EN SMAK AV SOMMER

Så langt denne våren har i alle fall vi her på Sør-Vestlandet hatt en smak av sommer, og det var slett ikke feil.

Jeg håper ikke vi er ferdige med sommeren allerede. Selv om været nå har kjølnet litt. Vi er jo fortsatt bare i april.

Men disse dagene har gjort godt for kropp og sjel. Spesielt for sjelen.

Det å sitte ute hele dagen, gå fine turer, ha med matpakke, lage milkshake og smoothies, klippe plenen, og få den skikkelig sommerfølelsen, det var virkelig god medisin etter en fryktelig kjedelig vinter.

Solbriller bruker jeg året rundt når jeg kjører bil og går tur, fordi jeg er lysfølsom. Likevel er solbriller for meg selve symbolet på sommerfølelsen, spesielt når det er kombinert med såpass vær at det går an å sitte ute uten å fryse 🙂 Og jeg har dilla på solbriller. Uansett har synet endret seg såpass, at solbrilledilla kun blir utført hjemme på terrassen, hvor jeg ikke trenger å se så langt avgårde. Mens når jeg går tur, har jeg solbriller med styrke, sånn at jeg ser fine ting jeg kan knipse bilder av 🙂 Lesebriller behøver jeg ikke enda. Heldigvis 😀

Jeg leste at langtidsvarselet melder en mulig fin og varm juni, så det blir spennende å se. Spesielt spennende siden jeg hadde bestilt Spaniatur i juni, og nå har jeg jo selvsagt avbestilt den. Så jeg håper virkelig vi får en varm og god sommer i Norge, siden de store reisene uteblir.

Det er jo likt for oss alle, det blir Norgesferie eller staycation for alle denne sommeren. Og vi bor jo i et virkelig nydelig land, så da er det bare været det står på, for at den gode feriefølelsen skal gi max uttelling 🙂

For min del tror jeg at det å spare feriepengene dette året, kan gi en virkelig fin utenlandsferie når vi en gang slipper ut av landet igjen. Og vi har allerede her hjemme begynt å snakke om en ny USA-tur om et par år. Hvis helsa holder. Tiden vil vise 🙂

Denne sommeren blir uansett helt anderledes enn noen sommer tidligere. Så det alene er jo spennende. Ingen vet hvordan det vil bli.

Med denne smaken av sommer vi nå har hatt, den skal jeg leve på en stund uansett. Så får sommeren bli som den blir 🙂

Hvilke planer hadde du lagt for sommeren før Covid-19 ble en realitet?

12 kommentarer
      1. Det er koselig å klippe plenen 🙂 Og nå skal jeg handle inn gjødsel, sånn at jeg kan få klippe litt oftere etterhvert 🙂
        Det kommer snart til dere også, håper jeg. En flott dag videre til dere også ♥

      1. Tusen takk for det 🙂
        Ja, solbriller hører med, til alle årstider for min del 🙂 Men vi har jo ikke mørketid her, så da er de ekstra gode å ha 🙂

    1. Det var kjempefine og nydelige bilder 🙂

      Vi hadde noen dager med kjempefint vårvær med sol og blå himmel. Det var litt kaldt om kveldene.

      Nå har vi hatt overskyet vær et par dager, men til uken skal bli bedre vær igjen 🙂

      Våren er kjempeherlig 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, godt å høre at det blir bedre vær igjen. Her har vi litt gråvær nå, men det vil sikkert bli bedre etterhvert her også. Litt regn trengs iblant.
        Våren er en nydelig tid ♥
        En god ny uke ønsker jeg deg ♥ Klem ♥

      1. Hihi….ja, da håper vi at ikke alt stenger igjen nå når de åpner opp. Norge er jo virkelig vakkert, så ikke dumt å oppleve det ♥

      1. Norge er vakkert, så sånn sett er vi jo veldig heldige her til lands som har så mange fine turer vi kan ta i eget land. Men klart at Kroatia også hadde vært fint 🙂

    2. Nydelig har det vært i april. Ja det blir vel en hjemmeilandetferie i år. Hva vi skal gjøre, er ikke planlagt enda, men manne vil nok ut til havet å fiske. Da kan jeg gå lange turer i mens. Det blir sikkert fint det også. Klemsiklem:)

      1. Høres ut som en riktig fin kombinasjon det 🙂 Både fiske og turer. Og vi bor jo i et vakkert land, så det er ikke den verste ferien man kan tenke seg akkurat 🙂
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg