DETTE SKAL BYTTES UT

Jeg har nevnt tidligere at jeg er på boligjakt. Men det jeg har kikket på til nå, har enten vært perfekt, men så har jeg tapt budrunden, eller så har det vært mindre perfekt, og i utgangspunktet for dyrt. Så jeg skjønner jo at det kan ta sin tid før jeg er i mål med dette.
Nå har jeg valgt å melde meg som interessert i byggeprosjekter som enda ikke er startet. Kanskje kan jeg da få noe som vil passe meg, og hvor det vil være mange år til noe må gjøres.
Men så er det jo det da, at da kan det være mange år til jeg får flytte inn. Så her er mye i sving, og jeg må vel egentlig bare håpe at plutselig dukker drømmeboligen opp, til en pris jeg kan tåle.

Og siden jeg nå forbereder meg på å bo en stund til her jeg har bodd i 13 år nå, så har jeg besluttet å bytte ut noen av hagemøblene mine. Ikke fordi jeg er nødt, ikke fordi de er utslitt. Men fordi jeg vil ha noe mindre og mer praktisk og moderne.

Det første jeg gjør noe med er denne spisestuegruppen her. Den er etterhvert gammel, og har jammen tålt en støyt. Det er av god kvalitet. Bordet har til og med hatt en flyvetur i en vinterstorm, og kom fra det uten å bli knust. Og da ble jeg imponert da. Det har vært mange stormer etter det, og det har heldigvis gått bra hver gang.

Det er litt plasskrevende, dette bordet med stolene. Og som regel er bare en stol eller to i bruk. Så ligger de andre slengt under bordet (svært lite dekorativt), eller så står de plassert litt her og der. Så den spisegruppen jeg nå har kjøpt, er litt mindre. Og så er det stablestoler, og ikke 5 pos. stoler. Jeg kommer nok til å savne en sånn stol. Men så har jeg altså da besluttet at jeg heller skal investere i en hvilestol hvor jeg kan regulere ryggen, og som har fotskammel. Jeg må bare finne en jeg har lyst på først.

Jeg kjøpte en spisegruppe i går, men så viste det seg at jeg fikk med feil bord. Så det skal jeg kjøre tilbake og bytte i dag. Og det er det jeg sitter her og venter på nå, at klokka skal bli så mye at de åpner, og jeg kan få gjort den byttingen.

En annen fordel med den nye spisegruppen er at den vil være lettere for meg å flytte på. Så når terrassegulvet skal vaskes (som du ser trengs), så krever det ikke så mye krefter å flytte rundt på møblementet for å komme til over alt.

Og i tillegg, hvis jeg er heldig, så vil jeg kanskje ta den med når jeg en vakker dag flytter, hvis balkong eller terrasse er stort nok.

Og siden jeg fikk feil bord, så er ikke den nye spisegruppen på plass enda. Så da skal du få se det resultatet i et senere blogginnlegg, når alt er på plass 🙂

Det er overskyet og litt sånn smågrått ute nå, men det skal visst klarne opp og bli strålende sol senere. Så da håper jeg på det 🙂
Ha en fantastisk fin dag i dag ♥

20 kommentarer
    1. Så du er på boligjakt??! Spennende og slitsomt. Men håper og krysser fingre for at du finner det som er perfekt for deg, Eva 🙂
      Lykke til med boligjakt!
      kleem

      1. Jeg er på boligjakt ja, men det er en lang prosess. Og som du sier, slitsomt. Men om jeg er tålmodig, så dukker nok drømmehjemmet opp ♥
        Tusen takk for det. Og varm klem til deg ♥

    2. Ja når en først skal flytte så er det greit å vente på det perfekte. Jeg er ikke særlig flyttsom av meg. Der jeg bor nå har jeg bodd i snart 30 år, så jeg blir nok boende en stund til tenker jeg. Men det er spennende å se på andres hus og drømme seg litt bort i hva en kunne gjort der om en selv bodde der.

      1. Ja, helt klart, man orker ikke å flytte på seg for ofte. Jeg leste nylig en artikkel som fortalte hvor ofte et menneske i gjennomsnitt flytter i løpet av et liv her i Norge. Og det var visst 9 ganger. Hvis man ser bort fra barndommen hvor man ikke kan bestemme selv, så har jeg flyttet 4 ganger til nå. Og jeg håper jeg slipper å flytte mer enn denne ene gangen jeg nå har planer om 🙂 Men flere jeg kjenner har flyttet oftere enn meg. Og jeg blir helt stresset av tanken.
        30 år det er jammen bra, da kjenner du hjemmet ditt inn og ut og har funnet roen. Og helt klart, man har lov til å drømme seg bort litt. Det er viktig og det 🙂

    3. Hei og gratulerer med fin plassering på topplisten i dag! 😀

      Jeg lurte litt på hvorfor du tenkte å kjøpe nye utemøbler nå som du planlegger å flytte, men skjønner litt bedre etter å ha leste dagens 😉 Et mindre bord med stablestoler vil helt klart være mer praktisk nå i tillegg til at du forhåpentligvis får det med på flyttelasset senere. 🙂

      1. Tusen takk, ja, 14. plass var ikke vondt 🙂 I dag er det 15. Jeg gråter ikke jeg 😉 Eller jo, jeg gråt en skvett i morges, men det var av en annen grunn 🙂

        Ja, nå er det nye på plass, og det er så mye enklere å forholde seg til det. Lettere å flytte på, selv for meg, og stoler som er lettere å håndtere for smertefulle armer og hender. Og om jeg får en romslig balkong i mitt fremtidige nye hjem, så skal selvsagt denne sittegruppen følge med ♥

        1. Høres ut som du har funnet den perfekte sittegruppen for deg. Gratulerer! 🙂
          Håper tårene gjorde at du kunne føle deg bedre etterpå 💖

    4. Syntes det er så vanskelig jeg å finne den perfekte boligen, for jeg kikker litt jeg også. Har så lyst til å finne et sted med heis og leilighet i 2 etg og gangavstand til butikker så man ikke må bruke bilen…. Hagemøblene dine ser jo veldig fine ut, så det skulle ikke være vanskelig å få solgt om du ønsker det 😉 Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🥰

      1. Du kikker litt du også ja? Jeg ser jo etter litt lignende som deg. Heis, alt på ett plan, kort vei til butikk eller sentrum. Jeg må jo ha bil likevel, men fint å slippe å trenge den veldig ofte 🙂
        Hagemøblene blir nok ikke vanskelig å bli kvitt. Det er god kvalitet på dem, og pent brukt. Får vel se om jeg får lagt det ut for salg i morgen 🙂
        Ha en herlig fin ettermiddag og kveld ♥ Klem ♥

    5. Hørtes spennende ut med drøm om et nytt husvære. Koselig å få litt forandring i tiden du venter. Det blir sikkert fint. Gleder meg til å se resultatet. Nyt dagen! Klemsiklem:)

      1. Ja, det er en spennende og krevende prosess, og jeg er helt i startfasen. Vært på noen visninger.
        Nye møbler på terrassen gjorde seg bra. Jeg er glad for det valget. Blir nok å legge det ut i bloggen litt senere 🙂
        Klemmer ♥

    6. Så hyggelig å kjøpe noe nytt til uteplassen..Alltid kjekt å fornye seg litt altså…
      Ny bolig? Lykke til, så gøy da….Håper du finner noe du brenner for! Klem til deg…
      Gratulerer masse masse med flott plassering! 🙂 Supergøy!

      1. Ja, det er sant det, kjekt å fornye litt. Og for min del, forenkle også.
        Og det er sånn med ny bolig også, den dagen jeg finner det. At det skal gjøre livet mitt litt enklere 🙂
        Takk for det. Kjekt å være blant kremen på topplista, selv om det er en periodisk greie og snart tar slutt 🙂
        Varm klem ♥

    7. Fint å fornye seg litt, og kjøpe ting som er lettere å håndtere. Slik har vi tenkt når vi kjøper ting nå, jeg skal klare å flytte alt selv. Er så lei tunge ting. 🙂

      1. Ja, det er lurt å tenke litt praktisk. Og selv om dere er to, så er det ingen selvfølge at minst en av dere alltid vil være sprek og i god helse.
        Tunge ting er et mareritt. Javisst, det står støtt, men er vanskelig å tvinge bort 🙂

    8. Spennende å være på boligjakt – men mye styr…..! Håper det dukker opp noe perfekt snart da! Så er det jo moro å bytte ut litt hagemøbler inntil videre – jeg gleder meg til å se! Klem <3

      1. Ja, det er spennende, og spesielt hvis man i tillegg hiver seg inn i en budrunde. Dessverre ble den budrunden for tøff for meg 🙂
        Men en dag dukker det nok opp noe som passer godt 🙂
        Og hagemøblene, de nye, det er jo nesten som å flytte litt 🙂
        Klem ♥

    9. en lite leilighet er vel det du er ute etter ,eller vil du ha hus med hage ? spennnede uansett da og jeg håper du finner det du er ute etter før du aner det ,du har jo et hus selv å selge også da .Greit med møbler soom passer en og det gamle erdet helt sikkert noen andre som kan ha glede av ,ha en fin dag

      1. Det er en leilighet jeg er ute etter, med alt på ett plan, heis, stor solrik balkong, sentralt, og med alt utvendig vedlikehold tatt hånd om av andre. Jeg har innsett at min tid som hus- og hageeier er over 🙂 Og det er en spennende prosess, men vil nok ta litt tid.
        Det gamle bordet og stolene blir nok noen andre glad for å kjøpe. Det er av god kvalitet, og ikke noe i veien med det. Det var bare litt tungt for meg å håndtere 🙂
        En fin aften til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg