DETTE ER EN GOD MORGEN

God morgen alle sammen ♥

Solen skinner i dag også 🙂 I går snudde været seg til stormlignende tilstander, og vi fikk regn om ettermiddagen og utover kvelden.

Det var et sårt etterlengtet regn. Og jeg har ikke noe imot at det regner om nettene, for å være helt ærlig. Men om det var nok regn til å fjerne brannfaren, det tror jeg nok ikke.

Trøsten er vel at det skal regne mer mot helgen.

Jeg gikk ut på terrassen nå i morgentimene, for å sjekke forholdene etter vårstormen.

Ingenting er ødelagt. Teppet ligger i en krøll, og putene i sofaen har lagt seg ned i vindkastene, men ellers ser det uskyldig ut.

Glassbordet har også fått stå i fred, heldigvis. Jeg fryktet at det skulle seile avgårde i vinden og bli knust. Men det står heldigvis like godt. Stolene derimot, de har blitt litt ommøblert. Men det tåler de 🙂

Så da ble dette jammen en god morgen ♥

Det blåser litt fortsatt, men jeg synes likevel det er så fint at jeg tok med meg morgenens viktigste måltid med ut. 15 grader og sol er jo fint. Måltidet består seg av et glass isvann og viktige piller (allergimedisin, stoffskiftemedisin og magnesium).

Den ordentlige frokosten dropper jeg, da jeg skal i forening om en ganske liten stund, og der blir det helt sikkert mat nok 🙂

2 dager i uka kommer avisen dumpende ned i postkassen om morgenen. Sandnesposten. Det er eneste avisen jeg faktisk leser. Den er ikke bare fylt med dårlig nytt, så den går det faktisk an å lese regelmessig. Den lå i postkassen i dag 🙂 Og hovedoverskriften er at salamanderne lider i tørken. Jeg tror ikke de er alene om det. Selv lider jeg ikke, men naturen sliter jo så klart med sånne uvanlige værforhold. Vi er jo mest vant til regn, regn og regn, ikke ukesvis med sol og glede.

Og så satte jeg meg for å sjekke siste nytt i bloggverdenen. Og tenke seg til, jeg har ny rekord på topplista ♥ Nå er jeg på topp 50 lista. Så nå kan til og med de som kikker på lista via mobilen se at jeg er der i dag 😀 Jeg er på svimlende 50. plass ♥ For en glede 😀

Denne morgenen ble plutselig ultragod. For dette hadde jeg slett ikke ventet. Veldig gøy altså ♥♥♥

Tusen hjertelig takk til alle dere som kikker innom hos meg ♥ Det er deres fortjeneste at jeg har denne plasseringen i dag! Og jeg tjener ikke engang penger på bloggen min, den er bare på gøy og glede 🙂 

Nå skal jeg sette i gang med resten av morgenstellet, pusse tenner og sånt vet du. Og så skal jeg gå i venninneforening. Det gleder jeg meg til. Blogglesing som jeg vanligvis gjør litt om morgenen, får nok vente til senere 🙂

Ikke bare var morgenen god, men det tror jeg resten av dagen blir også 🙂

Ha en herlig god dag alle sammen ♥

 

#nyheter #godmorgen #sol #storm #morgenstemning

 

11 kommentarer
    1. For en fin morgen! Her ble det en tur til Nærbø på jobbmøte. Jeg holdt på å bli blåst av veien og bilen lyset abs bremser lys hele veien. Bra jeg er ferdig nå. Kos deg idag!

      1. Åh huff, å kjøre utover Jæren i denne vinden er ikke så kjekt, så jeg beundrer at du likevel gjorde det. Men du hadde kanskje ikke noe valg. Det gikk jo bra, så glad du er ferdig med den turen 🙂
        Har kost meg i dag, og nå er det en sløv ettermiddag her hjemme 🙂
        Kos deg masse du også ♥

    2. Så koselig innlegg da! Ja, den vinden i natt var kraftig her også. Gardiene på soverommet sto rett ut kan man si. Men alt var i orden ute, bortsett fra en mengde veltede søppeldunker. Grått er det jo, men da får jeg kanskje unna litt jobb. Når sola skinner vil jeg jo bare ut i våren. I går fikk vi også klipt plen og ryddet i blomsterbedene. Det lukter godt, men her også er det tørt. Trist for samlamandrene. Vi hadde en dam inne på skogen der de holdt til i våren, men i fjor ble den helt tørrlagt. Skal undre på om noen av yngelen overlavde det året.
      Her er det snart lunsj og det blir bare havregrøt med bær og frukt. Godt det også. Kos deg på treff og ha en fin dag.
      Så koselig du hadde det ute forresten!!!! Klem 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Utestuen er min oase ♥
        Ja, det er leit at det er så tørt at noe av det i naturen ikke klarer å overleve. Men det er vel miljøendringene vi kan takke det for.
        Skjønner godt du vil være ute i godværet når vi har det. Så da er det bare å få unna det som kan gjøres når gråværet slår til 🙂
        God lunsj på deg, selv fikk jeg servert spekemat. Og det var ikke feil 🙂
        Fine dagen videre til deg 🙂 Klem

    3. Herlig, dette er bra!
      Flott plassering dette 🙂 hurra for dette!
      Dette er egentlig mitt mål også, komme på denne plassering. Du er flink!

      1. Tusen takk for det 🙂
        Ja, dagen ble veldig fin, og jeg hadde så godt med energi også. Og så klarte jeg å ikke slite meg totalt ut. Jeg mestret det. Er faktisk ganske stolt 🙂
        Lunch med gode venner er veldig kjekt 😀

    4. Ante ikke at dere hadde hatt slikt uvær, men jeg har fått med meg brannene…skumle saker.
      Godt at ikke den fine uteplassen ble ødelagt, må ligge litt i ly der da…
      Og grattis med god listeplass!

      1. Tusen takk for det ♥
        Brannene er skumle ja, og det er lett antennelig for tiden, så det gjelder å være varsom. Vind og sånt gjør ikke ting bedre. Men det har gått godt tross alt.
        Kjekt med listeplasseringen ja. Er fornøyd med den ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg