ET SMIL GJØR DAGEN GOD

I dag er jeg sykt trøtt, vond og sliten. Det er mandag, og ganske normalt. Dagene kan ofte bli litt travle i helgen, for da skal man gjøre alt det kjekke med dem man er glad i, som har fri fra jobb og alt i helgen. Jeg har jo “fri” hele tiden jeg. Men kaller det ikke for fri egentlig. For mine dager har også en slags rytme med ting jeg “må” gjøre. Så når mandagen kommer, så er jeg ofte totalt gåen.

Det er jeg i dag. Men det skal ikke stoppe meg fra å nyte dagen 🙂

Helgen, og dagene før ble litt travle, men var og veldig kjekke. Det får jeg lide for i dag. Med smerter, og en veldig sliten følelse i kroppen. Og samtidig er kroppen rastløs. Så det er ikke bare å legge seg ned heller. Jeg klarer ikke å finne roen i dag. Det har jeg forsøkt helt siden jeg sto opp i halv ni tiden. For jeg forsøkte virkelig, forsøkte å ligge litt utpå, selv om jeg våknet i halv seks tiden. Helt umulig å sove når smertene river og sliter i kroppen. Jeg føler jeg har fått juling.

I går var vi på Lysefjord-cruise. Det var veldig kjekt. Det ga masse frisk luft, flotte naturopplevelser, og mye glede. Det var meg og Pål og to av barna hans. Jeg har veldig lyst å gjøre det igjen, i bedre vær. For det var ikke verdens beste vær nei. Men kjekt likevel.

Jeg skal skrive om det litt senere i dag, eller i kveld. Jeg hadde til og med kamera med meg, for å få de ordentlig gode bildene 🙂

I dag, når jeg sto opp etter 3 timer med forsøk på å sove litt til, så gikk jeg på badet, kikket på meg selv i speilet, og ga meg selv et strålende god-morgen-smil. Dette gjør jeg hver dag. For et smil gjør dagen god. Både det å gi et smil, altså smile selv, og det å få et smil fra noen, gir gode følelser. Og hver morgen gir jeg meg selv et smil i speilet. Da får jeg jo en dobbeltgod følelse, ikke sant? 😀 For selv om hun dama i speilet ser grusomt trøtt ut, ser hun så mye triveligere ut når hun smiler til meg 🙂 Det er jo ganske logisk.

Planen i dag er litt løs. Om jeg klarer å få kroppen litt i gang på ordentlig måte, har jeg lyst å reise på besøk til Pål. Det er ikke så ofte jeg gjør det. Men i dag skinner solen, og han bor på vakre Jæren. Det må jo bare bli fint ♥

Så da krysser jeg fingrene for det, at jeg får tatt den turen i løpet av dagen. Og ellers skal jeg bare slappe av 🙂

Ønsker alle dere andre en strålende dag ♥ God og smilende klem sendes fra meg ♥

 

#smil #stemning #glede #livsglede #helse

9 kommentarer
    1. Går i bølger skjønner jeg 😀 Men godt at du får lea deg til sånn etterhvert 🙂 Jeg har vært slapp i blogginga siste dager. Har engasjert meg på litt annet vis,, men kommer nok tilbake sånn etterhvert 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg