ER DETTE LOV PÅ EN MANDAG?


Jeg nyter ikke alkohol så ofte. Siste gang var på nyttårsaften, så det er en uke siden.

Det er ikke så viktig hvilken dag det er for at jeg skal kunne ta meg et glass vin, det viktigste er at det er avslappende og koselig, og at det ikke er for å bli full eller drikke seg til mot eller sånne ting.

Men noen synes det er en uting å nyte vin eller annen alkohol på hverdagen. Selv om det bare er et glass.


Akkurat i kveld tar jeg et glass for å roe kroppen litt. Jeg har spenninger og smerter, og jeg tenker at et glass vin kanskje kan hjelpe til å slappe litt mer av når jeg skal sove. Rødvin er kanskje best akkurat til det, men jeg liker best hvitvin, så da ble det kveldens valg 🙂


Det er ikke sånn at jeg tømmer det i meg. Jeg nipper til glasset, og nyter smaken.


Og dette gjør jeg mens jeg starter å se en serie på Netflix.
Det artige med akkurat dette glimtet på bildet her, er at denne episoden foregår i Lakewood, California. Og der bodde jeg og ungene mine i 10 dager nå sist sommer. Veldig fint og trivelig sted 🙂

Og så blir det natt snart. Jeg har behov for mye søvn, men nettene den siste uken har ikke søvnen vært tilstede mer enn 3-4.5 timer pr natt. Og det er jo ikke akkurat for mye. Jeg håper denne natten blir bedre.
Og uansett, i morgen er en ny dag, hvor det meldes storm her. Så da blir det nok et flott vær til å være inne i 😀

Ha en riktig god natt ♥

 

#vin #alkohol #hverdag #tv

 

17 kommentarer
    1. Det er lov å kose seg med et glass vin akkurat når man måtte ønske det, syns nå jeg! Nyt kvelden, og så håper jeg du får sove godt i natt! Klemmer <3

      1. Enig med deg, så lenge det ikke skader andre, så er det ikke farlig 🙂
        Jeg fikk bedre søvn i natt, men formen ellers er nokså sliten. Og det er nok ikke vinens skyld 🙂
        Gode klemmer ♥

      1. Helt sant det, mye koseligere når man kan ha et avslappet forhold til et lite glass vin, og nyte det mens man gjør noe fornuftig 🙂

    2. Hei, hei, jeg tenker nok at folk må få gjøre som de vil. Så lenge det ikke går ut over andre. For noen er det umulig å bare ta et glass vin, og om det skjer riktig ofte og det er barn til stede, så synes jeg det er en uting. Selv drikker jeg alkohol veldig sjeldent. Ikke for noen spesiell grunn egentlig. Jeg er ikke avholds, men synes ikke det er så godt! Må være rette settinga for at jeg skal nyte det. (Sommer, sol, fiskebrygga). Jeg liker mye bedre colaen de selger på Rema! 😀 Når det er sagt, så anbefalte legen min at jeg burde ta et glass rødvin hver kveld før jeg la meg. Men det rådet orker jeg ikke følge, dessuten har det skjedd noe rart etter at fibroen eskalerte, får sykt vondt i hele kroppen av rødvin … Fikk du sove bedre i natt?

      1. Helt enig med deg, det må ikke gå ut over andre, og barn trenger ikke å være innvolvert. Jeg drikker sjelden selv. Det går i rykk og napp, og jeg foretrekker å ta et glass for meg selv fremfor en festlig anledning faktisk. Et glass hjemme alene er kos, mange glass på fest er slitsomt 🙂

        Jeg har hørt det ja, at et glass rødvin før leggetid skal være sunt. Jeg er ikke så glad i rødvin, men drikker det av og til. Mest glad i den hvite vinen jeg. Jeg sov bedre i natt. Fikk 7 timer søvn uten å våkne en eneste gang 🙂 Det er luksus det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg