EN VAKKER SOLNEDGANG / A BEAUTIFUL SUNSET

Solnedganger har jeg ikke fått med meg så mange av denne sommeren. Ofte fordi det ikke er sol, men også fordi solen går ned så sent midt om sommeren. Liksom type etter leggetid 😉 Men jeg har gjerne ikke lagt meg likevel. Det er bare det at kveldene ikke er da jeg er aller mest aktiv og ute på ting.

Men i går fikk jeg kommet meg ut litt, og da ble det også en flott solnedgang å beskue.

I have not seen so many sunsets this summer. Often because it is not sunny, but also because the sun goes down so late in the middle of summer. E.g. after bedtime;) But I haven’t always gone to bed. It’s just that the evenings are not when I am most active and out on things.

But yesterday I got out a bit, and then it was also a great sunset to watch.

 

Her er vi to damene som hadde oss en solnedgangsluftetur. Jeg heter Eva, det vet de fleste som leser her hos meg. Og min venninne heter Jeannette 🙂

Here we are, two ladies who had a sunset stroll. My name is Eva, most people who read my blog knows me. And my friend’s name is Jeannette 🙂

 

Fotomotivene sto i kø her denne kvelden, praktisk talt. Her er en av mange bunkerser fra krigens dager som det er mange av langs Jær-kysten. Dette er på Ølberg.

The photo motifs were in line here this evening, practically. Here is one of many bunkers from the days of the war, many of which are along the Jær coast. This is on Ølberg.

 

Det er ikke så veldig runde og fine svaberg her, men flott er det likevel når solen går ned og kaster sitt myke lys over harde steiner.

It is not very round and nice rocks here, but it is still great when the sun goes down and casts its soft light over hard rocks.

 

Vi fant oss en plass å sitte, med god utsikt.
Eller sa jeg sitte?
Jeannette satt ikke like mye stille som meg selv. Hun hoppet og spratt rundt på berget som om hun aldri skulle gjort noe annet, mens jeg selv følte meg 90 år gammel og stavret skjelvende og ustøtt de gangene jeg måtte opp og gå. Men sånn er det for denne kroppen. Om kveldene er jeg ustø og ukonsentrert, og må være ekstra forsiktig. Så mens Jeannette spratt rundt omkring, så satt jeg og slappet godt av. Det var jo tross alt 26 grader, og ingen grunn for meg til å stresse 😉
Men Jeannette satt litt hun også, det er bare jeg som tuller litt 😀

We found ourselves a place to sit down, with a good view.
Or did I say sit?
Jeannette did not sit as quietly as myself. She jumped and bounced around the rock as if she had never done anything else in her whole life, while I myself felt 90 years old and staggered trembling and unsupported the times I had to get up and walk. But that’s how it is for this body. In the evenings I am unsteady and unconcentrated, and have to be extra careful. So while Jeannette was bouncing around, I sat and relaxed. It was after all 26 degrees, and no reason for me to stress;)
Jeannette did sit down too, I’m just kidding 😀

 

Ute på sjøen var det også noen som tok det med ro, selv om de var i bevegelse 🙂

Out on the sea there were others who enjoyed their “sailing”.

 

Fjordline kom også glidende der ute i sjøen, på vei til Danmark.

Fjordline also came gliding out there in the sea, on its way to Denmark.

 

Dette var rett og slett en helt nydelig aften, nydelig solnedgang, nydelig temperatur, og veldig hyggelig selskap 🙂

Har du sett mange solnedganger denne sommeren?

This was simply an absolutely beautiful evening, beautiful sunset, beautiful temperature, and very nice company 🙂

Have you seen many sunsets this summer?

 

 

16 kommentarer
      1. Tusen takk ♥
        Ja, solnedganger, det er litt terapi i dem. Så jeg er glad jeg av og til klarer å komme meg ut ♥
        Klem ♥

    1. Nydelige bilder, Eva🥰
      Elsker solnedganger, og -oppganger!
      Men har dessverre ikke sett så mange av dem denne sommeren… Setter veldig pris på de jeg får med meg, da🤗👍🤩

    2. Å så fine bilder, Eva! Lettere å se solnedganger utover høsten, hihi… har ikke blitt mange på meg i sommer, men jeg har sett endel solOPPganger…. klem <3

      1. Tusen takk ♥
        Å, du er jammen flink som er så tidlig oppe at du får se soloppganger. Der må jeg kaste inn håndkleet med det samme 😉 Men utover høsten er det en sjanse for meg også 🙂
        Klem ♥

    3. Helt nydelige bilder av solnedgang! Ja, noen har jeg da fått med meg jeg også. Siste ukene har hvertfall gitt mer energi føler jeg til mørket og høsten er over oss. Trengte dette. Fin kveld til deg

      1. Tusen takk ♥
        Ja, vi trengte dette nå når vi går mot den mørke årstiden. Vi skal tross alt leve hele vinteren gjennom på det lyset vi har fra sommeren 🙂
        Fine kvelden og gode helgen til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg