 7 kg disse 4 månedene. Matlysten er ikke noe å skryte av, og det jeg spiser, spiser jeg fordi jeg vet jeg må. Men måltidene er ikke store, eller mange. Det jeg veier nå, har jeg ikke veid siden jeg var ganske ung, nærmere 30 år siden.

Etter å ha gått ned 7 kg (og jeg hadde jo allerede gått ned mye en stund før jeg ble syk i høst), så har jeg faktisk begynt å få markerte kinnben. Det kan jeg ikke huske å ha hatt før. Eller kanskje det bare er at jeg begynner å bli mager 😉

Det er ikke så lett å få det frem på bilde. Men en venninne kommenterte her om dagen at hver gang hun ser meg, støkker hun, for jeg har blitt så tynn i ansiktet.
Ja, ikke bare i ansiktet, hele kroppen bærer preg av vekttapet. Jeg synes ikke det er negativt, det er egentlig mer sjokkerende, fordi jeg hadde ikke trodd det var mulig i min alder å gå ned så mye. Men det er visst det 🙂
Sunt er det jo ikke da, når man ikke lenger har så mye å gå på, når vektnedgangen skyldes manglende matlyst. Men jeg forsøker jo å se det fra den lyse siden, selvsagt 🙂

Jeg fikk også nylig svar på test etter 3. vaksine. Og den viste: ingen antistoffer påvist. Så da må jeg være ekstra forsiktig nå med tanke på den store smitten. Heldigvis er det jo sånn at Omikron ikke gir så tøff sykdom, men likevel, alle er forskjellige, og ingen vet hvordan man selv reagerer.

Men utenom det er jeg ved godt mot. Januar har vært så mye lettere å komme seg gjennom enn hva jeg fryktet, og så går det stadig mot lysere tider, hvor man generelt sett har det bedre.

Men sånn for å summere litt, jeg er fortsatt i live, men ikke restituert. Så tar jeg tiden til hjelp fremover.

Det var kjekt å kikke innom her, selv om det er veldig sjeldent.

Takk for besøket, og ha en riktig god helg ♥♥♥

16 kommentarer
    1. Til tross hvordan du har det, inspirerer du fortsatt fordi du er et positivt menneske. Jeg ser at du legger ut på Facebook små turer og det inspirerer meg også til å prøve. God bedring til deg.

      1. Ja, jeg forsøker noen små turer, med god hjelp og støtte. Må ikke visne helt. Veldig kjekt at jeg kan inspirere ♥
        Tusen takk for det ♥ Jeg håper på snarlig bedring nå 🙂 Og så håper jeg du kommer deg ut på tur litt mer nå når det går mot lysere tider ♥

    2. Glad for at du glimter til innimellom, er innom å kikker etter deg hver dag nesten ♥️
      Godt å høre at du er på beina, håper det fortsetter sånn 🙏

      Ha en god helg Eva 😊

      1. Tusen takk for det, og så kjekt å høre at du er innom og kikker etter meg ♥
        Ja, jeg håper også at det fortsetter sånn, jeg kan ikke leve bare for å leve, livet må jo inneholde noe av verdi for at det skal være godt 🙂
        En deilig god helg til deg ♥

    3. Kost å se deg her inne igjen… ❤️
      Vel, det er kanskje greit å gå ned noen kilo, men sykdommen din er jo trist..
      Du får bruke krefter på det du elsker, og blogg er jo bare blogg…
      Det tar enormt mye tid og krefter. ..Jeg bruker nok 2-3 timer hver dag…så sier seg selv
      at det er ikke lett når man er syk…Ganger man opp det med 7 dager i uka – så tilsvarer det en 40 % stilling i arbeidslivet..og det uten å tjene ei krone…..🥰
      God klem og ta vare på deg selv…

      1. Tusen takk for det ♥
        Ja, kjekt å miste noen kilo, for jeg har jo tidligere hatt nok å ta av. Men nå begynner det å bli glissent.
        Det er sant som du sier, blogg er en del arbeid, og tar fort timer. Jeg må si jeg beundrer dere som skriver mange innlegg om dagen. Det er sjelden jeg klarer det. Klarer knapt å skrive ett i måneden nå for tiden. Men kjekt er det jo. Og likevel foretrekker jeg nok å strikke. Har en del garn jeg vil bruke opp 🙂
        Ha en skikkelig god lørdag ♥ God klem fra meg 🙂

      1. Tusen takk for det ♥
        Av og til glimter jeg til 🙂 Må gjøre det når jeg har tenkt så lenge på det, og faktisk har et par gode dager 🙂
        God klem ♥♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg