EVA OG SLANGEN

Jeg har en bucket-list. Den er ikke skrevet ned, jeg bare har den i hodet foreløpig. I fjor fikk jeg oppfylt en av tingene på listen, det var når jeg dro til California sammen med ungene mine. En opplevelse for livet, som jeg har drømt om halve livet 🙂

Nå har jeg plutselig fått oppfylt enda en ting på listen min: jeg fikk holde en slange 🙂 Jeg heter jo ikke Eva for ingenting. Jeg har jo paradiset mitt fullt av epler, men noen slange har det så langt ikke vist seg der.

Så når anledningen plutselig bød seg, så var ikke jeg sen om å spørre om å få lov til å holde denne søte lille slangen ♥

Strengt tatt er det ikke en slange da. Det er en snok….nærmere bestemt en kornsnok. Men i de flestes øyne tenker man jo slange likevel. Det er jo unektelig et reptil i alle fall 🙂

Så lurer du sikkert på om jeg ikke var redd?

Nei, jeg var ikke redd. Jeg var veldig spent, men ikke redd. Slangen (snoken) er så liten, at hva er det å være redd for? Jeg ble forsikret om at den var ganske fredelig og snill. Og det var den 🙂

Jeg var ikke stiv av skrekk, for jeg heter jo Eva, og Eva i Paradis var jo ikke redd for slangen, så da burde heller ikke jeg være det.

Men ikke kom til meg med en edderkopp. Den har ikke jeg på min bucket-list. Mens slanger og sånne vesener, der er jeg mye mer fascinert og nysgjerrig.

I utgangspunktet ante jeg ikke så mye om størrelsen. Og da jeg så den kommenterte jeg at den var jammen ikke stor. Jeg var nesten litt skuffet over at den var så liten. Men en fin begynnelse er det jo, om det skulle bli mulighet til å holde noe større 🙂 Og nei, jeg er jo ikke skuffet. Jeg syntes den lille rakkeren der var riktig så sjarmerende, selv om den også var veeeeldig bedagelig 🙂

Jeg kunne hatt lyst å hatt en slange selv egentlig. Meeeeen…..tanken på dietten dens, tiltaler meg ikke. Denne lille her spiser nemlig baby-mus. Og det å skulle gå og skaffe baby-mus er en tanke som ikke frister så veldig akkurat nå i alle fall, men jeg kunne jo spørre katten min om han ville tatt oppgaven?:)

En artig opplevelse var jo dette da, og jeg kommer til å huske dette lenge 🙂

Har du holdt en slange noen gang, eller andre “skumlinger”?

 

#kjæledyr #reptiler #slange #snok #kornsnok #opplevelse

 

6 kommentarer
    1. Ja, jeg har holdt en levende slange, men jeg synes det var litt skummelt. En sånn kornsnok har jeg også holdt, og stålorm. De to siste er liksom ikke så skremmende. Her blir det ofte kjørt i hjel både buorm og hoggorm på grusveien. De har vi kjent på og holdt, både barnebarna og jeg. Fin øvelse med de døde, for mange tror jo at ormer er sleipe og ekle. Det er de jo ikke! Edderkopper? Da må du trene. Jeg likte dem heller ikke noe særlig. Men så ble jeg kjent med en som tegnet edderkopper og alle detaljene på dem. Det ble fasinerende. Synes du skal kjøpe deg en plastedderkopp til Halloweeen og øve deg. Klem:)

      1. Heldig du som har holdt en slange også 🙂 Jeg visste at de ikke var sleipe, men det var mye mer behagelig enn jeg hadde forventet likevel 🙂
        Edderkoppene kan få lov til å være. Jeg lar meg nok ikke friste nei. Men jeg er ikke så livende redd for dem nå som da jeg var yngre. Datteren min har overtatt den oppgaven å være livredd for dem 🙂
        De er fascinerende, men på avstand 🙂
        Klem ♥

    2. Jeg har holdt en svær pyton en gang – elsker disse skapningene <3 Og så har jeg holdt små slanger og en del øgler og litt sånt 🙂 Men de på åtte bein – ALDRI I LIVET! De vil jeg ikke ha i mils omkrets en gang :O

      1. Hehe…ang. edderkopper så er vi ganske like. Jeg tolerere dem, men vil ikke holde noen. Synes slanger er fascinerende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg