FLAGG SOM KUNST / FLAGS AS ART

Det er mange måter å lage kunst på. Ja, etter min mening er det meste kunst sånn helt uten at man skal sette en kategori på det.

Ta noe så enkelt som et flagg. Det er jo kunst det også. En eller annen har designet flagget og gitt det en betydning en gang for veldig lenge siden. Er ikke det kunst?

På Lista har en kunstner plassert 2000 flagg utover de store grønne plenene ved fyret. Og dette er altså også kunst.

There are many ways to create art. In my opinion most things are art, without categorize it.

Something simple as a flag. It is art too. Someone designed it, and gave it a meaning a very long time ago. Isn’t it art?

In Lista, an artist has placed 2000 flags at the big lawns by the lighthouse. And then it is art.

Her er noen få av de 2000 flaggene.

Here are a few of the 2000 flags.

 

Må jo ha vært litt av en jobb å plassere dem sirlig.

I guess it was quite a job to place them all.

 

Det var pent å se på, og det var de 2000 flaggene jeg kom for å se på Lista fyr denne dagen i juli.

It was nice to look at, and it was the 2000 flags I came to see this day at Lista Lighthouse that day in July.

 

Kunstneren er Alfred Vaagsvold.

The artist is Alfred Vaagsvold.

Hva er kunst for deg? Hvilken kunst liker du å se?

What is art to you? What art do you like to see?

6 kommentarer
      1. Ja, ganske stilig dette. Og det er flottere når man er der og ser alle flaggene. Fikk ikke med alle på en gang på ett bilde 🙂

    1. Ja, det er kunst. Det er jo TANKEN som er kunsten egentlig 🙂 Jeg liker alt mulig egentlig 🙂 Alt fra naturalistiske bilder, til grafitti i fine farger. Kommer helt an på. Det må i alle fall gi meg noe. Jeg liker generelt å gå på utstillinger og se parker med skulpturer 🙂

      1. Jeg liker også mye variert. Det var et galleri der som vi også gikk innom. Så det ble en dag med kunstneriske impulser.
        Det er mye flott som lages til. Og mye jeg gjerne skulle sett men ikke har anledning til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg