EN FESTLIG HELG

Denne helgen har vært av det festlige laget.
Sånn er det jo med bursdager. Gjester, kaker og gaver. Alt sammen veldig kjekt.

I dag feiret vi meg og min sønn, Daniel. Jeg fylte året på fredag, og Daniel fyller året kommende onsdag 🙂

Det er alltid hyggelig å samle familien til en hyggelig stund. Og det ble det i dag med fint vær og det hele 🙂

Sliten og sånt som jeg er, så glemte jeg jo å ta bilder av kaker og sånt før vi begynte å skjære i dem, men jeg skal nå gi et par glimt her likevel 😉

Jeg laget til en Afternoon Tea lignende event, men har altså ikke bilde av akkurat den oppdekningen. Ganske utrolig egentlig, all den tid alt var klart før gjestene ankom. Så det er jeg litt lei meg for at jeg glemte. Men sånn er det her i mitt hode og min kropp. Det fungerer dårlig for tiden.

Jeg laget 3 kaker til dagen i dag. Så det er kanskje ikke så rart at jeg er en smule utafor 😉 Her er det to av sortene. Den ene er brownies og den andre het hvit konfektkake. Det er altså en sjokoladekake med hvit sjokolade inni 🙂

Og så laget jeg Key Lime Pie. En kake jeg første gang stiftet bekjentskap med i 1990 da jeg var i Florida på ferie. Jeg har forsøkt å lage den en gang før, uten at den ble som den autentiske. Men denne her ligner veldig på den autentiske jeg smakte i opprinnelseslandet 🙂 Så denne er jeg veldig fornøyd med. En av mine favoritter 🙂 Den inneholder saften av hele 9 lime 😉 Så frisk og god med andre ord 🙂

Jeg kom plutselig på at jeg hadde tatt noen bilder når vi satt rundt bordet, så her har jeg tatt et lite utdrag fra et av bildene 🙂 Litt rotete og litt oppspist, men så får du i alle fall en liten idé 🙂

Jeg fikk en gave også i dag. En nydelig hortensia. Sjekk den fargen ♥ Helt i min ånd 😉 Den skal jeg plante ut i hagen etterhvert tenker jeg, det blir spennende å se hvilken farge den får til neste år da 🙂

Må jo ha en liten selfie også 🙂

Etter selskapelighetene besluttet jeg å gå tur. Det har blitt lite tur denne uken, så da presset jeg meg til tur nå i kveld. Jeg vet jeg har en uke nå hvor jeg ikke skal noe som helst, utenom å feire et par bursdagsbarn til. Og de neste par dagene kan jeg holde senga om jeg ønsker, for jeg har ingen planer.

Turen gikk til Sandnes sentrum. Været er nydelig i dag ♥ Ikke sånn kjempevarmt, men det har vært rundt 19 grader.

I vågen står denne fontenen. Jeg husker ikke helt hva den representerer, men den ga fin skyggevirkning i kveldssolen i alle fall 🙂

I et utstillingsvindu sto noen skilt til sentrale steder i byen. Butikken heter Agape, og er en bryllupsklesbutikk 🙂 De har jo andre festklær også da 🙂

Denne båten heter MS Sandnes eller noe sånt. Den ligger vanligvis til kai i Stavanger. Men av og til er den på besøk i Sandnes også, der den opprinnelig hører hjemme tror jeg 🙂 Den er nå i bruk som restaurantbåt eller noe sånt. Mulig jeg ikke har helt korrekt info, men sånn noenlunde i alle fall 🙂 Her legger den fra kai og skal seile ut Gandsfjorden.

Her har den snudd og har nå riktig kurs utover 🙂

Jeg er selv på hjemvei og dette er siste glimtet av fjorden før jeg begynner på bakkene oppover til Hana, bydelen hvor jeg bor 🙂

Nå er det sent, og jeg er sliten og trøtt, så nå gleder jeg meg til å legge meg. Det har vært en kjempefin dag og jeg har kost meg masse 🙂

Jeg håper Daniel også koste seg. Det så i alle fall ut til at ungdommene sammen hadde det kjekt. De spilte spill og hadde en hyggelig stund de også 🙂

Skåret i gleden var at Pål og ungene ikke kunne komme. Pga sykdom. Men jeg får treffe dem en annen dag 🙂

Ønsker alle sammen en god natt, og så sees vi sikkert i morgen ♥

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg