EN VÅT TUR I HAGEN

Vi hadde et par uker med nydelig tropevær. Varmt, og sol, masse sol. Det var jo helt himmelsk.

Men etter den søte kløe, kommer den sure svie.

Og nå har vi regn, regn, regn, og enda mer regn. Sola har dratt på ferie.

Det er så mye regn at jeg har måttet redde noen av krukkene med sommerblomster og planter. Så det skal bli spennende å se om noe faktisk kommer til å drukne?

Jeg hadde meg en liten tur i hagen mellom regnbygene, og beundret alt det fine som vokser der. Og det ser friskt og flott ut med regndråper på 🙂

 

Denne rosen fikk jeg til bursdagen min, og den har jeg satt i en krukke. Veldig fin er den ♥

 

Epletreet er stappfullt av epler i år også. Helt utrolig det treet der. En del småepler hadde falt ned. Men det synes ikke på treet. Gleder meg til disse blir modne 🙂 De får i alle fall nok å drikke nå om dagen 🙂

 

Rips har jeg også, og den busken har jeg lagt nett over, sånn at jeg skal få beholde bærene til meg selv 🙂 Fine regndråper henger på nettet som om nettet er pyntet med glassperler.

 

I bedet nedenfor terrassen er det også vått. Her ligger barken tykk, og er fuktig og god. Håper ikke det blir alt for vått der, for grunnen er leire, og det er ikke veldig langt ned til den leiren.

 

Bougainvileaen min står under tak. Den kjøpte jeg i vår. En stund etter den var kommet hit mistet den alle de rosa bladene og blomstene. Nå blomstrer den på ny, og vokser og forgreiner seg, så det ser ut som at den i alle fall skal klare seg gjennom sommeren. Den må få vann fra kanne. Den hadde nok druknet om den hadde stått ute i regnet.

 

Jeg synes vi straffes hardt for det fine været vi fikk ha en stund. Men sånn er det jo i dette landet. Det er vel rett og slett fellesværet som har begynt 🙂 Altså det tradisjonelle fellesferieværet 🙂

Uansett hvilket vær du har der du er, så håper jeg du koser deg. For det gjør i alle fall jeg 🙂

14 kommentarer
    1. Holder med regn for en stund nå..hehe.. mannen begynner ferie neste uke og det er hyggeligst om det er sol og varme syns jeg… Aldeles nydelige bilder her da ..Klem <3

    2. Flotte bilder fra en regvåt hage. 🌷🌱🌷Ja, nå øser det ned om dagen. Jeg tenker ikke på det som en “straff” for at at vi fikk nyte skikkelig varme i en periode. Været bare ER. Hva som styrer det skjønner ikke jeg så mye av. Men jeg er glad for at det har kommet såpass mye fuktighet at skogbrannfaren er over. Snart blir det forhåpentligvis opphold og en varmere værtype igjen!💛

    3. masse herlige bilder,det ar nok veldig tørt så hagene rundt om priser seg helt sikkert lykkelige over regnet,men nå er det vel nok ? eller det melder regn hos oss hele kommende uke ,sukk .
      Ripsen hos dere har kommet langt,her er den bare grønn ennå

    4. Hilser innom fra Lofoten, i et ganske greit vær. Lettskyet og stille, men ikke noe tropisk akkurat. Håper det roer seg på dine kanter 🙂 Nå først blomstrer syrina på våre kanter.. 😀 Ha en flott sommer videre 🙂 Klem

    5. Fine hagebilder 🙂 Jeg og søsters har kost oss veldig i dag i vinden og regnet. Har regntøy, og har gått tur. Langt 🙂 Sommeren er rar,men fin 🙂

    6. Veldig fine bilder du tar ! Virkelig fått dreisen på det nye kameraet ditt? Helt nydelige vannliljer i det ene innlegget også.
      Ikke så enkel å få til den Bouganvileaen, jeg tar alltid livet av min og har ikke kjøpt i år…
      Jeg har også satt planter i le for været og under bord og benker…
      Men klart vi får noen fine sommerdager til…:)

    7. Hei på deg!
      Fin framside/nytt bilde på bloggen din 🙂

      Ja nå er det vått de fleste steder………..

      Ønsker deg en fin mandag!

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg