ET GLIMT AV SOMMER

Ja, sånn er sommeren her i år. Den kommer glimtvis. En dag sånn dann og vann. Men nå er vi faktisk lovet fint vær i en uke fremover, opp mot 18 grader. Jippi. Men det skal regne i morgen formiddag.

Men så er det jo sånn da, at når det endelig kommer en dag uten regn og alt for mye vind, så hiver vi oss rundt og kommer oss ut, for å nyte finværet. For det er ingen garanti for at det kommer flere sånne dager.

I dag var en sånn dag!

Jeg og min venninne, Kari, kledde oss for en bytur. Dvs. vi skulle gå ned til sentrum, shoppe litt, spise litt, og drikke vin i solen. Rett og slett nyte litt sommer. Og vi skulle sitte ute om mulig. Greia var at det var fint vær, men tempen var liksom sånn ca. 13-14 grader da vi begynte å gå. I skyggen var det kjølig, i sola var det varmt, men om man oppholdt seg ute i åpent lende, kom en kald vind som gjorde hele opplevelsen litt lei.

Men sånt stopper ikke oss vestlendinger 😉 I alle fall ikke når vi er sykt lei av regn og kaldt og surt vær i juli.

Vi kom til sentrum, og bestemte oss for å finne en plass vi kunne spise. Og valget falt på en restaurant som heter Noi. Deres uteplass lå i le, og i solen, sånn at det var varmt og godt der. Og varmere ble det etterhvert som temperaturen steg bittelitt.
Vi bestilte vin og mat.

Jeg gikk for fiskesuppe 🙂 Lett og god mat 🙂 Den var ikke fyldig sånn som jeg liker suppen best, men den smakte veldig godt, og jeg ble god og mett.
Den største fordelen på Noi var at også utendørs var røykfritt område. Noe som er utrolig godt for meg som reagerer allergisk. Så da går det jo faktisk an å sitte ute og nyte maten og drikken.

Etter vi hadde sittet der ganske lenge og kost oss i solen, så besluttet vi at det var på tide å røre seg litt. Så da ble det litt shopping. Ikke sånn enormt da. Jeg kjøpte meg kun et par småting til kaffen som jeg lager hjemme 🙂 Kari fikk gjort årets kupp på et skjørt hun hadde ønsket seg lenge. Det var veldig fortjent ♥

Før vi begynte på hjemveien igjen, satte vi oss på Egon og tok oss litt vin der også. Vi måtte jo ha noe å styrke oss på før vi begynte på alle oppoverbakkene hjem 🙂 Det var godt og varmt å sitte der. I tillegg til at solen skinte, var det også varmeovner over oss. Jeg ble nesten litt for varm. Men det var herlig 😀
På Egon er det ikke røykfritt ute, så det er ikke så bra synes jeg. Men denne gangen var ikke de røykende til sjenanse. Kanskje det ikke var så mange av dem? Jeg vet ikke. Det gikk i alle fall veldig bra 🙂

Så gikk vi hjem, og ble enda mer gode og varme i oppoverbakkene. Jeg merket at jeg ikke har gått så mye den siste tiden, så dette var virkelig godt for sjelen 🙂

Vel hjemme igjen laget jeg meg en smoothiemilkshake, etter “man-tager-hva-man-haver” prinsippet 🙂 Så satte jeg meg på terrassen med en god bok og deilig drikke 🙂 Det var begynt å skye over da. Men var fint å sitte en liten stund i alle fall.

Det var herlig med litt sommer igjen. 16,5 grad var det da jeg kom hjem. Så ikke akkurat noen tropevarme, men godt for en hutrende vestlending var det likevel 🙂

 

Jeg burde ha svart på kommentarer. Jeg ligger stadig bakpå. Kanskje blir det gjort, kanskje ikke. Beklager det. Men nå i kveld skal jeg hvile så godt det lar seg gjøre. Nå skal jeg se litt Netflix. Ser 3. sesong av Broen. Og så skal jeg legge meg i 21-22 tiden er planen 🙂 Må i alle fall forsøke å holde meg våken såpass 🙂

Håper alle sammen har en fin sommerkveld i kveld ♥♥♥

♥ God helg ♥

 

#sommerglede #sommersol #sommer #sommeraktivitet #juli

7 kommentarer
    1. Det har vært kjempefint vær i dag. Jeg har hatt kjole, møtt Kari etter jobb og VIRKELIG startet sommerferien 🙂 Det var kanskje 20 grader i dag, helt greit det 🙂 klemmer <3

    2. Dette er sommer. Ser så deilig ut. Kose seg med et glass vin sånn ute. Herlig. Flotte bilder og fin stemning hos dere 🙂 sommerklem…

    3. du og eg har samme vær,deilig med sol igjen så får vi tåle att temperaturen ikke er helt på topp,nå reiser vi i neste uke på ferie,da går turen der temperaturen er varm og god,så ja jeg har tatt med kjole i bobilen hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg