DET SKADER IKKE MED ET SMIL

I dag gikk jeg meg en morgentur. Jeg har vært rimelig innaktiv de siste dagene, så det gjorde godt å komme seg på tur igjen.

Mot slutten av turen gikk jeg forbi en varebil/firmabil, hvor 3 menn var travelt opptatt med å lesse noe inn eller ut av bilen.

Selv var jeg begynt å bli veldig sliten på det tidspunktet, og skulle til å gå Hanatrappene, som er 306 trappetrinn oppover. Dette er min “snarvei” hjem. Det er ikke så snart egentlig, siden det tar på å gå, og akkurat i dag måtte jeg ha mange pauser. Men det er likevel kortere/raskere enn å gå rundt og ta den seige veien hjem. Og så får man jo hjertepumpa ordentlig i gang 😉

Denne bilen sto parkert like nedenfor trappene, ved inngangen til barnehagen som ligger akkurat der. De så meg da jeg gikk forbi disse 3 mennene, og jeg så jo dem. Den ene mannen smilte og nikket til meg da jeg gikk forbi. Jeg smilte så klart og hilste tilbake.

Og det var det som ga meg energi akkurat da til å begynne på trappeoppstigningen. Et hyggelig smil utløste en glede, en positiv følelse, som motiverte meg til å gå trappene med godt humør, istedet for det ganske så slitne humøret jeg hadde begynt å få innen jeg kom dit. Det var som en liten kjedereaksjon, som fikk meg til å holde ut helt til jeg var vel hjemme.

En oppløftende opplevelse som reddet dagen akkurat da.

Jeg starter alltid dagen med et smil til meg selv i speilet, men det er ingen tvil om at et smil fra en fremmed betyr mye for velværet. Og på toppen av det hele var jeg varm og svett, og usminket da dette smilet kom. Men det tenkte jeg ikke over. Jeg tenkte bare på den gleden et lite smil faktisk kan gi.

Jeg forsøker å være hyggelig å smile til fremmede jeg passerer selv av og til. I alle fall om jeg er bevisst på det og ikke surrer rundt i mine egne tanker. Og jeg håper de gangene at det gleder like mye den jeg smiler til som det gledet meg å få et smil i dag 🙂

Startet din dag godt i dag?
Liker du at fremmede smiler til deg?

 

#smilogværglad #smil #glede

10 kommentarer
    1. Her er du inne på noe vesentlig. Det er i alle fall jeg overbevist om! Et uventet smil kan gi en energi-boozt og et mentalt løft som faktisk medfører at vi føler oss bedre på alle måter! Takk for flott innlegg!<3

    2. Et smil er energifylt, uansett om det kommer fra deg, eller noen andre først <3

      Jeg smiler stort sett alltid til folk hvis jeg ser opp 🙂

      1. Du har veldig rett i det. Det gir en god følelse å smile selv også. Noe jeg gjør ofte, heldigvis 🙂 Jeg forsøker også å smile til andre…men av og til er jeg litt sjenert også, så jeg ser situasjonen an 🙂

      1. Jaaaaa…jeg er så enig med deg, egentlig bør man smile til alle, for da ville verden blitt et bedre sted ♥ Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg