EN EKTE KOSEGENSER

Da var jeg endelig ferdig med den stripete kosegenseren. Strikket i tykt garn, burde gå fort. Komplikasjonen kom da jeg fant ut at det ville bli vanskelig å feste trådene.

Men jeg løste den oppgaven også jeg, så nå er genseren ferdig. Det tok litt lenger tid enn først anslått, men etter noen dagers hvile var jeg klar til å ta fatt på avslutningen av arbeidet.

 

Genseren er strikket til min datter etter et bilde av en kjøpegenser som var til salgs for et års tid siden. Den ble slett ikke lik, for fargene er noen helt andre, og garnet er mye tykkere enn den genseren vi så et bilde av. Vi fikk ikke tak i de fargene (grønn og aprikos) og det garnet som hadde vært ideelt. Men med tykt garn i forskjellige blå valører, sammen med syrin og hvit, så fikk jeg jammen designet en fin genser likevel.

Genseren er strikket i et velourgarn fra Mayflower. Utrolig mykt og deilig som ferdig plagg. Men et mareritt å feste tråder. Etterhvert forsto jeg at jeg burde strikke trådene inn i arbeidet der hvor det var mulig. Så om jeg noen gang strikker noe sånt igjen, så skal jeg gjør det fra begynnelsen.

 

Men jeg er fornøyd, og genserens nye eier er fornøyd, så da er det bare for henne å nyte tilværelsen i denne myke kosegenseren, laget til henne, kun en av sitt slag i verden 🙂 Det er eksklusivt det ♥

Liker du koseklær i velour?

 

#strikkedilla #strikkegenser #kosegenser #striper #blåfarger

7 kommentarer

Siste innlegg