EKSTREM FORVANDLING

Da jeg begynte i 3. klasse, var jeg ny både i klassen og på skolen. Det var kjempeskummelt husker jeg. Selv om jeg kjente noen av klassevennene fra før. Jeg kjente dem fordi vi bodde i samme gata, og fordi jeg bodde der flere år tidligere også, før vi flyttet for å bo noen år i Troms.

Så mine første to skoleår gikk jeg oppe i nord, i Øverbygd på Skjold 🙂

Da jeg begynte i 3. klasse tilbake her på Sør-Vestlandet, var det blitt så mange elever på trinnet, som var A og B, at de besluttet å dele de to klassene, sånn at det også ble C. Jeg havnet i C. Men det var ikke plass til C klassen på skolen, så de måtte finne en annen løsning for oss C ungene.

Løsningen ble en gammel nedlagt skole ute på landet, hvor vi måtte ta buss, og hvor vår klasse ville bli de eneste elevene og den eneste klassen.

Ganske skummelt på den tiden, men også veldig spennende. Vi følte oss nok litt spesielle der vi busset avgårde til en skole som ikke hadde blitt brukt på veldig mange år.

Nylig ble en eiendomsannonse lagt ut på finn.no.

Jeg fikk hakeslepp. Det var jo den gamle skolen, der hvor jeg gikk i 3. klasse. Oppusset, påbygget og gjort om til en hærskapsbolig. For en forvandling. Og for en pris!

Dessverre har jeg ikke noe førbilde. Og dette bildet har jeg lånt fra boligannonsen på finn.no. Annonsen kan du se HER! I alle fall så lenge huset ligger for salg.

Og jeg har en følelse av at det kan bli en stund. For prisantydning er 18 000 000,-.

Den gangen da jeg gikk på skolen, var det kun det store brune huset som sto der. Og det var gulhvitt. De har nok byttet kledning tenker jeg. Og selvsagt sikkert vinduer og masse annet også. Dette var jo enkelt innredet på den tiden jeg gikk der. Det var jo en skole, litt gammeldags. Der er det jo også ekstrem forvandling. Der hvor jeg hadde klasserom, hvis jeg husker riktig, er nå soverom, og en halv stue 🙂 Så det er overhodet ikke til å kjenne igjen. Ganske fascinerende hvor endret noe veldig enkelt kan bli.

Jeg skulle gjerne ha kjøpt det huset der, men økonomien min er ikke helt i den prisklassen, så jeg må nok satse på å vinne MYE i Lotto først. Og det er det vel liten sannsynlighet for, all den tid jeg sjelden spiller Lotto 😉

Men det var veldig kjekt å kikke på alle bildene i annonsen, og tenke tilbake til hvordan det var før i gamledager da jeg var liten 🙂

Det var kun vår klasse som gikk der det ene året. I fjerde klasse hadde de funnet plass til oss på den vanlige skolen igjen 🙂 Og etter det har den gamle skolen stått tom. Så det er jammen godt at noen så en nytteverdi i det, og pusset det opp, selv om det er til helt andre formål 🙂

Klikk inn på linken og se på bildene. Det er noe å drømme seg bort i der, med store rom, badebasseng (2 stk.), sauna, trimrom, bibliotek….osv. Sukk!

 

#eiendom #hærskapelig #ekstremforvandling #oppussing

10 kommentarer
    1. vist var dette flott,men hjelpes for en jobb å ta helgereingjøringen hi hi ,nei dette er nok ikke for min lommebok ,hadde vært artig å fått vite om dette blir solgt til en slik pris som dei ønsker

      1. Hadde jeg hatt penger nok til å kjøpe det huset, hadde jeg nok også hatt penger til vaskehjelp. Det er vel sånn de har, de rike, hehehe 🙂

      1. Hehehe….nei, helgevasken tenker jeg ikke på. Hadde jeg hatt råd til det huset, hadde jeg også hatt råd til vaskehjelp 😀 Skulle gjerne likt å ha litt stor tumleplass. Spesielt med tanke på at når jeg og kjæresten og alle våre barn er samlet, er vi hele 7 stykker 😀

      1. Ja, ganske utrolig hva man kan få til om man har mange idéer, og penger nok 🙂 Synes det ble fint. Kunne gjerne bodd der, selv om det er litt for langt fra bysentrum for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg