ENDELIG HELG

Ja, det er ikke sånn at jeg lengter så veldig etter helgene. Jeg er jo hjemmeværende, og dagene har rutine. Men når helgen kommer, så skal man liksom hvile og lade batteriene. Det er ikke sånn for meg.

For når helgen kommer, og alle har fri, så skal vi jo gjøre kjekke ting sammen. Og da kan det fort bli travelt, selv om det jo så klart er superhyggelig også. Jeg elsker det jo ♥ Så helgene flyr, ingen tvil om det. Men å lade batteriene, det går ikke for meg. Det gjør jeg når mandagen kommer. Først da er det mulig. Dvs. nødvendig! For mandagene er jeg ofte så sliten, at jeg blir liggende. Så egentlig, så er det mandagen og tirsdagen som er helg for meg. For da er alle tilbake på jobb og skole, og jeg kan slappe av uten at noe trenger å gjøres.

Og sånn har det blitt etter jeg ble sammen med Pål ♥ For det er jo i helgene at han har fri, og vi kan ha litt kvalitetstid sammen. Og selv om vi ikke alltid gjør så mye, så sliter det på likevel.
Men jeg klager ikke altså. Jeg nyter å være i lag med dem jeg er glad i ♥ Så tar jeg heller støyten på mandagen og tirsdagen.

Og det er jo ikke bare Pål jeg er med. De helgene ungene mine er hos meg, er det jo kjekt med kvalitetstid med dem også ♥

Denne helgen er fortsatt litt uviss, heldigvis 🙂 Ingen planer, annet enn at datteren min reiser til Østlandet for å besøke bestevenninnen sin. Da blir det meg og sønnen min her hjemme. Og han styrer med sitt, så det blir nok stille og rolig. Pål har også sine ting denne helgen, men en del tid får vi sikkert sammen likevel.
Jeg skal i alle fall bruke all den tiden jeg finner mulig til å hvile og gå tur. For denne uken har vært hektisk, og jeg kjenner det i hvert fiber i kroppen akkurat nå, den vil ha hvile. Men jeg skal kose meg masse i helgen med alt som evt. skjer likevel. Jeg nyter helgene av hele mitt hjerte ♥

Helgen blir som den blir, og nå skinner solen inn vinduene og gir gode forhåpninger. Snart skal jeg på en liten tur, og alt er bare kos. Det blir nok en god fredag 😀 Og en herlig helg ♥

God klem ♥

#helg #kos #familie #glede #hvile

22 kommentarer
    1. Ønsker deg en god helg! 🙂 som “hjemmeværende” selv nå kjenner jeg igjen at helgene ofte er da andre kan være sosiale og har fri. Så kan være veldig forskjell på helg og hverdag. Gratulerer med myndig datter, koselig å lese de forje innleggene. 🙂 klem

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, helgene merker vi fordi andre har fri 🙂
        Kjekt med myndig datter som nå kan ut å kjøre bil selv 🙂
        Klem

    2. Helg er fint, men det er jammen hverdagene også.Jeg kunne skrive en hel del om det der. Mamma lærte meg noe da jeg var liten. Mandag hadde hun fri. Med helga full av unger, venner og familie så hadde hun veldig mye å gjøre.Pluss gårdsarbeide og fjøsstell selvfølgelig. Så da vi dro på skolen på mandag, da hadde hun fri. En fridag må man ha, sa hun ofte. Mandag var det rester til middag og mamma var uthvilt og fornøyd da vi kom fra skolen. Da jeg fikk barn, gjorde jeg mye av det samme. Søndagene var hektiske her med ofte 10 og 15 til kaffe på ettermiddagen. Ja, både mannen min og jeg har flere søsken, og vi har alltid vært mye sammen. Men for noen fine minner! Kos deg med hva du enn gjør denne helga. Klem fra meg 🙂

    3. Helger kommer og går også for pensjonister som meg 😀 Selv om det går litt sånn omhverandre 😀 Denne helga er det jo både Valentine og Morsdag? er det ikke det ? Da skal du jo ligge langflat med senga full av mat og greier,, ;D Neida,, bare tuller 😀 Ha en herlig og energi givende superhelg 😀

    4. Sola skinner inn vinduene her også nå.
      Kos deg i helga 🙂
      Her er det ingen forskjell på helg og hverdag. Mannen er hjemme hver dag og jeg jobber annenhver lørdag . Det er lite besøk her, ungene er opptatt med sitt uansett om det er helg eller ikke.
      I dag tror jeg at jeg vil prøve meg på en liten tur ut 🙂

    5. Her er det også sånn, at mandagene og tirsdagen er helg for meg. Da man rekker å hvile 🙂 Så dette hørtes veldig kjent ut 🙂 Men det er så klart veldig greit å være sammen med familien og finne på ting i helgene. Det er det som er kos <3 Dere må ha ei fin helg <3

      1. Ja, vi må nyte kosen når det ligger til rette for det, så får vi heller ta støyten etterpå 🙂
        Håper din helg har vært fin ♥ Klem

    6. Hei 🙂
      Jeg håper du får en veldig god helg, uansett om det blir lite eller mye samvær med andre 😉 Det er sikkert flere som har det som deg, får slappet av og ladet mest i ukedagene. Jeg er jo også hjemmeværende, men for meg skjer det ofte mer i ukedagene, og ekstra ro kommer i helgene, stort sett 🙂
      Håper du får en god kveld, Eva <3

      1. Ja, det er nok mange som har det sånn. Men godt det ikke er likt for alle 🙂 Bare å kose seg og nyte når man kan 🙂

        Fine kvelden til deg også ♥

    7. Kjenner igjen det der..helg er ikke det samme som da man jobba.. men hyggelig å være sammen med mannen da 🙂 God helg videre , kos deg som best du kan 🙂 Klem <3

      1. Tidene har såvisst endret seg for oss som ikke jobber lenger ja. Helgene er gode, men føles også supertravle 🙂
        God søndagskveld til deg 🙂 Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg