DET GODE PÅSKELIV

Jeg kan ikke skryte av at jeg rusher opp til hytta i fjellet i påsken. For jeg er ingen vinterfjellgeit. Jeg er ikke glad i snø, og jeg er ikke født med ski på bena. Sist jeg hadde ski på meg, var da jeg var 16 år gammel. Og nå nærmer jeg meg 54.

Men jeg kan vel egentlig skryte på meg å være badenymfe 🙂

Jeg elsker å bade, til tross for et snev av vannskrekk. Og om badeforholdene er optimale etter min standard, så kan jeg være uti ganske lenge.
Og da er det jo så herlig at det i fjor ble innstallert utendørs boblebad på hytta i fjor.
Ja, for dem som ikke har fått det med seg, så er jeg på hytta i Farsund.
Bygget i bakgrunnen her er min suite, annekset, som jeg har helt for meg selv mens jeg er her.

Men altså, boblebadet er plassert sånn at det ligger midt i åssiden, og har DEN utsikten utover fjorden. Det er balsam for sjelen å sitte her og bare nyte. Og spesielt om kvelden, når roen har senket seg. Og i går kveld ble det noen timer i boblebadet.

I dag morges da jeg våknet, var det også stille og fredelig. Jeg kunne våkne sakte opp, kle meg, ordne meg for dagen, og ja, solkrem måtte til, for dette skulle bli en dag med sol visstnok. Og ja, så langt har det vært nydelig sol.

Et lite blikk ned mot fjorden beviser at i dag vil bli en fin dag.

Og mens ungdommene er sendt ut på påskeeggjakt, en ganske lang løype, så tenker jeg å sitte i solveggen og nyte tilværelsen.

Og det er her oppe på annekset at solen kommer først. Og det er godt å sitte i le her en tidlig morgen. Og her ser du badetøyet mitt henge til tørk også, hehehe. Må jo bli klart til neste badeøkt 😀

Jeg satte meg ut etter frokost, med en god bok. Godt påkledd, for det var jo enda litt kjølig.

Etterhvert falt plaggene, ett etter ett 😉 Men neida, ta det med ro, bikinien henger fortsatt til tørk, og jeg er ingen nudist 😉 Varmt ble det i solkroken, og jeg nøt hver eneste solstråle og hver eneste varmegrad.


Litt niste har jeg også med meg. Det er jo påske. Og jeg har fått påskeegg av en venninne, og det har jeg med meg for å nyte litt godis nå og da i mitt gode påskeliv.

Det er nydelig å sitte her og høre fuglesangen, og ingen biltrafikk eller annen bystøy.

Det er ikke det stødigste nettet her, så for å spare min bror for de største nettutgiftene, så er jeg ikke så veldig mye på nett. Men om jeg finner en stødig 4G mulighet sånn helt plutselig, så er jeg på og kikker, og leser litt blogger. Men å skrive kommentarer, og svare på kommentarer hos meg selv, må jeg vente til det byr seg en mulighet. Men det kommer svar, før eller siden 🙂 Jeg foretrekker å skrive kommentarer og svare på kommentarer på pc. Mobilen blir litt knotete synes jeg. Da bruker jeg unødig mye energi. Og den har jeg som kjent ikke overflod av.

Ha en herlig fin Langfredag der du er, og kos deg masse ♥

16 kommentarer
      1. Jeg kan garantere med 100% sikkerhet at det ikke er skorpioner i vannet eller tatoveringer på mils omkrets. Så det er nok synet som bedrar 😀

    1. Det ser ut til at du virkelig har funnet roen.
      Koselige bilder hos deg.😊
      Nyt dagene!🐣🐥💛

    2. For et perfekt sted å feire påsken, og det ser virkelig ut som du koser deg 🐣 Jeg heller ingen vinterfjellet og har ikke hatt ski på bena siden 1991. Er heller ikke badenymfe, men kunne ha blitt det i boblebadet. Ønsker deg en fortsatt fin påske 🐣

      1. Ja, det er høy trivselsfaktor her, ingen tvil. Og ja, det er nok det boblebadet som gjør at jeg har blitt badenymfe 😉
        En fortsatt god påske til deg ♥♥

      1. Ja, det er så viktig å kose seg og nyte litt iblant 🙂 Så takk for at du unner meg det.
        Alle gode dager tas imot med takk.
        Og til deg også ♥ Klemmer ♥

    3. Så deilig å være på hytten med familie og med boblebad!
      Det er mitt ønske til høsten- boblebad i hagen , men siden jeg ikke har hytte må det bli hjemme…
      Fortsatt god påske til deg!

      1. Boblebad hjemme må jo være toppen på nytelse ♥ Så det synes jeg du skal unne deg ja. Herlig og godt for kropp og sjel.
        Fortsatt god påske til deg også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg