DET SETTER SEG I RYGGEN

Jeg har hatt uendelig mange runder med hodepine de siste 15 årene. Stresshodepine. Og jeg har hatt mye stress. Mye pga. helsa, som var så vanskelig og langvarig å få utredet, og NAV, som jo selvsagt har fulgt meg mesteparten av veien. Man blir ikke akkurat friskere av å skulle stange

hodet i NAVs og helsekorridorenes vegger.

Men den siste tiden har jeg merket en endring. Jeg har sjeldnere hodepine, men oftere vondt i ryggen. Det føles nesten som at jeg tidvis lever med knekt rygg. Den er jo ikke knekt, men metaforisk sett, føles det sånn, spesielt nå for tiden har jeg det sånn. Det er flere ting som gnager. Jeg kan stå opp om morgenen, og alt føles fint, helt til hjernen begynner å virke og tankene og problemene strømmer på igjen.

Men jeg håper og tror at jeg snart får en oppklaring, en positiv oppklaring. For det at stresset setter seg i ryggen, er sterkt med på å bidra til svært reduserte dager, i forhold til at dagene uansett er sterkt reduserte i utgangspunktet. Men bare for å ha sagt det, det er ikke noe bedre med hodepine. Det er to sider av samme sak, rett og slett.

I dag skinner solen, og jeg sitter her med ryggen min. Og jeg skal forsøke å gå en liten tur. For det føles nokså godt for ryggen, i alle fall mens jeg går. Så skal jeg ta kamera med meg, og ha litt meditasjon med det. Kanskje en liten fristund med et annet fokus kan lette litt på ting? Det tror jeg så absolutt det vil 🙂 Og jeg gleder meg, selv om det er vanskelig å komme i gang.

Og utenom det, så er planene å ha litt rengjøring i dag. Det er sårt nødvendig. Men med denne ryggen, så ser jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til. Så jeg får ta det sakte og kontrollert. Jeg har ingen planer i morgen, så om nødvendig, kan det bli en sengeliggende dag.

Det er bare en ting å gjøre nå, og det er sette på seg gladsmilet, og å komme seg i gang 😀

Ha en supergod dag alle sammen ♥

 

6 kommentarer
      1. Herlig med litt vårlige tendenser nå ja, så her ble det tur og glede, i hagen min 🙂 Veldig koselig å kikke litt rundt her nå, og se at det spirer og gror 🙂
        Fine dagen til deg også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg