EN TUR PÅ FLØYEN

Som jeg skrev om i går, så var jeg og min datter en tur i Bergen. Og når man er i Bergen, er det jo en del ting som er kjekt å få med seg. I alle fall for dem som er der for første gang. Datteren min var der for første gang, så da var det flere ting som sto på planen.

Blant annet Fløien.

Selv har jeg vært i Bergen flere ganger, og jeg har også vært på Fløien flere ganger. Men jeg synes det er så fint, at jeg gjerne gjentar den turen både titt og ofte 🙂

 

Vi var så heldige at vi fikk gå fremst i vognen, altså der hvor utsikten er best, og det passet jo bra akkurat denne gangen 🙂

 

Utsikten blir flottere jo lenger opp vi kommer.

 

Vel oppe var det strålende utsikt, og været var også flott, så vi hadde overhodet ikke noe å klage over. God plass var det også 🙂

 

Om vi hadde lyst å fly avgårde, så var det til og med skilt som viste hvilke retning vi måtte fly, og ikke minst, hvor langt det var dit 🙂

 

Vi spiste lunsj også når vi først var der oppe. Fint å kunne sitte utendørs å spise ♥

 

Noen var også der i full bryllupshabitt. Det var nok fotografering som var målet. Mange fine plasser der som vil være flott på et bryllupsbilde.

 

Vi gikk en liten tur også når vi var der oppe, før vi tok banen ned igjen. Og da traff vi på en gjeng geiter også. De gresset fredelig, til fornøyelse for både barn og voksne som gikk forbi og hadde lyst å hilse på.

 

Etter å ha gått forbi geitene, kom vi til noen benker, hvor vi satte oss ned, og hadde en flott utsikt. Vi satt der ganske lenge, og bare nøt stillheten og utsikten, og det fine været.

 

Ja, som du ser….fin utsikt derfra. Og med sitteplass 🙂

 

Jeg lekte meg litt med zoomen på kameraet, og fikk litt oversikt over kjente landemerker i Bergen.

Det var mye å se og betrakte mens vi satt der og hadde vår kongelige utsikt. Kjenner du igjen noen av disse stedene?

Turen ned igjen gikk fredelig, og vi var midt i vognen på veien ned. Og det gjorde ikke noe, for vi hadde tross alt en del utsiktsbilder å fordøye allerede.

Jeg synes alltid det er kjekt å dra opp dit når jeg er i Bergen, enten til fots, eller med banen. Like flott begge deler.

Og neste gang jeg er der i byen, blir jeg kanskje å gjøre turen igjen. Og avhengig av årstid og hvem jeg er der med, blir det kanskje litt mer turgåing også der oppe 🙂

Men, det vet jeg ikke når blir….kanskje til vinteren? 😉

Hva er din favoritt ting å gjøre når/hvis du er i Bergen?

 

18 kommentarer
    1. Så fine bilder fra min favorittby 😍Jeg kjenner igjen alle stedene, men så er jeg også født og oppvokst her. Det jeg liker best med byen er å rusle rundt i trange gater og smau. Enten på Nordnes eller på Nygårdshøyden. Men bare å ruske gjennom sentrum en finværsdag er helt supert. Fint at du kommet igjen til byen

      1. Åååå, heldige du som er derfra. Jeg elsker Bergen, og kunne gjerne bodd der. Så jeg vil garantert komme igjen flere ganger ja. Jeg liker også trange gater og smau, og gamle hus og koselige hager å titte inn i 🙂
        Og så har jeg vært så heldig at de fleste gangene jeg har vært i Bergen har vært fint vær, også om vinteren. Kanskje bare flaks, men det ryktet om at det alltid regner, det har i alle fall ikke jeg sett stemme 😉
        Vakker by ♥♥♥

    2. Så fine bilder. Likte veldig godt de to nestnederste. Så fint å ta en tur med datteren. Jeg har vært to ganger i Bergen. Første gang som ett-åring. Andre gangen med buss fra flyplassen og rett ned på brygga, der jeg gikk på en seilbåt. Men er vel ett av de stedene man bør komme seg til. <3

      1. Tusen takk ♥
        Ja, de er jo gjenkjennbare de bildene, og kjekt å se fra en annen vinkel enn den vanlige. Den første gangen du var der husker du nok ikke noe fra, men leit at du bare var innom i forbifarten den andre gangen. Det hørtes flott ut med en seilbåt da ♥
        Ja, Bergen er en by jeg unner alle å få besøke minst en gang ♥

      1. Ja, det er en flott utsikt der oppe fra Fløyen. Og ekstra fint i sånt godt vær som vi hadde, hvor vi kunne rusle rundt litt og kikke på andre ting også 🙂
        Ta en tur til Bergen hvis du får en anledning en gang, det kan virkelig anbefales ♥

    3. Veldig fint i Bergen, jeg har vært på Fløien også. Det begynner å bli noen år siden, men jeg trivdes der i den by’n. <3 Mange mange fine bilder har du tatt.

      1. Takk for det, ja, elsker å knipse bilder vet du 😉
        Det er en by det er lett å trives i synes jeg. Lett å føle seg hjemme der ♥

    4. Kjempefine og nydelige bilder du har tatt på Fløyen 😊 Bergen er en kjempefin by. Var der for noen år siden, og da var vi også på Fløyen. Var der i 5 minutter før det ble grått, og det begynte å regne.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk for det ♥
        Ja, da var du jammen litt uheldig at det skulle bli dårlig vær etter så kort tid der oppe. Men håper du fikk litt utsikt i alle fall 🙂
        Ene gangen jeg var der for noen år siden, gikk jeg opp, sammen med en av byens innbyggere. Og det øseregnet. Men da tok vi det for turen og trimmen sin del, ikke for utsikten, for den var ikke mye å skryte av akkurat den dagen 🙂

        En herlig fin kveld til deg, og en god dag i morgen ♥ Klemmer

    5. Hysj, men jeg har aldri vært i Bergen…. og jeg vil garantert opp på Fløyen og jeg vil gå rundt så masse jeg orker… takk for titten – nå har jeg fått enda mer lyst til å dra dit ! Klemmer <3

      1. Det er flere som ikke har vært der, og jeg var selv godt over 40 før jeg kom meg dit for første gang. Så unner deg et besøk der ja. Og det er såååå mye å se, så en langhelg er litt knapt, bare som et tips 😉 Veldig fint der, og skriver snart et innlegg til om favorittbyen Bergen ♥
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg