DET LIGGER AN TIL PUTEKRIG

Putekrig er jo heldigvis en harmløs form for krig. Med myke og gode puter som våpen ligger det an til mye latter og morro.

Men nå skal det sies at disse putene jeg her strikker, ikke skal brukes til noen form for krigføring. De skal bare brukes til kos og dekorasjon.

Denne puten ble jeg ferdig med i dag. Den har jeg strikket i restegarn av ull. Mønsteret heter Lista, og står i boken Villmarksinteriør av Linka Neumann. Jeg har brukt en del garnrester fra bl.a. Alfa fra Sandnesgarn. Det garnet produseres jo ikke lenger, men jeg strikket en del av det garnet da det i sin tid var et av “in”-garnene. Jeg har også brukt andre garnrester, pluss en av fargene har jeg kjøpt, fordi jeg manglet den. Den turkisblå fargen skulle egentlig være mørkeblå i oppskriften, men jeg syntes den passet godt i en lysere variant også.
Jeg er veldig fornøyd med denne puten. Og så var det så kjekt å strikke. Og ikke minst, å se at restegarnsbeholdningen minker 🙂

Nå er jeg i gang med en ny pute fra samme bok, og fra samme kassen med restegarn. Dette mønsteret heter Solskog.

Det er så kjekt å strikke nå når jeg endelig kan gjøre det igjen. Og så har jeg jo dette med at jeg så gjerne vil minke på garnbeholdningen min før jeg kjøper nytt garn. Og enda har jeg mye restegarn igjen. Pluss en hel sekk med garn kjøpt på tilbud (stort sett), som også skal bli til fine prosjekter. Så jeg får fortsette å strikke.

Ha en kjekk og god lørdagskveld ♥

20 kommentarer

Siste innlegg