DET SKAL SÅ LITE TIL

Jeg hadde en (1) ting jeg skulle gjøre i dag. En irritasjonsting riktig nok. Jeg skulle bytte det utebordet jeg kjøpte i går, siden vi hadde fått feil.

Dette satte jeg i gang med i morges, så snart butikkene åpnet. Og når det var gjort, og jeg var vel hjemme, så var dagens energikvote oppbrukt.

Det er lite som skal til.

Så da forsøkte jeg å finne en gunstig plass å hvile her hjemme. Jeg klarte ikke å sitte, det var for slitsomt og vondt.

Jeg satte meg, eller rettere sagt, halvveis la meg ut i terrassestuen. Der har jeg gode møbler og puter.

Men jeg klarte ikke å finne hvile. Ryggen, eller rettere sagt hele partiet mellom hofter og armhuler føltes å ikke ha armering, musklene var uvillige, og det føltes som jeg skulle klappe sammen. Jeg har hatt det mange ganger før også. Et sikkert tegn på at dagen er av det mindre gode slaget.

Så tenkte jeg at det kanskje var bedre å legge seg. Og jeg gikk inn i stua og la meg på sofaen. Øynene ville mer enn gjerne igjen, men kroppen klarte ikke å finne den riktige hvilen. Det gjorde bare vondt.

Så tenkte jeg at jeg måtte prøve en ting til før jeg måtte ta siste utvei som er senga. Jeg gikk ut på terrassen, fant frem en av stolene som kan reguleres i ryggen…ja, det er en av dem jeg skal selge…. Så fant jeg en posisjon som virket grei. Jeg stilte stolen inntil rekkverket og fant en pute som jeg la der, mellom meg og rekkverk. Og da fikk jeg endelig den støtten jeg lengtet desperat etter. I tillegg til solen som varmet, så gjorde dette veldig godt. Litt støy fra trafikk og folk gjorde at jeg gikk inn og hentet radioen, og satte den på en 80-talls kanal. Og da var det gjort, da fikk kroppen hvile ♥ Jeg lå sånn lenge, i alle fall i halvannen time. Og jeg følte meg litt bedre etterpå.

Bordet som jeg gikk og byttet, det ligger fortsatt i bilen. Og forhåpentlig er det noen som vil forbarme seg over det etterhvert. Det er for tungt for meg å løfte en så stor eske.

Jeg håper din dag har vært mye bedre enn min. Men jeg klager ikke. Jeg har det jo greit, selv om jeg gjerne skulle hatt mye mer krefter. Solen skinner, og det er en god trøst 🙂

26 kommentarer
      1. Ja, fikk byttet bordet, og heldigvis uten problemer. God service der jeg handlet det.
        Og hvile ble det, når jeg endelig fant rette stillingen 🙂

    1. Det var nå som bare!
      Ingen bedre dag i dag likevel.
      Ønsker deg masse god bedring og forhåpentligvis en god natts søvn.🌹🤗

      1. Huff, sånn er tilværelsen min for tiden, veldig opp og raskt ned igjen. Jeg får bare bli flinkere å tolke kroppen og ikke gjøre for mye ut av ting.
        Er bedre i dag, så det hjalp å finne riktig hvilestilling på terrassen i går ♥
        Tusen takk ♥ Klem

      1. Ja, det tok litt tid, og jammen gjorde det godt. Så i dag er en mye bedre dag ♥
        Og tusen takk for den hyggelige konvolutten jeg fant i postkassen min i dag ♥ Det gjorde dagen, selv om skrapepremien uteble.
        Klem ♥

    2. Godt du til slutt fikk litt hvile, men så ille at det skal så lite til.
      Men så er slike handleturer værre enn mye annet også da.
      Håper du får hvile godt, og at du får en god natt. God klem ❤️

      1. Ja, det er utrolig hva det gjør når man bare får til å hvile på den måten kroppen trenger.
        Og handleturer, huff, det er jammen stressete ja. Gjør ikke det for ofte.
        Natten ble også nokså grei, så i dag har jeg det betraktelig bedre 🙂
        Håper din dag også er fin ♥ God klem ♥

      1. Tusen hjertelig takk, for både bedring og listeplasseringsgratulasjon ♥ Jeg var en gang på 12. plass, men det er nok et par år siden 🙂 Dette er for meg en årlig periodisk hendelse, og akkurat nå er vi midt inni perioden ♥

      1. Hei, og tusen takk for det. Jeg leste og ble rørt til tårer. Det varmet ♥
        Dagen i dag er mye bedre, takket være at jeg fikk hvilt bort det verste i går, til slutt 🙂

    3. Du var sikkert glad for at du fikk byttet bordet. Da er i alle fall det gjort. Men kjedelig at kroppen krasjet. Det er ofte noe sånt lite som skal til, ja, og kanskje har man gjort “litt for mye” dagen før i tillegg, sånn at det tar tid før man får ladet nok til å klare mer igjen. Håper du kommer deg raskere enn du tror! 💖

      1. Ja, jeg var veldig glad når det bordet ble byttet. God service i den butikken. De hjalp meg med å få bordet jeg skulle bytte ut fra bilen, og det nye bordet inn i bilen.
        Men ja, vi blir nok litt overmodige når vi har gode dager. Jeg har krasjet på det mange ganger. Nå har jeg vel erfart at enten har jeg ikke blitt så god igjen som jeg har trodd, eller så er det en permanent forverring jeg har, siden jeg tåler så mye mindre enn jeg gjorde i fjor på denne tiden.
        I dag er uansett en bedre dag, og jeg har vært flink med å porsjonere energien 😀

        1. Det er godt å oppleve god service 🙂 Det blir mange krasj på meg også, siden jeg “bare” skal ditt og datt. Opplever også at jeg er dårligere nå enn tidligere år, og burde lagt inn mye mer hvile, men det kommer liksom alltid noe hyggelig i veien… 😀 Flinkis som klarer å porsjonere energien! 😀

          1. Jeg opplever at det tar tid å lære seg ny måte å energiporsjonere på. For så lenge man har blitt et hakk dårligere, så må man jo lære kroppen sin å kjenne på nytt også. Og det svir litt synes jeg, for jeg er jo så glad i dette livet. Men blir vel vant til det nye tempoet etterhvert 🙂
            Og som du sier, det kommer jo alltid noe hyggelig i veien 😉

    4. Godt du fikk ordnet med bordet, selv om det gikk på bekostning av kroppen.
      Det er ikke alltid at øyenlokkene og resten av kroppen spiller på lag, og da kan det være litt av en jobb å få dem til å samarbeide. Jeg var på kontoret å jobbet i går, som var greit men jeg ble helt utslitt og orket ikke så mye etter at jeg kom hjem. Håper du får en fin onsdag, og at noen har vært grei å hente inn bordet for deg. Klem 🥰

      1. Ja, det der med øynene og resten av kroppen altså, det spiller ikke alltid på lag. Men heldigvis fikk jeg til en god hvile etterhvert.
        Huff, kjenner godt igjen den tiden da jeg jobbet, og kom hjem og ikke orket noen ting. Så skjønner godt hvordan du har det.
        Dagen i dag har vært bedre, og bordet er montert og tatt i bruk. Blogginnlegg kommer senere, håper jeg 🙂
        Klemmer ♥

      1. Ja, det var herlig med den hvilen. Og jo, jeg skal selge stolene, har lagt de ut for salg. Men jeg skal kjøpe meg en ute-recliner. Tror det vil være det rette for meg, og enda bedre enn de stolene ♥
        Takker for det ♥ Varme klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg