DET KOSTER Å SKINNE

I går da jeg sto opp følte jeg at jeg hadde eldet minst 10 år i løpet av natten. Enkelte ganger er det bare sånn. Jeg hadde store poser under øynene, og så rett og slett ikke frisk ut.

Men det er rart hva litt sminke og sånne remedier kan gjøre, for å føle at man igjen har funnet ungdomskilden 🙂

Jeg har et ganske stort arsenal av øyesminke. For det er som regel det som er trikset mitt. Øyesminke og leppestift.

Foundation og andre slags kremer er fy fy på min hud, bruker kun solkrem når det kreves 🙂

Og det er jeg jammen glad for. For når jeg går på parfymeriet og ser hva sånne ting koster, så har jeg jammen spart mye penger i løpet av de siste 25 årene.

Så det jeg bruker penger på, er øyesminke og leppestifter. Og det er jo ikke billig det heller.

Men vet du hva som koster mest for å få dagen i gang for meg?

Det er energi. Når jeg endelig har kommet dit at jeg har våknet nok til å sette i gang med morgenstellet, så er jeg allerede nokså utladet. For bare det å komme seg ut av senga og inn i klærne krever en god dose energi for denne ME-kroppen.

Så her er altså utgangspunktet til vanlig. Bildene er tatt i går. Det første jeg gjorde var å bruke en beroligende roll on gel til posene under øynene. Den gel’en fikk jeg til 50 årsdagen min, og her har jeg allerede påført den. Den er faktisk ganske god den gel’en. Litt kjølende og beroligende. En fin oppdagelse blant jungelen av skjønnhetsprodukter. Posene under øynene er kraftig redusert her. Så synd jeg ikke kom på å ta før-bilder.

Så har jeg begynt å ta på øyensminken. Men er ikke ferdig enda. Jeg ser at rynkene mine kommer til sin rett i det skarpe formiddagslyset 😀 Men det gjør meg ikke så mye….den gel’en kan jo ikke trylle alt bort heller, og jeg er jo tross alt 51 år.

Her er jeg endelig ferdig sminket, og dagen kan begynne på ordentlig. Det er ganske godt når det er gjort.

Men før dagen kan begynne på ordentlig, så må jeg ha en pause/hvil. For da har jeg brukt meg opp, allerede. Det skal ikke så mye til. Og jeg bruker sånn ca. 10 minutter på dette, pluss/minus.

Og sånn går dagene 🙂 Gjøremål, hvile, gjøremål, hvile 🙂 Ganske mye hvile ofte faktisk. Men det må til for at jeg skal vare dagen ut.

Det er ikke hver dag jeg sminker meg. Men når jeg da møter meg selv i speilet, så er det ganske kjipt. For jeg har ikke så lyst å se like sliten ut som jeg føler meg. Så da er det faktisk en ganske god investering i å bruke litt penger og litt energi til å se nokså ok ut, også for min egen del og mitt eget velvære.

Så nå kan dagen øyeblikk begynne i dag også, for nå er jeg på vei for å legge et lite lag med øyesminke til søndagsvelværet 🙂

Hvilke rutiner har du før dagen kan begynne?

 

#sminke #velvære

11 kommentarer
    1. Du såg jo veldig fresh ut på bildene da! Veldig vakker dame. Jeg bruker nok som deg mest øyensminke for tiden, (inkl bryn)og iblant lepper. Lenge siden jeg har brukt foundation, blush, highlighter, pudder osv. Jeg orker rett og slett ikke å sminke meg så mye når jeg ikke skal noe spesielt. Men føler meg nok mest vel ute blant folk med noe øyensminke. Jeg har nok noen rutiner, men de er litt fleksible.

    2. Du er bare vakker uansett, og det er godt å få på litt sminke når man føler seg sliten. 🙂

      Selv bruker jeg litt for dekke mørke skygger og røde flekker i ansiktet, og litt mascara. Det er alt. Har aldri lært med dette med sminking, og jeg orker ikke bruke mye tid og penger.
      Bare den jeg bruker for å dekke til koster jo 350 kr. Så jeg prøver å kjøpe det når det er på tilbud. Synes som deg, at det koster altfor mye. 😉
      God søndag! Klem 🙂 <3

    3. Rart hva sminken gjør, du blir veldig forskjellig usminket og med sminke. Men jeg syns du er fin uten sminke også. Du er søt. Ser ikke sliten ut. Og ikke vil jeg si du har mange rynker.
      Før sminket jeg meg. Alltid. Om sommeren kunne jeg ha mer fri. Nå sminker jeg meg ikke. Bruker å ta farge på øyenbryn, men øynene tør jeg ikke bort i. Det ene øyet er blitt bare sorgen etter jeg begynte med biologisk medisinen. Leppestift / lipgloss kan jeg bruke. Bruker krem en eller form for dagkrem.

      1. Tusen takk 🙂 Vi oppfatter nok veldig forskjellig 🙂 Det er jo sånn at når vi eldes litt, så mister vi mye farger, og det igjen gjør at følelsen gammel og sliten kommer til uttrykk 🙂 Men mange rynker har jeg ikke, heldigvis, og det er jeg jo glad for.
        Ja, om sommeren kan man ha litt mer fri, da får jo huden en fin glød og det hjelper jo veldig.
        Huff, leit at det ene øyet skal være så vanskelig, men bivirkninger er jo noe herk, det kan ødelegge en del det. Vi får gjøre det beste ut av de mulighetene vi har ♥

      1. Tusen takk ♥ Ja, de trøtte dagene bruker jeg gjerne bare litt mascara, de trøtteste dagene hopper jeg helt over sminke 🙂 Men det er rart med det, man blir litt freshere når man får markert litt trekk i ansiktet 🙂

      1. Tusen takk for det fine du ♥ Jo, sminke er litt hobby det også på en måte. Jeg liker jo farger og er selv så lys at litt sminke helst må til. Du er mørkere, og dermed er dine trekk mer markerte enn mine. Så du har sikkert ikke det samme behovet for en nøye jobb som jeg har. Fine er vi jo alle sammen, med eller uten sminke 🙂

    4. Jeg sminker meg ikke hver dag, jeg trives godt uten, men som du sier. Det hjelper når man føler at man ser litt ekstra trøtt ut eller ikke vil både se og føle seg sliten. Da er det godt å få på litt sminke og føle seg litt bedre… du er flott både med og uten sminke 🙂

      1. Tusen takk for det 🙂 Det er en god egenskap å trives godt uten, jeg misunner deg der. Jeg er nok ikke helt der, men så er jo jeg alltid sliten, så kanskje har det noe med det å gjøre 🙂 Man føler seg absolutt litt bedre med litt farge i ansiktet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg