EN TYPISK MANDAG

I dag ble det rett og slett en helt vanlig mandag. Og mandagene er ikke så gode. Da kommer smerter og utmattelse etter en uke med litt forskjellig innhold, pluss at helgen ofte er “travel” med kjekke ting man gjør sammen med dem man er glad i når de har fri. Jeg koser meg da, men blir jo også fryktelig sliten.

Nå for tiden handler jo det meste om corona, og alle tiltakene og begrensningene vi er gjennom. Utrolig viktig å følge disse, sånn at vi kan begrense smitten og unngå at sårbare mennesker blir smittet og kanskje til og med dør av dette viruset.
For min del, og sikkert for mange andre også, blir alt dette en stressfaktor. For meg med ME, så blir den stressfaktoren en utløser til PEM, altså anstrengelsesutløst sykdomsforverring. Og det begynner jeg å kjenne kraftig på nå. Jeg er jo veldig redd for å bli sykere. Og denne situasjonen gjør det ikke noe bedre for meg.

Men likevel er jeg glad og fornøyd. For jeg og de fleste andre, gjør jo det beste ut av situasjonen som den er akkurat nå. Vi følger spent med, holder oss oppdatert, og gjør det vi skal. I alle fall jeg 🙂 Men det er tungt likevel, for det blir mye info, og jeg har ikke kapasitet til å ta alt innover meg.

Glad og fornøyd ja. Må jo være det. Kan ikke gå rundt og føle på presset, føle på frykten. Det verste er jo at vi blir fremmede for hverandre. De vi gjerne ga en klem eller flere etter en stunds fravær, kan vi ikke klemme og være nær nå. Vi må mistenkeliggjøre alle sammen, enten vi kjenner dem eller ei. Og det er en vanskelig følelse. Men det er jo likt for alle, så da går det jo bra.

Glad og fornøyd. Viktig å finne de små gledene. Og ta ting med litt humor. Og der verserer jo en del humorsnutter rundt om i sosiale medier om dagen. Og det er faktisk en lettelse. Det å kunne le litt av galskapen. Vi trenger det. Litt løssluppen latter 🙂

Leke litt med det vi har tilgjengelig er jo også kjekt. Og det finnes jo mange alternativer. Når jeg depper litt, så finner jeg frem snapchat, og plutselig ser verden litt lysere ut med en gang 🙂

Etter jeg hadde tatt dette bildet med sommerfugler på, satte jeg meg ut på terrassen. Jeg hadde vært på en liten fotorunde ute i hagen. Og når jeg plutselig kikker mot kameraet mitt som ventet på å bli mer brukt, hadde en fin sommerfugl satt seg på det. Kanskje den heller ville være fotograf enn modell? Jeg fikk i alle fall ikke tatt bilde av den. Så da får jeg nøye meg med snapchatbildet 🙂

Det beste for meg er å være glad og fornøyd, for da blir dagene litt lettere å komme seg gjennom. Dagen i dag har vært veldig tung og vond, men kjekke ting skjer jo likevel. Små ting, som å strikke litt, lese litt, og i dag har jeg til og med lyttet til musikk. Og selv om jeg er sliten, spratt jeg opp for å danse en liten snutt. Ja, den ble liten den dansesnutten min, men den gav meg en god gladfølelse, og det er viktigst 🙂

I morges hadde jeg et kjapt lite besøk av kjæresten, og nå i skrivende stund, er min tømmermannkompis her og jobber med å lage kjellerstue til meg. Så jeg kan absolutt ikke klage, selv om dagen er tung og vond. For den er glad og fornøyd også, mandagen min ♥

 

Hvordan har din dag vært?

6 kommentarer
    1. Kjenner til sånne mandager, og de kan være litt tunge å komme igjennom… I dag er det tirsdag, og jeg håper dagen din blir fin 😊 Jeg jobber i dag fra mitt hjemmekontor i stua, mens pusene mine dormer seg i sofaen. Man bare må finne noe morsomt i hverdagen akkurat nå syntes jeg 😊

    2. Artige og flotte bilder av deg! 🙂 😉 Viktig å ta vare på de positive stundene, ja. Kjedelig at du opplever mer PEM nå. Kanskje du trenger litt flere pauser, fra alt… ? Klem til deg fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg