EVENTYRLIGE HARRODS

En Londontur innkluderer så mye. Også ting man ikke har råd til. Men ofte er det gratis å bare kikke.

Vindusshopping må vi vel kalle en tur på Harrods for. For der er det ikke mye vi har råd til å kjøpe. Det er mer for fiffen det, å kunne handle og kose seg der.
På utsiden drives det med vedlikehold. Og det er viktig i en så populær storby. Men de lager det så fint til, at man kan nesten ikke se at det er arbeidere oppover veggene der.
Vi skulle uansett inn og kikke, men et lite bilde fra utsiden skader heller ikke. Det er et flott bygg.

Trappegangene inne mellom etasjene er også et syn. Det oser eksklusivitet, og man får en følelse av å ha kommet inn i en eventyrlig verden fra en annen tid.

Inne i butikkene derimot, er det veldig variabelt hvilken tid man entrer. Her i parfymeriavdelingen er det hvitt og stilrent. Nesten litt for hvitt etter min smak, men fint er det jo 🙂

Undertøysavdelingen er litt mykere og lunere. Men uhyre kostbar. Jeg kikket på en silkemorgenkåpe med “pelskant”, og den hadde et 5 sifret beløp. Da går man videre i andakt, og skjønner at her er det fiffen som regjerer 🙂

Og at dette er fiffens hule ser man jo i alle butikkene, enten det handler om klær eller andre ting. Denne butikken her måtte jeg ta bilde av for kjolene og taket sin del 😉 Men jeg husker ikke hva butikken het, eller designeren da, som sikkert også har butikkens navn 🙂

Blankskurte gulv og eleganse på høyt nivå var det over alt. Men selv om klærne er svimlende dyre, så må jeg nok innrømme at det jammen ikke er alt jeg ville ønsket å iføre meg. Her er det Gucci som viser sine klær. Og antrekket til venstre ville jeg ikke båret om jeg hadde fått betaling for det engang. Men det er fordi i et sånt antrekk med så mye dill, så ville jeg sett bitteliten og kjemperund ut 🙂 Heldigvis er vi alle forskjellige, så noen ville sikkert se utrolig classy og elegante ut i det antrekket.

Et lite bilde av lille meg utenfor Gucci sine gemakker måtte jeg likevel få med 🙂 Tror ikke jeg ville kledd den stripete kjolen til venstre i dette bildet heller 😉 Men artig å se er det jo 😀

Det er jo ikke bare klær de har på Harrods. De har kalorier også. Noe av dette så litt sånn merkelig spennende ut, og er sikkert søtt som bare det. Men jeg valgte å ikke bruke penger på smaksprøver. Var mett nok når vi oppholdt oss i London, for det er mye god mat og søtsaker å få kjøpt uansett hvor man snur og vender på seg, og vi hadde allerede planer for søtsaker en annen plass denne dagen. Men fint å se på er jo denne disken med godsaker da 🙂 Er det noe som ville fristet deg her?

Bokavdeling var det også her, i kjelleren. Det var mye spennende i reolene. Også bøker jeg har og kunne hatt i mine egne bokhyller. Jeg sjekket ikke prisene, om de er dyrere her enn i andre og mer ordinære bokbutikker, men jeg regner nesten med det. Det er uansett gratis å kikke 🙂 Det vi ikke har sett før, som vi da fikk se her, var bøker på språk vi sjelden ser. F.eks. arabisk. Det rare med disse er jo at de leser jo boken bakfrem. Det vil si de leser boken andre veien enn vi gjør. Så alt var motsatt. Coveret var på baksiden for det som er vanlig for oss 🙂 Jeg visste jo dette, men jeg har aldri før sett en sånn bok før nå.

Dekoren er det heller ikke så mye å si på. Denne her var rimelig fantasifull og overdådig. Vet ikke hvilket materiale den er laget i, men det var ikke papir i alle fall 😉 Jeg kunne godt hatt denne hjemme, men da måtte jeg hatt tjenere som kunne tatt seg av støvtørkingen 😉

Vi kikket mer rundt, men jeg knipset ikke bilder av alt jeg så. Jeg fant en stol jeg gjerne kunne hatt her hjemme, men den var så dyr at jeg nok måtte ha spart lenge til den. Eller vunnet i Lotto. Jeg tror begge deler er like vanskelig 😉

Gøy å ha vært her igjen. Harrods er stedet jeg alltid må innom når jeg er i London. Bare for å kikke, for å beundre. Rett og slett for å sette en liten fot inn i en eventyrverden som faktisk er sann for noen. En opplevelse som ikke koster noe hvis man ikke kjøper noe 🙂

Liker du å kikke i butikker som er uoverkommelig dyre for din lommebok?

Har du vært innom Harrods noen gang?

 

#harrods #london #butikker #kjøpesenter #eksklusivt

8 kommentarer
      1. Alle storbyer har noe spektakulært innen shopping tror jeg 😉 Men er ikke alltid vi oppsøker det. Harrods er jo så kjent, så da blir det å komme på lista 🙂

    1. Se der ja 😀 Det var litt annet enn Coop Extra 😛 Har aldri vært i London, men mange ganger i Paris. Og Gallerie Lafayette og kjøpesentret i Les Halles, er nok i samme gate 😀 Men moro å ta en titt innom 😀 Var faktisk mest fasinert av Matavdelinga

      1. Gallerie Lafayette er i samme stil ja….en severdighet det også 🙂 Jeg har vært der, for mange mange år siden, faktisk 25 år siden 😉

    2. Jeg elsker å gå rundt hos Harrods for å kikke, og du har helt rett det er veldig dyrt der 😉 Har kjøpt litt forskjellig der som ikke har ruinert meg , som noen nett, penner, christmas pudding og litt eksklusiv sjokolade som jeg skulle ha til jul 🥰

      1. Ja, veldig dyrt 🙂 Kjekt å kjøpe småting da, det blir jo overkommelig 🙂 Vi kjøpte ikke noe, vi bare kikket 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg