EN FJÆR TIL BESVÆR

Første lørdag i april. Dagen har så langt vært god. Hjemmet er rent og pent. Hagen begynner å bli ryddig. Jeg har en god venn som hjelper meg litt med hagen. Litt og litt. Det er lite jeg klarer å gjøre selv.

Og så har jeg vært på tur. Jeg følte sterkt for det. Selv om jeg kjente at det ble i seneste laget. Jeg hadde ett ærend jeg skulle, så da tok jeg bena fatt. Kjente at det holdt hardt på hjemveien. Men sånn er det jo når man hele tiden utfordrer seg selv. Men jeg klarte det.

På veien til ærendet mitt, snublet jeg i en fjær.

Ja, jeg snublet jo ikke bokstavelig da. Men jeg passerte den, og den fanget blikket mitt i sidesynet. I farten videre, tenkte jeg at den fjæren så jo veldig fin ut. Kanskje jeg skulle gå tilbake å ta bilde av den?
Så da ble det litt frem og tilbake på meg. Men bilde måtte jeg jo ha 😀
Så altså, ikke så veldig til besvær den fjæra, annet enn at jeg vimser og vaser litt når jeg er oppbrukt for dagen, og likevel vil ha med meg alt som skjer 🙂

Etter ærendet mitt, tok jeg meg en pause i baren i Kulturhuset. Der har de gode drikker av forskjellig slag, både vin, kaffe, og mye annet. Og noe godt og spise også. Men matlysten var ikke helt på plass, så en god kaffedrikk var mer enn nok for meg.
Her har jeg altså pyntet meg med filter 😉 For jeg tok først bilde uten, og jeg så at jeg så enormt trøtt ut. Så da ble det på med filteret, og fullt fokus for å holde øynene sånn noenlunde våkne 😉

På hjemveien stoppet jeg for å ta en snap av bybildet foran meg. Og til alt hell fløy noen duer opp også akkurat da, så da ble jo dette et ganske kult bilde.

Sånn ellers er jeg ganske kaputt nå. Jeg spiste en pære da jeg kom hjem, selv om matlysten er på bånn. Og det resulterte i kvalme. Så akkurat nå sitter jeg her og har bare lyst å legge meg. Men jeg skal forsøke med litt chips eller salte kjeks. Får se om det kanskje kan dempe kvalmen litt.
Resten av lørdagen skal tilbringes i godstolen. For i morgen får jeg besøk av ei barndomsvenninne som bor i Elverum. Vi sees ikke så ofte, så vi har lagt kjekke planer for morgendagen og mandagen. Jeg gleder meg ♥

Så gjenstår bare å ønske deg som leser her, en strålende fin lørdag, det som er igjen av den i alle fall ♥
Kos deg masse ♥

32 kommentarer
    1. så vakre bilder ,jeg samler på fjær ,begynte i fjor og denne var usedvanlig vakker,men jeg skjønner ikke hvilken fugl den kan stamme fra ,selv bruker jeg å spørre ornitologen på fuglevennen .no :=) kos deg med venninnebesøk

      1. Tusen takk ♥
        Samler du på fjær ja? Synd jeg ikke tok med meg denne, så skulle du fått den. Jeg vet heller ikke hvilken fugl den kan ha tilhørt. Men jeg er ikke noen fuglekjenner heller. Ser ikke som noen typisk byfugl i alle fall. Men det kan jo ha vært en som fløy over byen, og mistet en fjær i farten 😉
        Det var veldig kjekt med venninnebesøk, og det har jammen tatt på, for vi har vært aktive. Så i dag er det hviledag 🙂

      1. Det har vært fine dager. Og jeg har kost meg masse. Nå er jeg sliten, så i dag er hviledag ♥
        Tusen takk, og håper du også har gode dager ♥

          1. Så godt å høre at du har gode dager igjen. Ja, jeg tolket det jo sånn når jeg leser at du har drevet med listing ♥ Du er jammen god altså, jeg er imponert. Nyt de gode dagene ♥

    2. Det var verdt å gå tilbake å ta bilde av den flotte fjæren 🥰 Deilig å komme seg ut å røre litt på seg, og ikke minst ta seg en pause for å nyte kopp varmt 😊 Ønsker deg en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Ja, den fjæren var litt unik. Jeg vet ikke hvilken fugl den tilhører, men den var veldig fin.
        Kjekt å komme seg ut av huset rett og slett. Det trengs iblant 🙂
        Ha en herlig tirsdagskveld ♥

      1. Det har du helt rett i, det hjelper med de små turene også. Litt bevegelse, litt frisk luft, og noe annet enn husets fire vegger, er godt å se ♥
        Ha en herlig tirsdagskveld ♥

    3. Tror nok jeg med fordel kunne brukt filter på noen av bildene mine også, haha. Ser ikke alltid like opplagt ut… Det var ei spesielt fin fjær, ja, og bildet der duene fløy opp ble veldig kult! Håper besøk av Elverums-venninne har vært hyggelig! 😊

      1. Hehe, ja, det er nok mange som liker filter. Jeg bruker egentlig sjelden filter, bortsett fra når jeg føler meg gusten og grå, og kjeder meg 😉 Men oftest tar jeg heller sånn ca 300 bilder før jeg er sånn noenlunde fornøyd med akkurat det ene 🙂 Jeg synes du er nydelig på alle bilder, så du trenger overhodet ikke filter ♥
        Besøket har vært utrolig hyggelig. Selvsagt gikk jeg i kjelleren i dag. Og har ligget mesteparten av dagen til sengs. Men det var verdt det, helt klart! ♥

        1. Filter kan kanskje bidra til at man ikke trenger å ta 300 bilder for å bli fornøyd 😊 Jeg er nok ikke like fornøyd med alle bilder selv, men jeg er som jeg er 😉 Bra kjellerbesøket etter venninnebesøket føles verdt det, men håper du får ladet batteriene snart igjen! ♥

          1. Ja, du har rett i det, filter har store fordeler, i alle fall når jeg har vært veldig dårlig. For da blir de fleste bildene av meg helt ubrukelige. Jeg er ikke 100% fornøyd med alt av bilder jeg heller. Men det går en grense 😉
            Jeg har hatt en nokså grei kveld etter å ha sovet hele dagen. Og så håper jeg at jeg får sove til natten. Og det gjør jeg nok. Da vil jeg kanskje være på bena igjen i morgen 🙂

            1. Det er jo ofte sånn at man kan sove godt til natta fordi man har sovet godt på dagen også. Kropper som er kronisk syke fungerer litt annerledes enn friske kropper.

            2. Ja, det er jo sant det, jeg har opplevd det mange ganger. Og nå kjenner jeg at kroppen begynner å bli sånn sovetrøtt, og det er et godt tegn. For da vet jeg at natten blir god 🙂

      1. Jeg vet ikke hva kvalmen skyldes. Jeg har hatt det sånn i mange år, også før jeg fikk de sterke medisinene. Det er en periodisk greie oftest. Og jeg klarer ikke å analysere hva det skyldes.
        Hmm…et par som bor over et kjøpesenter? Kan det være Bystasjonen da, eller Amfi Vågen? Kjekt det, at du kjenner flere fra Sandnes ♥

          1. Jeg tipper det er Amfi Vågen. Det er der det har vært matbutikk lengst 🙂 Men…..ikke så lett å vite for noen av oss 😀

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, det er godt å kunne lufte seg litt, selv om det kan bli enormt slitsomt. Man må bare prioritere hva som er godt for resten av helsen også 🙂
        En god kveld til deg også ♥ Varm klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg