EN JENTE MED BEN I NESEN

På denne dag for 21 år siden lå jeg på sykehuset med ei nyfødt jente i armene. Jenta hadde svart hår, og jeg var hennes stolte mamma ♥

Her er jeg med den lille jenta. Vi fant ut at hun passet til å hete Amalie ♥

Siden denne dag, har Amalie vokst og utviklet seg til en flott ung dame. Og jeg som hennes mamma, er like stolt ♥

Og så er det sånn at det svarte håret har blitt blondt. Det var kun nyfødthåret som var svart.

Amalie har alltid vært en jente med ben i nesen. Litt sjenert kan hun være, men hun har klare mål, og står på for å få det som hun ønsker.

Hun er søt og snill, har absolutt hjertet på rette plassen, hjelpsom og omsorgsfull i tillegg til en haug andre positive egenskaper. Hun har også en smule støv på hjernen. Det har hun ikke etter sin mamma. Det å like å ha det rent og ryddig er jo en fin egenskap. Så den misunner jeg henne. Eller jeg liker jo det jeg også. Men jeg klarer ikke å holde det sånn. I alle fall ikke i samme grad som henne. Men en god egenskap er det virkelig. Noe som jeg nyter godt av selv.
Jeg kan knapt huske at jeg noen gang har behøvd å mase på henne for å rydde rommet for eksempel. Det har hun alltid gjort uten å bli bedt om det, rett og slett fordi hun liker det sånn.
Nå er det sånn at det er hun som holder hus og hjem ordentlig her i huset. For hennes mamma har hatt kraftig sviktende helse, og Amalie har tatt ansvar og bidrar enormt mye. Fortsatt uten å bli bedt om det ♥

Nå er hun i full gang med studier, og målet er å bli toller. Hun reiser senere denne måneden til Oslo for å begynne sin praksisperiode der. Hun blir borte i 6 uker, og det blir en spennende tid.

Her hjemme vil nok jeg savne henne sårt, men samtidig er jeg så stolt av henne, at jeg gleder meg enormt på hennes vegne. Dette blir bra!

I dag morges ble hun vekket med et kakestykke med lys på, og pakke så klart. Kaken har hun bakt selv. Og hun ventet ikke å bli vekket på denne måten 🙂

I går feiret vi med familie. Foruten oss 3 her i husstanden, kom også min bror. Resten av familen var forhindret av forskjellige årsaker. Men kaker hadde vi masse av likevel. Det er jo ikke så ofte man fyller året.

Feiringen sånn ellers blir jo rimelig amputert av både covid og andre ting som ikke er forventet. Men planen er at vi skal våge oss ut og spise i kveld, om mulig.

Og så er det jo sånn at vi har et veldig godt mor og datter forhold. Og det er jeg så utrolig glad for ♥

Gratulerer så mye med 21 årsdagen din i dag Amalie. Du fortjener kun det beste
Gode klemmer fra mamma ♥♥♥

14 kommentarer
    1. Gratulerer til fine jenta og mammaen <3 Mange fine egenskaper som er gode å ha det der 🙂 Kakene ser jo veldig innbydende og gode ut..kaffe og kake ..nam ! Da håper jeg dere får til en middag ute og koser dere med det også 🙂 Klem og fin ny uke <3

    2. Gratulerer til Amalie🎈Her var også datteren svarthåret da hun kom, blond nå snart 23 år etter. Vasker og baker gjør a også👍Heldig for oss mammaer😉

    3. Så koselig innlegg, flott datter og flott mamma. Gratulerer til deg i dag, morsdagen :). Eller ser jeg at Amalie er en del lik deg. Blir spennende når hun skal ut i praksis. Lykke til og gratulerer til jenta med vel overstått fødselsdag. Klem <3

    4. Leste dette her om dagen, men rakk ikke å kommenterer. Men nå gjør jeg deg. Gratulerer så mye med din vakre, omtenksomme datter. Koselig å feire litt med kaker og prat. Ønsker henne lykke til videre med utdannelsen. Hurra for henne og deg som er stolt mamma. Kos deg på fredagen. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg