EN VESKE TIL STRIKKESMÅSAKENE

Da jeg var 14 år, begynte jeg å strikke seriøst. Altså jeg begynte å strikke ordentlige ting, som gensere, luer og annet.

Oppigjennom årene har jeg funnet meg praktiske løsninger for oppbevaring og system til mine strikkesaker. Det er jo en del ting etterhvert. Jeg begynte med en plasteske til å oppbevare alle strikkepinnene. Men det ble jo rotete oppi der. Etterhvert fikk jeg tak i praktiske mapper til å ha rundpinnene i, hvor jeg også kunne notere pinnestørrelser.

Mitt siste tilskudd til oppbevaring og orden i strikkesakene er en liten veske som jeg kan ha småsaker oppi, og som er lett å ta med sammen med strikketøyet.

Vesken kom meg i hende da jeg var på en julemesse, blant annet for å handle noen smågaver. Da var jeg innom Karin sin stand, og kjøpte småvesker som gaver. Og så ble det jammen en liten veske på meg selv også 😉 Karin er ei flott dame jeg har blitt litt kjent med via sosiale arrangementer og sammenhenger.

Jeg tenkte først å ha vesken til sminke. Men så hadde jeg jo flere andre vesker til den bruken. Så kom jeg på at småstrikkesakene trengte en fornuftig oppbevaring. Og da ble denne vesken helt perfekt. Midt i blinken.

I vesken har jeg lagt ting som jeg ofte har bruk for.

En liten saks, målebånd, maskemarkører, en ekstra rundpinne til akkurat det strikketøyet jeg holder på med, og mange andre småting som man stadig kan ha bruk for i strikkeprosessen 🙂

Spesielt når jeg strikker ermer, eller holder på med mønsterstrikk og økninger, da er det veldig greit å ha maskemarkører. Og da er denne vesken helt perfekt til det formålet. Den er alltid tilgjengelig og følger med strikketøyet.

Dette er jo en topp jeg har funnet frem blant mine ufoer, som nå øyeblikk er ferdig. 2. ermet er snart ferdig, så gjenstår montering og halskant.

Karin hadde en gang også en praktisk mappe til strikkepinnene, de pinnene man ofter bruker til strømper og småting. Den måtte jeg jo ha, og det har jeg ikke angret på.

Når den rulles ut, er det smale rom hvor pinnene og heklenålene kan stikkes nedi. Og jeg har organisert det etter pinnestørrelse. Nå vet jeg alltid hvor jeg har pinner når jeg trenger dem. Og litt lettere å lete her, enn oppi en stor plastkasse 🙂

Når Karin har stand på julemesser og sånt, så forsøker jeg å finne tid å stikke innom og kikke, for hun har mye annet fint også.

Før i tiden sydde jeg en del selv. Men på et tidspunkt, etter jeg ble syk, måtte jeg slutte med det. Det sliter sånn på nakke og skuldre. Jeg får stikkende smerter etter bare noen få minutter ved symaskinen. Så det er svært, svært sjelden at den tas frem. Kun når jeg må reparere noe. Og selv da forsøker jeg å unngå det. Men sånn ellers så er det utrolig kjekt å sy. Mye fint man kan lage 🙂

Jeg er i alle fall glad jeg kjenner folk, som Karin, og et par andre, som er dyktige syersker, sånn at jeg kan få tak i det jeg trenger og har lyst til via dem 🙂

 

Karin har også egen side på Facebook. Der kan du se litt av det hun lager 🙂 Kikk innom Karin her!

 

Driver du selv med håndarbeid, sying, strikking, hekling eller annet håndverk?

Jeg har forresten egen side selv, som jeg etterhvert skal utvikle litt. Følg meg gjerne ved å klikke innom her ♥

 

Jeg gjør oppmerksom på at innlegget ikke er sponset, det er kun frittstående tips og ideer som jeg selv har tilegnet meg gjennom mitt 50 årige liv 🙂

#oppbevaring #håndarbeid #strikkeglede #syglede #søm

4 kommentarer
    1. Så lurt med veske 🙂 Jeg har elendige systemer på strikkesakene mine, MÅ få meg bedre system. Jeg vet ikke hvilken størrelse NOEN av pinnene har :-/ Ha en fin kveld Eva <3 Klem <3

    2. Veldig kjekt å se Eva at du liker og bruker det jeg har laget, da blir jeg glad 🙂

      Jeg bruker også min lille veske til sysaker, men funker også veldig bra til sminke veske for en ser så godt opp i den. Eller penal?

      Hvis det er noen andre som ønsker å bestille en veske, strikkepinne etui eller noe annet er det bare å sende meg en melding 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg