ENDA FLERE FARGER, OG HVA JEG FORBINDER MED DEM

 

Vår alles kjære og fargerike Bunny har også lyst ut en fargeutfordring. Denne gangen handler det om 7 farger på en og samme dag. Han er ikke kun på jakt etter fargen, men hva man tenker om fargen, hva man forbinder den med.

Så da skal jeg gjøre mitt beste og si deg det første jeg tenker på om de utvalgte fargene 🙂

 

Rød: dramatikk, kjærlighet og hjerter.

Oransje: solnedganger, 70-tallet (jeg hadde noen hjemmesydde (og noen kjøpte) oransje klær på den tiden), høst.

Gul: påske, eggeplomme, veps (jeg hadde en gang en veldig fin gul topp. Og en sommer da jeg hadde den på, kom en veps, som også syntes fargen var fin, og forvillet seg under tøyet, og stakk meg på ryggen, AU!)

Grønn: gress, harmoni, kreativ (jeg hadde et hobbyrom som jeg malte grønt, fordi grønn visstnok var en kreativ farge).

Turkis: varmere strøk, edelstener, eksotisk.

Blå: himmelen, blåbær, kaldt.

Lilla: stuen min for noen år siden, planten syrin (som jeg har i hagen min pga den fine lilla fargen), åndelighet.

 

Da fikk jeg sagt litt om fargene og hva det første jeg tenker er.
Og akkurat i dag er det jammen litt viktig med noen farger, for været har til nå vært grått og veldig vått i dag. Bra for naturen og alt som spirer og gror. Men litt smådeppende for en som er værsyk 😉

Dagen i dag er en nededag for min del. Koseklærne er på, jeg er blass og usminket, og jeg gjør kun rolige ting. Og nå skal jeg lage meg en lunsj. Sånn sett en god dag, hvor livet suser forbi, og jeg bare slapper av.

Ha en herlig fin tirsdag videre ♥

27 kommentarer
      1. Takk for det 🙂 Ja, det var litt utfordring faktisk, enkelte av fargene. Men jammen fant jeg ting som kunne skrives ned ♥

    1. Fine assosiasjoner til fargene hos deg.🌸💜🌱
      Kan trøste deg med at det regner her også, så det er fremdeles innearbeid her. Kos deg masse med en avslappende dag.🤗

      1. Ja, godt vi har farger vi kan bli glade av når regnet øser ned ♥ Og det er jo godt med litt regn da. Det trengs jo ♥
        Dagen var avslappende ja, men endte med en tur i ambulanse og en overnatting på sykehuset. Så ikke noen drømmedag akkurat. Men nå er jeg hjemme igjen, et døgn senere 🙂
        Nyt kvelden når den nå kommer ♥ Klem

    2. Dagene er forskjellige ja og de har liksom forskjellige farger. I går var himmelen blå, i dag var den grå, ute er det grønt om inne er det skjønt. Klemsiklem:)

      1. Ja, dette var jo litt som en spørrerunde, og de er jo kjekke ♥
        Dagen i dag….ja, hva skal jeg si? I går ettermiddag, måtte ambulanse komme og hente meg og kjøre meg på sykehuset, så jeg var visst dårligere enn jeg trodde. Jeg er jo alltid så positiv og opptimistisk 😉
        Og nå er det bare en time siden jeg kom hjem. Føler meg ikke i toppform nei, men skal nok klare å holde meg hjemme i alle fall til i morgen 🙂
        Fine kvelden til deg ♥ Klemmer ♥♥

      1. Tusen takk ♥ Ja, det er vel ikke sånn at vi alltid må være med på alt som skjer. Men det er jo kjekt, så da henger vi med det vi får til 🙂
        Jeg har akkurat kommet hjem etter et ufrivillig døgn på sykehuset, så formen er ikke i toppform, men guri altså, så himmla mye mer koselig det er å være hjemme ♥
        Klemmer ♥

          1. Jeg har PEM nå, så det føles ikke greit. Men det kommer seg nok snart.
            Jeg har lest fargeinnlegget ditt. Fine løsninger og tanker om fargene ♥

    3. Dramatikk først på rødt. Du er ikke særlig aggressiv, det er bra, hehe.. Du tror på kjærligheten, men finner den litt håpløs også? Jordnær og balansert.

      1. Hehe, spot on 🙂
        Nei, jeg er ikke aggressiv. Kun hvis noen forsøker å være slemme med ungene mine, og det er jo sjelden. Og til og med da har jeg klart å bevare roen og tenke nøye gjennom ting 🙂
        Jeg tror på kjærligheten, men ikke for meg. Min kjærlighet er en lost case, og det skal ikke forsøkes på flere ganger 🙂 Jeg har det bra som jeg har det.
        Men de unge spesielt, ja alle, unner jeg all mulig kjærlighet, og jeg ser jo at mange har funnet den også. Så joda, jeg tror på den.
        Jordnær og balansert ja. Heldigvis for det 🙂
        Dramatikk, jeg kan love deg at innen helse, er jeg dramatisk på høyeste røde nivå. Jeg fikk sitte, (eller ligge da), på med ambulansen senest i går ettermiddag. Det er ikke gøy. Ikke på noen måte. Men nå er jeg oppe i 7-8 ambulanseturer i løpet av de siste 18 månedene, så jeg har ikke noe imot å trappe ned den dramatikken der. Nå er det nok. Men dessverre….sliter med for mye, så det vil nok bli flere av dem i årene fremover. Men nå håper jeg det er lenge til. For nå går vi mot sommer, og den vil jeg nyte utenfor sykehusets mange vegger 😀

      1. Tusen takk for det ♥ Artig med sånne utfordringer ♥
        Hviledagen ble litt annerledes enn jeg hadde tenkt, for den ble tilbragt på sykehuset sånn helt plutselig. Men nå er jeg hjemme igjen, og skal atter en gang kose meg med strikketøy ♥

    4. Alltid så interessant å lese svarene som kommer i disse utfordringene, og se hva dere andre tenker og mener. Noen ganger også om vi tenker likt 😉 Godt å rusle rundt i koseklær noen dager, når formen ikke er helt på topp. Håper dagen din ikke har vært så ille 🥰

      1. Ja, det er sant det, det er jo en måte å bli kjent på, og se hva man evt. har til felles ♥
        Koseklær er godt ja, og jeg er fortsatt iført koseklær. I alle fall frem til i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg