EN BLÅ OPPLEVELSE

I Frodith sin fargeutfordring har jeg nå kommet til fargen blå, som for meg er dag 5.

Og jeg synes at blå er en fin farge, men jeg har lagt merke til at hvis jeg bruker blå klær, må jeg være nøye med hvilken blå jeg velger. For jeg kan fort se kjedelig og fargeløs ut i blått. Men enkelte blå valører passer veldig godt til meg.

Men du vet, jeg er jo på byvandring. Ikke på shopping. Så her får vi se hva jeg fant av blå ting å vise frem.

En av de blå opplevelsene var fjorden og himmelen. Vi har blitt kraftig bortskjemt med godvær de siste par månedene, så da vi i går ikke hadde blå himmel var det nesten et sjokk. Men den blå himmelen har vist seg fra sin beste side de siste to månedene. Og her på bildet er fjord og himmel i skjønn forening. Når jeg ser litt nøyere er jo himmelen faktisk litt turkis 😉 Men vannet er blått.
Fjorden er Gandsfjorden. Lang og dyp.

Inderst i Gandsfjorden kalles Vågen. Her er det gjestebrygge og muligheter for dem som kommer inn med båt. Det mørke bygget til høyre i bildet er byens nye og stolte rådhus. De har visst å plassere seg 😉 Og ellers er det her jeg pleier å gå når jeg er på vei til fots til sentrum.

På min vei klarte jeg ikke motstå å ta bilde av dette nydelige synet. Blomstrende tre mot blå himmel.

Egentlig klarte jeg ikke å være så oppmerksom på blå ting på denne turen. Men så kom jeg over disse stolene her. Litt annerledes enn de andre stolene jeg har knipset mye bilder av. Disse stolene her brukes som planteurne 🙂 Det er en blomsterforretning her, som heter Umulig Bukett, som står for dekoren i smuget her. Jeg synes de lager så mye stilig og kreativt. Så hvis du har en stol du ikke bruker, så mal den i en fresh farge som tåler å stå ute, lag et hull, sett ned en bøtte eller lignende, og vipps har du en annerledes blomsterurne.

Ja, da var jeg ferdig med den blå dagen.
Ha en riktig god lørdag

10 kommentarer
    1. Her var det mange fine, blå bilder. De stolene var morsomme og absolutt en ide. Blått, som alle andre farger, er så mye forskjellig. Jeg har vært glad i blå ting, men ikke så glad i blåe klær. Nyt lørdagen. Klem <3.

      1. Ja, de stolene var jo litt artige da 🙂
        Akkurat i dag har jeg på meg en lyseblå topp. Så lyseblått går fint. Men mørkere blåfarger passer ikke så godt til meg.
        Nyt lørdagen du også ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg