DET TOK 15 ÅR

Så var det disse ufoene mine da 🙂 Nå har jeg ferdigstilt en av dem. Den eldste.

Denne genseren begynte jeg på for minst 15 år siden. Jeg hadde kjøpt garnet i en brodeributikk, Berge M. Bertelsen, hvis noen husker den? Den hadde sin opprinnelse i bygda hvor jeg vokste opp.

Garnet heter Teddy, og sånn føles det også. Godt og mykt. En skikkelig kosegenser.
Men det tok sin tid å ferdigstille den, da det var mye annet kjekt å strikke også, og på den tiden var det mest barnestrikk jeg holdt på med. Småbarnsmødre har ikke allverdens tid til strikkerier alltid 🙂

Siden den gangen jeg begynte på den, har jeg krympet litt. Så pr. dags dato er genseren for stor til meg. Men nå er det jo in med oversize koseklær, så da er jo dette helt glimrende i dag likevel 🙂

Jeg har forlengst forlagt oppskriften. Jeg har den nok et sted, men prioriterte ikke å finne den. Improviserte heller litt, og laget min egen vri på genseren.
Halsen valgte jeg å strikke litt løs, og rett opp, så kan man velge om man vil ha den som en høy hals, eller som en brettet lavere variant i halsen.

Da jeg begynte på genseren nå for en måned siden, hadde jeg såvidt begynt på ermene, mens bolen var ferdig.

Nå når den er ferdig, så ble jeg riktig fornøyd med resultatet. Og endte opp med å gi den til datteren min, som falt for den. Det synes jeg er veldig koselig, at hun har lyst på strikkede plagg som jeg har laget 🙂 Hun elsker sånne store gensere, så det passer jo helt perfekt 🙂

Da kan jeg ferdigstille et senere prosjekt som jeg begynte på like før jul, en jumper som kjæresten min skal få 🙂 Og når den blir ferdig, så skal jeg presentere den også her 🙂 Men det blir ikke riktig enda 🙂

Vinteren er en fin strikketid, ikke sant?

 

#strikkeglede #strikk #strikkemote #garnglede

9 kommentarer
    1. genseren ble fin den :=) deilig å kunne bruke det en har strikket selv om det tok 15 år å få den ferdige og brukeren ikke er den genseren i utgangspungt var ment for :=)garn er dyrt,så mange ufoer som ikke blir ferdige er dårlig økonomi

    2. Godt og bli ferdig med prosjekt. Jeg har noen liggende. Innrømmer det glatt. Genseren ble fin. Så koselig at datteren likte den og ble eieren. Jeg begynte her om dagen med en genser/jakke men vurderer å rekke opp. Noe jeg ikke likte helt med den. Klem<3

    3. Oi, artig at du faktisk gjorde den ferdig da, etter 15 år 😀 Og den var jo kjempefin og så maks behagelig ut, så kan godt forstå at datteren din ville ha den 😀

      Og så må jeg bare spørre, for man veit aldri i disse tider. Men har du farget håret, eller er det helt naturlig? Det var utrolig stilig og flott fargespill i det 😀 Jeg har vurdert å gjøre noe helt nytt med håret, men jeg får meg ikke til å gjøre det 🙂 he he

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, det var kjekt at datteren min syntes den var fin, og da blir den nok brukt også 🙂

        Og tusen hjertelig takk for komplimenten….. Nei, jeg har ikke farget håret. Frisøren min sa en gang at hvis jeg noen gang ville farge håret, ville hun nekte å gjøre det, nettopp fordi jeg har så mange farger i det allerede, helt naturlig, og det må ikke ødelegges 🙂

        Det er litt vanskelig å bestemme seg ja. Jeg burde ha vært til frisøren for lenge siden sikkert, men så liker jeg det langt akkurat nå, og vil ikke klare å bestemme meg for hvordan jeg vil ha det. Noe nytt er jo fint. Håper du finner ut av det. Det er jo kjekt med litt forandring iblant ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg