EN KVELDSSTUND I ARBORETET

En kveld tidligere denne uken pakket jeg og Pål med oss litt kveldsmat og tok med oss på tur i Rogaland Arboret.

Arboretet er nydelig på denne tiden, hvor naturen våkner til liv igjen etter vinterdvalen. Og på turen fikk vi også se rådyr som våknet til og var på let etter noe å spise. Dessverre var de for raske til at jeg fikk noe godt bilde. Men jeg tok bilder av mye annet fint 🙂

 

Jeg er veldig glad i Magnolia, og her er Magnolia i knopp nå, og noen har også begynt å blomstre. Jeg har lyst på Magnolia i min hage etterhvert, og det er fint å gå i arboretet hvor de har flere forskjellige av arten rundt omkring 🙂

Det som fascinerer meg er at blomstene kommer før bladene. Men de blomstrer jo ikke så lenge da. De har sin storhetstid før bladene begynner å sprette 🙂

Vi fant noen andre fascinerende blomster også. Noen jeg ikke har sett før. Kanskje fordi jeg ikke har vært der på rette tiden tidligere. Men disse gule blomstene som kunne minne litt om en slags Kala, de var store og fine, og syntes igjen i landskapet.

Jeg hadde en ganske sliten dag denne dagen, så vi tok oss noen små hvilepauser. Det er ikke akkurat vanskelig i arboretet, hvor det er mange benker fordelt, som man kan sette seg ned på 🙂

Her er det Japansk Kirsebær eller noe lignende som har begynt å blomstre. Store og flotte er de trærne.

Vakkert ♥

Helt lysrosa blomster.

Vi fant ikke helt ut hva dette er, men de var fine med en litt matt-gul farge 🙂 Vi fikk opp på appen Plantsnap at det var en syrinsort. Men det er ikke så lett å si da mye var i knopp.

Og så var det på tide med litt mat 🙂

Vi hadde pakket med oss pølser på termos, og vi fant en benk å sitte på ved en av de mange små og fine dammene.
Det er forbud mot å gjøre opp ild i skog og mark, så da er pølsetermos en fin ting 🙂

Nam nam 😀

Vi ble mette og gode, av både mat og synsinntrykk. Og mens vi var på slutten av måltidet, begynte det å rasle veldig inne i en stor Rhododendronbusk rett i nærheten. Vi satt lenge og stirret på busken, klar for å knipse bilde, men ingenting kom til syne på den siden vi satt. Uansett, en svært koselig kveld fikk vi denne påskeuken 🙂

 

#rogalandarboret #arboret #blomstring #idyll #pølsepåtermos #kveldsmat

 

 

8 kommentarer
    1. Åh.. Det der så veldig koselig ut😊
      Og for et herlig sted å ta en kveldstur på.
      Det er så morro å se alle de fine bildene du tar❤
      Kos deg videre i påsken.

      1. Tusen takk for det ♥
        Ja, dette var koselig, og arboretet er idyllisk og fint.
        Kos deg masse videre i påsken du også ♥

    2. Det virker som en nydelig tur 🙂 Og du ser ut tl å kose deg maks 🙂 Smiler fra øre til øre 🙂 Når man er på tur må man ha kameraet klart HELE tida 😀 klemmer <3

      1. Hihi….ja, kameraet må være klart til enhver tid på tur 🙂 Kjekt synes jeg 🙂
        Og ja, jeg koser meg maks her. Ingen tvil om det 🙂
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg