EN PERLE PÅ HOMMERSÅK

I går i kveldinga gikk jeg og Pål tur i mitt barndomsparadis, Hommersåk.

Hommersåk er ganske stort da, og egentlig var vi på kjøretur. Vi kjørte inn i Hesthammaren-området for å kikke der. Jeg har ikke vært der i området på mange mange år, og nå bygges det ut over en lav sko.

Med all byggeaktiviteten kan jeg ikke skjønne hvor de kommer fra alle menneskene som skal bo der? Men de finnes nok 🙂 Sandnes kommunne er en kommune i vekst, og byggevirksomhet er det over alt.

Like ved all byggevirksomheten på Hesthammaren, ligger en perle, som heldigvis ikke enda er ødelagt. Jeg håper virkelig ikke den blir ødelagt heller. At de klarer å holde husbyggingen borte fra den vakre idyllen.

Perlen går under navnet Hestånå, i alle fall fra min barndom. Og det er en veldig fin badeplass. Det ligger noen hytter i området også, og altså, like ved, hektisk byggevirksomhet med boligutbygging. Men det synes heldigvis ikke herfra, enda.

Det var stille og idyllisk, og vi måtte så klart ha en selfie 🙂

Og jeg tullet med at jeg skulle hoppe uti vannet 🙂

Men jeg kan være seriøs også. Jeg er ikke den helt store badeløven sånn egentlig. En liten smule vannskrekk 🙂

Se så vakkert ♥

Vannet sildrer over kanten, og ned i sjøen på nedsiden.

Og der hvor vannet renner ned, danner det et fint lite fossefall når man ser det fra nedsiden, som er båthavna på Hommersåk.

Fint å sitte her og se på solnedgangen vil jeg tro ♥

Utsikten kan man ikke klage på. Rett forut, båthavna, og bak seg, en idyllisk badeplass. Kan man ønske seg noe mer?

 

Jeg må innrømme at det er mange mange mange år siden sist jeg var her med denne utsikten. Ikke siden en eller annen gang i barndommen. Jeg er jammen glad jeg gjenoppdaget denne perlen ♥

 

#hommersåk #badeplass #utsikt #båthavn #idyll #perle

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg