EN UFORUTSETT UTGIFT OG REKLAMENS MAKT

I går ble en skikkelig stressete dag for meg. Ikke veldig fysisk stress, men veldig mentalt stress. Jeg var helt pumpa litt utpå dagen, og følte at jeg skulle få et aldri så lite sammenbrudd om det ikke roet seg.

Heldigvis roet det seg.

Greia var at varmtvannstanken takket for seg, og valgte selvsagt å gjøre dette når helgen var et faktum. Den hadde gjort sin tjeneste i 41 år i dette huset.

 

Etter litt om og men, og hjelp til å se om den kunne fikses, ble ny bereder kjøpt inn. Og den står nå i kjellerrommet og venter på å bli installert. Og i mellomtiden har vi kun kaldt vann her i huset, fra den gamle blå berederen. Heldigvis er det sommer, så er det ikke så ille.

Verre er det med utgiften. Jeg er ikke akkurat stinn av penger med NAV som bidragsyter. Men varmt vann må vi jo ha. Så heldigvis slapp jeg unna med en bereder og tilbehør til ca 4600 kroner. Og så får jeg hjelp til å få den på plass på mandag ♥

En annen utgift som også er ubønnhørlig, er at sikringskapet må oppgraderes. Jordfeilbryteren er av den gamle sorten, og koblet til nabolaget, for å forklare det enkelt. Så om noen får en jordfeil, så går strømmen hos meg også. Så nå skal alle sikringene byttes til et moderne opplegg, som beskytter mot sånne uheldige tilstander. Og det vil også gagne meg hvis det blir jordfeil i mitt eget hjem. Mye lettere å finne ut av det da 🙂
Denne oppgraderingen koster enda flere tusen. Men jeg må jo bare se på disse tingene som en investering. Det hever jo verdien på hjemmet mitt. Og så kan jeg slappe av i trygg forvissing om at alt er i orden ♥

 

Og så var det reklamens makt. Ja, det er jo ikke sånn at jeg lar meg veldig påvirke av reklame. Men når jeg trenger noe, så starter jeg jo et søk i Google.
Konsekvensen av det er at reklamen som dukker opp etterpå, f.eks. når jeg åpner blogg.no, er at jeg får opp masse reklame om det jeg nettopp har søkt på Google. Så overvåkingen er komplett. Nå vet jo google at jeg trenger (trengte) en varmtvannsbereder. De tar ikke hensyn til at jeg faktisk har kjøpt den, og ikke trenger flere. Så nå skal jeg nok i et par uker overøses med reklamer for varmtvannsberedere 😉 Men så lenge orker jeg faktisk ikke å gå uten varmt vann i huset mitt 😉

Jeg må jo flire like mye hver gang.

Den forrige reklamen jeg ble overøst med her var undertøy. Så sånn sett, forandring fryder. Fra undertøy til varmtvannsberedere. Jeg lurer på hva det neste kommer til å bli?

Ha en herlig god lørdag med godt og varmt vann hvis du skal bade eller dusje ♥

 

 

24 kommentarer
    1. Uff…uforutsette utgifter er hat!
      Og den reklamen som dukker opp etter hvert Googlesøk også. Håper du får varmt vann i orden på mandag😊
      Ønsker deg en god lørdag.
      Klem❤

      1. Tusen takk for det ♥
        Ja, sånne utgifter passer aldri inn, så det vil aldri være noe man gleder seg til nei. Men det er jo fint å kunne glede seg over noe nytt i det minste 😉
        Håper du også har en god lørdag 🙂
        Klem ♥

    2. Ja…Google finner jo ut alt. Jeg kjøpte solseil en dag og bombardert med slike reklamer langt tid etterpå:)
      Lykke til med dine investeringer.

      1. Tusen takk for det ♥
        Ja, altså, man går inn og søker på et produkt, kjøper det, og så skal man ha reklamen i lange tider etterpå, når man er ferdig med det. Merkelig opplegg, men sånn er det vel 🙂

    3. Huffalæll… My styr og kjedelig med store utgifter når ting slutter å virke. Jeg har hatt reparasjoner på begge varmtvannsberederene i leiligheten her i Spania i løpet av sommeren, og nå er det oppvaskmaskina som ikke virker. Stress og styr, liker ikke! Heldigvis har du strøm, så du kan jo koke vann om du trenger varmt vann. Går fint med dusj fra bøtte med vann i dusjen også.. Det fikk jeg prøvd ut for et par år siden. 😀

      1. Huff, ja sånt er virkelig noe styr. Og misunenr slett ikke deg som har hatt det å styre med der nede i Spania.
        Og oppvaskmaskinen, den som vi trenger så sårt, er heller ikke stas å være uten.
        Koke vann går helt fint. Men orker ikke å ta det med i dusjen nei. Har flere som har tilbudt meg å komme å dusje, så det skal nok gå bra uten å koke vann å ha i bøtte 🙂 Men fin løsning hvis det ikke var alternativet å dusje hos andre 🙂

    4. Hahahaha overvåkning komplett 🤣🤩😅😊 sånn er det…..
      Det er trasig når disse uforventede tingene skjer…..
      Lag deg ei god helg 🤗 klem

      1. Ja, veldig trasig med sånne ting. Sånne problemer klarer jeg meg godt uten. Men man må jo bare ta det når det kommer 🙂
        Helgen er etterhvert fin. Nyt helgen du også ♥ Klem

    5. Kjedelig når pengene flyr til sånt….. men helt nødvendig! Reklamen er rar ja…. men blir i allfall litt forskjellig da, når en googler rundt…. klem 😘😘

      1. Ja, det er så mye annet kjekt jeg heller ville brukt pengene til. Men sånn fungerer jo ikke denne verdenen 🙂
        Ja, om man googler rundt, så dukker det opp litt av hvert i reklamen etterpå.
        Klem ♥♥

    6. Ikke det mest morsomme å bruke penger på ..men deilig når nytt er på plass og man kan føle seg trygg på at det skal virke bra i noen (forhåpentligvis mange) år fremover.. 🙂 Har lagt merke til at man får reklame utifra hva man har søkt om på nettet ja..hehe.. klem og fin helg videre til deg <3

      1. Ja, jeg håper virkelig at denne varmtvannsberederen i alle fall varer så lenge jeg bor i dette huset 😉 Satser på det.
        Og reklamen, den har kommet for å bli. Vi får bare ta imot som best vi kan 😉
        God helg videre til deg også ♥ Klem ♥

      1. Ja, både reklamen og de uforutsette utgiftene har en lei tendens til å være en smule uventede og uvelkomne. Men vi får ta det som det er 🙂
        Fine kvelden videre til deg ♥ Klemmer ♥

      1. Ja, det har forundret meg litt det der, for av og til kan jeg ikke huske at jeg har gjort noe søk på noe jeg har tenkt på, og likevel dukker det plutselig opp i reklamen. Så ganske merkelig.
        Ja, kjipt med sånne utgifter. Men, men…..

    7. Fryktelig kjedelig når slikt skjer, men nå er nok ny varmtvannsbereder installert. Så da blir det sikringsskap neste. Her er det taket som er det største problemet. Orker nesten ikke tenke på det.
      Reklamen ja, den “fotfølger” deg. <3

      1. Huff, taket ja, det er ikke noe kjekt i det hele tatt. Håper du får løst det på en ordentlig måte ♥
        Her blir sikringsskapet satt på vent til litt utover høsten. Må jo ha en liten pause i utgiftsrekken. Men det skal bli godt å få gjort det også. Så vil alt føles trygt etterpå 🙂
        Ja, den reklamen….den er noe for seg selv 😉

    8. Det hender ting må byttes ut, men har jammen har den holdt lenge! Greit å få et bedre sikringsskap også, – må se på sånt som en investering. 🙂 Ja, det med reklamen har jeg lagt merke til også, både på vanlige nettsider og på facebook/instagram. De legger merke til hvilke nettbutikker vi er innom, men jeg synes det hjelper å trykke på det krysset øverst til høyre i reklamen. Da har man mulighet til å gi beskjed om ikke å se mer av den, og synes det fungerer rimelig greit. 🙂

      1. Ja, den holdt lenge den berederen. Og du vet, ting holdt lenge før i tiden. Nå er det meste programmert til å holde kun like over garanti-tiden. Det er jeg overbevist om. Utrolig teit, og det burde være forbudt.
        Det er absolutt en investering, både for leiligheten, men også for tryggheten ♥
        Jeg har ikke kommet på å trykke på det krysser du nevner. Det skal jeg jammen forsøke jeg også. Tusen takk for tips 🙂

    9. Bra du har fått ny bereder i hus.😊At sånt ryker etter 40 år er jo naturlig, men alltid litt stress når en plutselig står der og ikke har tilgang på det en vanligvis tar som en selvfølge. Det tok litt tid før jeg skjønte hvorfor jeg alltid fikk reklame for ting jeg hadde søkt etter på nett, eller akkurat kjøpt. Nå må en jo akseptere cookies omtrent uansett hva en går inn på.

      1. Ja, det er absolutt veldig kjekt når ting er i orden, og litt krise når det svikter. Stresset underveis når noe er galt, er sånn som jeg fort kan bli dårlig av. Men det gikk tålig godt denne gangen heldigvis ♥
        Ja, nå må man akseptere cookies både her og der. Og så er konsekvensen masse reklame. Men jeg får heldigvis ikke reklame i postkassen min lenger, så da aksepterer jeg at det blir litt av det på nettet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg