ENDELIG BLE DET ET FRISØRBESØK

Jeg er ikke så ofte hos frisøren. Det må jeg ærlig innrømme. Jeg hadde en periode hvor jeg gikk ca 3-4 ganger i året, men så gled det ut. Det er jo både kostbart og krever litt energi å få gjort det.

Fordelen med langt hår er jo at man ikke behøver å klippe håret hver 6. uke. Ikke trenger jeg å farge håret mitt heller, så jeg trenger ikke å tenke på det.

Så når jeg da satt i frisørstolen i går, så var det altså halvannet år siden forrige gang. Sist jeg var hos frisøren var 17. november 2017. Da var det på tide, i går 🙂

Frisøren min heter Stine. Henne har jeg kjent siden hun ble født. Og jeg er trofast kunde 🙂 Hun er veldig dyktig, og jeg er alltid fornøyd 🙂 Her er det vind i håret når føna går 🙂

Fra jeg var hos frisøren sist, har Stine og kollega Bente startet sin egen salong sammen. Og ut i fra det jeg kan se, går det veldig bra så langt 🙂 Trivelige lokaler og hyggelige, dyktige frisørdamer er så klart ettertraktet. Jeg kommer til å holde meg til denne salongen, og tar også både datteren min, og kjæresten min hit til Stine for å stelle håret.

Da jeg satt og ventet på tur var jeg nokså sliten, for jeg hadde gått hjemmefra, og det var godt å sette seg ned. Jeg tok dette bildet til å ha som førbilde 🙂

Og så får dette bli et av etterbildene 🙂
Ikke helt ferdig enda, men man ser at lengden er en del kortere. Jeg valgte å klippe av 10 cm denne gangen, men har lyst å ha langt hår fortsatt, så det vokser jo ut igjen, og merkes knapt nå 🙂

Stine spurte om hun kunne få lov til å krølle håret mitt som en avslutning, og det sa jeg så klart ikke nei til. Det er jo helg og greier, og kjekt med det lille ekstra akkurat i helgen 🙂 Det var litt vind ute, så det synes ikke så godt her. Men her jeg utenfor salongen, blid og fornøyd 😀

Gikk en tur i Langgata etterpå, for å kjenne litt på følelsen av nystelt hår. Det var utrolig befriende følelse, og det føltes lett og godt 🙂 Og sommerlig 🙂

Så ventet jeg på en venninne, vi skulle shoppe litt og så gå og ta en kaffe sammen. Alt i alt en veldig vellykket og god dag 🙂 Det gjør noe med en når en har vært på spa for håret ♥

 

Har du unnet deg velbehag i det siste?

 

Nå er helgen god med besøk av kjæresten og litt tur og sånt. Og han har gjort sykkelen min ren og pen. Så nå skal jeg snart ut på sykkeltur også, for første gang på sikkert 15 år 😉
Det er spennende tider fremover 🙂

 

#frisør #velbehag #spa #hårpleie

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det er sjelden jeg unner meg sånt, men det burde jeg 🙂 Det så deilig ut, og du ble kjempefin 🙂 Det så friskt og fint ut, og du ser smashing ut <3 Klem

      1. Tusen takk ♥ Ja, halvannet år mellom hver gang kan ikke heller kalles ofte 😉 Men godt var det. Typisk ett år er egentlig perfekt.
        Klem ♥

    2. Det ble kjempefint, og mange fine bilder av deg. Der er noen år siden jeg var hos frisør sist. De krøllene du fikk var veldig fine 🙂 god helg videre! Klem

      1. Tusen takk ♥
        Ja, krøller er det ikke så ofte jeg har, men kjekt å få noen for helgen 🙂
        God søndag til deg ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk ♥
        Ja, med kort hår må man gå litt oftere til frisøren, for å holde frisyren fin og velstelt 🙂 Og det er jo godt også da 🙂

    3. Det er alltid deilig å bli stelt med og fornyet seg litt, og så synes jeg det er fint for voksne kvinner å ha bittelitt lengde på håret. Ikke langt altså, men ikke helt kort heller. Altså, noen kler kort hår, men mange får “koneklippen” for tidlig, synes jeg.
      Jeg har ikke unnet meg så mye velvære utenfor hjemmet, men prøver å lage gode velværestunder med ansiktspleie og diverse annet her hjemme.

      God helg til deg.

      1. Ja, jeg er faktisk veldig enig med deg, ganske mange får koneklippen for tidlig. Litt lenge for en mykere look er pent, også på eldre damer 🙂 Jeg kommer aldri til å få koneklipp. Jeg kler ikke kort hår. Men skulderlangt er jo pent, så det kan godt forekomme iblant 🙂
        Det er godt med en liten time-out på hjemmebane, med litt god velværenytelse på egenhånd ♥
        Nyt søndagen ♥

    4. Fine du! Deilig med frisørtime! Jeg skal på fredag, da blir det både klipp og striper. Jeg klipper nok hver 8.uke…. men striper blir det et par ganger i året! <3 klem

      1. Tusen takk ♥
        Herlig å få hårstell jevnlig, og hver 8. uke høres ikke dumt ut 🙂 Striper trenger jeg heldigvis ikke å kjøpe. Jeg har medfødte striper, så der sparer jeg litt 🙂
        Nyt dagen ♥ Klem ♥

    5. Så deilig med klipp og stell. Dette var hyggelig. Nydelig dame du Eva. Jeg klipper ofte. Har tynt pistrete hår så blir fort ustelt.. Og grått… Hehe.

      1. Tusen takk for det ♥ En virkelig flott dame du også ♥
        Litt lengde på håret har du jo, og da kan man jo fluffe det opp litt ved behov 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg