FERIEFØLELSE

Endelig kan jeg si at jeg får et snev av feriefølelse og sommer.
For om noen få dager skulle jeg og datteren min ha reist til Spanias sol og varme. Og jammen har ikke solen og varmen kommet hit til oss i stedet 😀

Så her sitter jeg, og nipper til en god cider, strikker, og koser meg, kl. 22.00 utendørs, på en helt vanlig torsdagskveld ♥

Og det er ikke mange ganger i året det går an her på Vestlandet, for som regel er det litt fuktig luft om kvelden, og da blir alle overflater rå og fuktige og det kjennes kjølig.

 

Nå er det 22 grader, og klokka i skrivende stund er 22.15. Bildet ble tatt kl. 22.00. Jeg er til og med barføtt. Det er også sjelden, til og med innendørs 😉 Så dette er virkelig det gode liv 🙂

Tidligere i dag var det veldig varmt. 25 grader i skyggen, og strålende sol. Men jeg var inne mye av dagen, og hadde telefonmøte med NAV. Det jobbes på spreng for å finne den beste løsningen på klage, og for hvordan beholde aap inntil videre. Nesten halvannen time på telefonen med NAV i dag. Og heldigvis hadde jeg med meg min venninne, som er langt mer oppegående i hodet enn meg. Hun var med på en times samtalen. Den andre samtalen var litt senere på dagen, da var hun gått hjem.

Jeg blir totalt gåen av dette, og sliter veldig med kvalme og utmattelse om dagen, pga dette. For det krever så mye av meg, og kroppen tåler det ikke. Det er nesten som en allergisk reaksjon.

Men det hjelper at vi har strålende vær, og at jeg kan nyte sene kvelder utendørs.

Jeg har også fått meg aircondition til soverommet mitt. Den er ikke koblet til vegguttak enda, men den testes likevel. Jeg fikk den av mine barn og deres pappa. Jeg har det varmeste soverommet i huset om sommeren. Så det var en utrolig fin ting å få ♥ Så det ble bursdagsgave på forskudd 🙂 I kveld er første gangen jeg får prøve den 🙂 Jeg føler meg så heldig ♥
Og så har jeg vært og kjøpt ny gressklipper, siden den gamle så og si takket farvel tidligere da min datter klippet plenen. Den har hanglet en stund. Men nå var det på tide med en ny.

Det er en nødvendig ting, så den kunne jeg ikke utsette lenger.

Snart er det leggetid. Selv om det er lyst og varmt. Men jeg sitter her og kjenner på veldig tunge øyelokk 🙂

Håper du også har fine dager med varmt og fint vær. Det unner jeg deg ♥

Du skal ikkje sova bort sumarnatta ♥

 

7 kommentarer
    1. Gratulerer med air condition.. får håpe sommeren gir bruk for den 😀 Nyt feriefølelsen.. det er jo tiden for det for mange i alle fall 😀

    2. heldigvis er det ikke varmt på vårt soverom :=) men deilig og varmt ute er det,her kom sola for drøye 45 min siden ,så nå tenker eg det snart er fint å gå ut en tur .
      Håper virkelig du får hjelp av nav og innvilget uføretrygd og aap om det drøyer å få svar på klagen ,skal vist ikke være lett nei

    3. Så herlig at du har sol og varme hjemme nå da dere ikke kunne dra til Spania til det lille paradiset på solkysten! Kanskje kommer det nye muligheter senere 😉 Og tenk, sola og sommeren har endelig kommet til Trøndelag også. Jeg er så hoppende glad for det! Selv om jeg hopper veldig lite da… 😀

      Håper virkelig energien og innsatsen du og dere gjorde i NAV-møte gjør at ting faller på plass for deg! ♥

    4. Deilig når sommeren slår til her i landet .. Har ikke vært utenlands på ti år.. så jammen bra det er litt sol å få her også 🙂 Satser på at ting ordner seg med Nav uten for mye styr.. for er det noe som sliter så er det papirer og søknader og sånt.. Så veldig koselig ut med blomster ,strikking og Cider.. 🙂 Gratulerer med ny gressklipper.. og god helg 🙂 Klem <3

    5. Her er det også barfot – og deilig og varmt…..! Så godt å kose seg! Jeg kjøpte ny gressklipper i fjor… da var den gamle forsynt med klipping, hehe… klem <3

    6. Jeg håper det blir masse fint vær i sommer så vi kan kose oss hele sommeren 🙂 Lurt med ny gressklipper, godt å ha for den som skal klippe 🙂 Det var alltid min oppgave, og kjedelig om den ikke funket 😀

    7. Det ble en fin kveld med strikking og verandakos…gressklipper må man ha! Fin søndag til deg…Henger litt etter med å lese blogg merker jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg