DETTE SPILLET VAR HELT I MIN GATE

Jeg har nylig blitt introdusert for et spill jeg ikke kjente fra før.

Det var en kveld jeg og Pål var på besøk hos min bror og hans kone. Vi begynte å snakke om spill, og at jeg er veldig glad i Kinasjakk.

Så lurte de på om vi hadde spilt spillet Sequence noen gang? Jeg har sett spillet, men husker ikke om jeg har spilt det. Vi bestemte oss for å spille noen runder, og gikk i sammen i lag. Det ble 3 runder den kvelden, og mitt lag vant alle rundene. Det var et spill jeg ganske fort forelsket meg i. Ikke bare fordi jeg var med på vinnerlaget, men fordi det var et spill helt i min gate. Den type grubling jeg liker. “Hvilket trekk skal jeg gjøre neste gang? Hva er fordelen for mitt lag? Hvordan kan jeg gjøre det vanskelig for motspillerne?” Det er nesten litt samme grublingene som man har når man spiller Kinasjakk 🙂

I går var vi igjen hos min bror og familien, da feiret vi hans eldste sønn, min nevø, som fylte 18. Etterhvert som flere gjester hadde begynt å trekke seg tilbake, fant vi ut at vi skulle spille et par runder igjen. Denne gang var vi flere, så vi ble 3 lag, og lagsammensetningen ble en annen enn forrige kvelden.

Og til enkeltes store fortvilelse så vant mitt lag igjen. Begge rundene 😀

Dette ble det litt ståhei om, men bare morstomt altså. Tenk jeg har spilt Sequence 5 ganger og vunnet hver gang 😀 Det er ganske artig 😉

Uansett så har jeg besluttet at jeg ønsker meg det spillet. Så om jeg ser det på tilbud noe sted en gang, kan det godt være at jeg handler det. Synd jeg ikke visste om spillet da jeg var i London, for der hadde det kanskje vært litt rimeligere enn her hjemme. Men det var nok en mening med det også 😉

Her er vi ferdige med den siste runden. Jeg var på det røde laget. Og greia er at man skal ha 5 på rad, og det gjelder å legge sine kort riktig. Vi spilte frem til første laget med to rekker 5 på rad var kommet i mål. Etter denne runden ble spillet raskt pakket sammen, for jeg var uslåelig, og det var ikke kjekt, hehehe 😀

Kanskje har jeg bare vært heldig, eller så var jeg kanskje ekstra våken og skjerpet når spillet kom på bordet? Uansett hva, dette er en type spill jeg liker godt, enten jeg vinner eller taper. For det gir mestring å kunne se at jeg kan være observant og våken, uten å måtte bruke hele kroppen. Jeg var jo sliten etterpå, for jeg hadde jo konsentrert meg. Men det var en sosial opplevelse som jeg har veldig godt av og som gjør at jeg ikke føler jeg visner helt bort. Og den visnende følelsen er jo den som sender meg rett ned i den dype mørke bølgedalen. Og der er det ikke mye kjekt å være.

Lyse og kjekke spillopplevelser som ikke trekker i langdrag er helt perfekt for meg. Det er det liten tvil om. Da får jeg se at de små grå faktisk virker litt enda 🙂

Og brettspill er kjekt, jeg storkoser meg med det ♥

 

#brettspill #spilleglede #vinnerlykke #sequence #sosialtsamvær

4 kommentarer
    1. Aldri sett eller hørt om det spillet er.. Vi spiller så si aldri noe nå..Men da gutta var barn og jeg jobba i barnehage var det mye spill.. Husker en favoritt som både barn og voksne likte var.. Gjett hvem.. Der en skulle finne ut hvilken person som var på bildet til den man spilte mot ..ut i fra beskrivelse… Gøy når det er spill man mestrer og er litt “god på”… :)) Klem og fin kommende uke til deg <3

    2. Knallkjekt spill. Spiller det mye 😀 Plutselig er klokken fem på natta siden vi har sittet å kost oss og spilt i lag med venner 😀😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg