EN KLEM ER SÅ VIKTIG

Er det noe som virkelig har blitt et sårt savn i tiden som har gått, så er det mangelen på klemmer. Det å klemme dem man alltid har klemt på ved gjensyn, det har vært utrolig merkelig. Og det blir jo sårt. For vi trenger jo det vi mennesker, en god klem i blant.

Nå er jo ikke alle av det klemmete slaget da. Jeg er egentlig klemmete, men så er jeg samtidig sjenert, sånn at jeg ikke akkurat hiver meg om halsen på alle sånn helt spontant. Men i noen relasjoner blir det helt naturlig.

Jeg har jo klemmet på kjæresten min da ♥ Viktig det. Må ikke bli helt fremmede for hverandre heller. Og ungene mine, i alle fall datteren min har det blitt litt klemmer med siste tiden. Sønnen min har jeg fått en klem av de siste to månedene, og det var nå nylig. For vi har jo vært så utrolig forsiktige. Men når man bor i samme hus, da må det jo gå an mener jeg.

Ja, det ble jo nesten litt abstinenser av alt dette. At vi skulle være så forsiktige. Jeg forstår det jo. Jeg vil ikke ha corona. Men jeg vil jo ha klemmer. Så det har vært litt vanskelig for å si det mildt. Det gjorde litt vondt å behandle absolutt alle som fremmede, som noe merkelig man helst ikke vil ha nært. Det har vært merkelig, og veldig uvant. Og ganske vanskelig.

En klem er så viktig. De gir store fordeler for både den fysiske og mentale helsen. Blant annet for å bekjempe stress, og for å overvinne negative følelser.
Og hvor mange av oss har ikke vært superstresset de siste månedene? Og hvor mange av oss sliter ikke med negative følelser i forhold til alle restriksjonene og reglene?
Det er ganske mange. Så tenk på hva mangelen på klemmer har ført til, i tillegg?

Alle reglene og tiltakene er jo viktige. For helsen, og for smittefaren. Så det skal man ikke blåse av. Men veldig leit med klemmene da, som har en helsebringende virkning, men som vi har måttet avstå fra.

Nå regner jeg jo med at de fleste innad i familiene ikke har avstått fra å klemme på hverandre. Og jeg har jo også klemmet på kjæresten, som jeg ikke bor med. Men sånn utover det, så har jeg vært superforsiktig.

Vi får holde ut en stund til, og så håper jeg at vi snart kan begynne å leve normalt igjen. Vi har i alle fall det å se frem til ♥

Jeg sender nå en billedlig klem til alle som vil ha ♥ For klemmer er så viktige ♥

 

Ha en fin kveld ♥

16 kommentarer
    1. Hmmm – en klem er så viktig for meg også…. jeg har bare klemt min kjære, og så har prinsessa fått ørten klemmer de siste to ukene! Ellers ingenting….. savner å kunne klemme! <3

    2. Ja, en klem kan gjøre underverker på stress og mye annet. Det er greit for de som har kjæreste denne tiden. Jeg savner klemmer. Husker ikke sist jeg gav noen/fikk klem, ikke etter det nye året hvert fall. Så jeg tar imot den virtuelle jeg 😉 Klem tilbake!

      1. Ja, alle klemmer mottas med takk nå for tiden, så sant den er lovlig 🙂 Og så lenge klemmer har helseeffekt, så må vi jo bare benytte oss av det.
        Heldige de som har kjæreste og faktisk får treffe kjæresten sin også 🙂
        Tusen takk, og klem igjen ♥

    3. En god klem til deg også! Tenker vi har vært litt slik hemmeligklemmere noen hver i det siste…
      Innrømmer å ha klemt to av mine barn og barnebarn, samt søstre nå i helgen. Og det selv om jeg egentlig ikke er noen klemmer…

      1. Kanskje er det sånn at vi klemmer mer enn vi egentlig kommer på sånn til vanlig, og dermed ikke tenker så mye over det. Og så savner vi det desto mer nå når vi ikke for lov.

    4. Bra skrevet! Jeg kjente veldig på savnet etter en god klem i helga da Gudbarnet mitt på 10 år kom på besøk. Har ikke sett han siden februar. Han er en skikkelig god gutt som bruker å hive seg rundt halsen min og klemme meg hardt. Nå kom han bare strålende inn døra og sa «hei Gudmor!»… ingen god klem . Men det var godt å se han igjen likevel da 🥰

      1. Ja, det er jammen godt vi får lov til å treffes nå i alle fall, selv om klemmene må utebli litt til. Sårt dette her, men sånn må det bare være akkurat for tiden.
        Koselig med besøk uansett, og spesielt når det var så lenge siden sist ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg