ETT MOTIV – FLERE UTTRYKK

Et bilde sier mer enn 1000 ord sies det. Om det stemmer, kommer kanskje litt an på bildet?

Nå skal ikke jeg skryte på meg at dette ene bildet sier så mye, men med litt forskjellige redigeringer, eller filter, så forandrer det gjerne litt uttrykk. Nå er kanskje dette ene lille bildet et uttrykk for vår, uansett hva slags filter man bruker. Men kanskje man kan se litt stemningsendringer. Eller kanskje liker man bedre det ene, fremfor det andre?

Jeg tok i alle fall et bilde nede i hagen min en duggvåt morgen, som jeg fikk lyst å se hva jeg kunne få til med, sånn kjapt og enkelt. Det er kanskje ikke så store forskjellene mellom enkelte av bildene, men om du studerer dem ser du det kanskje 🙂

Og her er resultatene 🙂

  1. Dette er originalbildet. Øyeblikksbildet.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

Hvilket av disse 10 bildene tiltalte deg mest?
Synes du det er ok å leke med bilder og endre deres naturlige karakter?

 

Jeg liker å leke med bilder, men ikke alltid jeg orker så mye av det. Nå når jeg har fått nytt kamera, var det ekstra kjekt å teste litt, så da ble det naturlig å se hva jeg kunne få til i mitt favoritt redigeringsprogram også 🙂

8 kommentarer
    1. Vakkert motiv og fine bilder ! Likte alle men falt sånn umiddelbart llitt ekstra for nr. 4.. Foto er gøy..redigering også..men ikke så ofte jeg gjør det..Når man endrer..bortsett fra å justere lyset litt..er det greit som deg her å si at det er redigert syns jeg.. 🙂 Klem og fin morgendag til deg <3

      1. Tusen takk 🙂 Vårlige motiver er veldig kjekt akkurat nå når man lengter etter vår og sommer. I dag øser det ned her, så må nok lete etter andre motiver i dag 🙂
        Det bildet du falt litt ekstra for synes jeg også var litt kult, for det ga en strålevirkning som jeg syntes var passende.
        Kjekt med bilder, enten de er redigert eller ikke 🙂
        Fine søndagen til deg også ♥ Klem ♥

      1. Ja, med naturen så er ofte originalen finest, selv om jeg nok ofte synes originalbildet er litt mattere/gråere enn sånn som øyet så det. Med det nye kameraet synes jeg originalbildet ofte er veldig godt, så er veldig fornøyd med akkurat det 😀
        Fine søndagen til deg også ♥ Klem

      1. Ja, det er gøy å leke seg med bilder. Jeg har visst litt dilla på det nå 🙂 Bilde nr 2 var litt artig med dråper på kameralinsen. En ekstra effekt som forsterket den duggvåte morgenen 🙂
        KLem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg