ENDA FLERE UFOER

Nå har jeg fått helt dilla på å gjøre ferdig strikkeprosjekter jeg begynte på for årevis siden. Det er så kjekt med nye plagg, for alt har jeg jo startet på og er godt i gang med. Og da er det jo nesten som nytt å begynne på når man ikke har strikket på det på lenge.

 

I går etter jeg ble ferdig med skjørtet (som også var en ufo) fant jeg frem to andre prosjekter som jeg startet på for lenge siden. Som du ser på bildet er det samme mønster, men to forskjellige farger. Og dermed får de kanskje litt forskjellige uttrykk også når de er ferdige 🙂

Denne lilla er i Mandarin fra SandnesGarn. Jeg er så heldig at jeg kan handle på fabrikkutsalget, og dermed blir det handlet en del garn på impuls fra billigavdelingen.

Det er flere år siden jeg begynte å strikke denne. Og jeg er ferdig med bakstykket, nesten, og ermene. Så her er det bare til å ta pinnene fatt 🙂

Denne røde strikker jeg i Bomullsgarn fra Lindegarn. Den begynte jeg å strikke på for mindre enn et år siden. Det er den jeg nå har begynt å strikke videre på. Jeg strikket 10 cm i går. Her strikker jeg rundt helt opp til ermeåpningen. Jeg velger å strikke som oppskriften er originalt. Mens den lilla har jeg gjort litt om på mønsteret oppe ved ermene.

Og mønsteret, ja det er ikke noe nye greier akkurat. Det har jeg spart på fra et gammelt Norsk Ukeblad fra 1990 🙂 Jeg har faktisk strikket denne toppen før. I 1990 🙂 Da strikket jeg hvit,, og i en annen størrelse enn dagens prosjekter 😉 Av en eller annen grunn har jeg vokst litt i vidden siden 1990, kan du skjønne det? Hehehe 😀

Jeg har ikke enda bestemt meg om jeg skal ha knappestolpen, eller om jeg bare skal droppe den. Men jeg kan jo ha en av hver 🙂 Jeg tror jeg skal ha knappestolpen på den røde, og uten på den lilla 🙂 Greit med litt variasjon utenom fargen også 🙂

Så nå er det happyknitting her i gården. Veldig kjekt, veldig avslappende, og akkurat nå veldig god meditasjon for meg 🙂

Og lurer du på hva betegnelsen ufo står for, så kan jeg fortelle at jeg snappet det opp på blogg en gang, og det betyr uferdige objekter 🙂

Har du noen kjekke håndarbeidsprosjekter eller annet kreativt på gang?

 

PS: innlegget er ikke sponset!

 

#strikkeglede #garnogpinner #strikkeprosjekt #farger

5 kommentarer
    1. Det der blir jo kjempefint! Takk for at du inspirerer! Det er fantastisk kjekt å få godt garn på salg. Jeg blir veldig gira når jeg fått nytt fint garn som er kvalitet på og fine farger. Veldig fin oppskrift og fine ermer og det nederste på genseren. Og ulike uttrykk med ulike farger. Jeg liker godt rødt på meg- siste topp jeg strikket fra eget hode var rød. Men tror du vil kle den lilla veldig godt. Er spent på å se de ferdige- håper du deler resultatet! Jeg holder enda på med en lue- og det føltes ikke som ett kjekt prosjek- fikk lyst å starte på en sommertopp til meg eller noe! 🙂

      1. Tusen takk ♥ Og veldig kjekt å kunne være til inspirasjon 🙂 Jeg begynte å strikke som 13 åring, og siden det har det blitt mange fine plagg både til meg selv og andre. Og så er jeg heldig og har 3 garnfabrikkutsalg innen rimelig nærhet. SandnesGarn, Gjestalgarn og Vikinggarn. Så her kan man bare velge og vrake. SandnesGarn er nærmest, så det er oftest jeg bruker å handle der. Mye fint på tilbud også der, og så har de venners venners salg av og til. Sånt liker jo jeg 😀
        Rødt og lilla er begge favorittfarger hos meg. Jeg har mye lilla i stua mi faktisk. Og i klær er det også en fin farge. Gleder meg til disse to toppene er ferdige. Jeg skal så klart dele resultatet 🙂 Gleder meg til å se det hvis du deler det du har lyst å strikke 🙂

    2. dette blir to flotte trøyer til våren,å ha ufoer liggande i årevis er dårlig økonomi om dei aldrig blir ferdige,så det blir nok godt å få disse ferdig ,og du får noe nytt i garderoben som ikke koster noe nå :=)

      1. Ja, veldig dårlig økonomi å ha sånt liggende. Og enda har jeg mye annet også som ikke er ferdig enda 🙂 Men en dag skal det bli ferdig. Og da får jeg bedre plass i garnskapet mitt også 🙂 Alltid kjekt med noe nytt, så det gleder jeg meg til nå når vi går lysere tider i møte 🙂

    3. Så vakkert med farger og mønster. Lurt å gjøre ferdig ting som ligger der. Skjørtet ble jo så lekkert. Jeg har en UFO liggende, men det er bare en lue, som jeg fort kan gjøre klar. Koselig med strikking. Klem 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg