FORANDRING FRYDER

I dag kjøpte jeg nye gardiner til stua. Og jeg begynte å henge dem opp også. For jeg gledet meg jo til å se hvordan det ville bli.

Tidligere hadde jeg noen lignende gardiner, hvite, men med grålilla striper som dannet et rutemønster. Nå var jeg moden for noe ensfarget og nøytralt. Og på den måten kan jeg jo variere med puter og pyntegjenstander i større fargeskala. Akkurat nå går det litt i blått i putene i alle fall 🙂

Jeg begynte med å henge opp gardiner i spisestua. Gardinene må jo strykes først, for så å henges opp. Og de kunne jo ikke henges opp før de gamle gardinene var nede. Og for å være helt ærlig, så var det julegardinene som hang oppe enda, rett og slett fordi jeg ventet på å få i hus nye stuegardiner. Men nå begynner det å lysne i stua mi 🙂
Lampa over spisestuebordet er også ny. Den fikk jeg til jul av barna mine ♥ Jeg fikk ny dimmer, dekorpærer og hjelp til å henge alt opp av faren deres. Det er godt vi kan hjelpe hverandre 🙂

Så var det vinduet i enden av stua som fikk nye gardiner. Og da ble også salongkroken lysere, selv om det nå var begynt å skumre litt utenfor. Nye puter har jeg også….i alle fall 4 av dem 🙂

Men det største vinduet, det blir for stort å gjøre alene. Så jeg må enten vente til noen kommer og hjelper meg, eller så må jeg ta det en dag jeg er i bedre form. For i dag er det mandag, og det er sjelden en god dag, og akkurat nå er jeg utslitt. Da kan noe fort gå galt. Så der får julegardinene henge litt til 🙂

Kjæresten ville normalt ha hjulpet meg, men han er nyoperert, så han har å følge legens retningslinjer 🙂

Men jeg er fornøyd så langt. Nyter at stuen er tilført noe nytt og fint. Det trengs ikke alltid så mye for å endre et rom. Og jeg var moden for noen endringer 🙂

Nå skal kvelden nytes litt foran TV med serie på Netflix.

Liker du å endre litt på ting hjemme hos deg selv av og til?

 

 

7 kommentarer
    1. fine gardiner og stilig lampe.Kunne eg og ha tenkt meg:-)Kanskje eg må ynskje meg ei ny:-)
      det haster ikkje å få alt på stell same dagen.berre å ta tida til hjelp:-)
      Ha ein fin kveld

    2. Det er ikke ofte jeg gjør endringer. VELDIG sjelden faktisk. Men det kan jo være gøy av og til, hvis jeg har tid og ork. Jeg orker ikke begynne med sånt etter kl 19 på kvelden liksom.. 😀 Fint med luftig gardiner da 🙂 Klemmer

    3. veldig fine gardiner,ja det er noe med denne tiden etter jul,det blir lysere og vi vil ha lyset inn i heimen :=) jeg har ennå julegardinene oppe på kjøkkenet,mye av grunnen er foten min,men så skal dei få henge til jeg har vasket og stelt noen gamle gardine min farmor lagde til meg for rundt 37 år siden :=) kom over dem i skapet,var litt gule så må vaskes .Kos deg i stua,det ble så fint atte

    4. Så vakkert. Nei, det er ikke alltid lurt å ta alt på en gang for noen. Jeg tar ned gardinene vindu for vindu og så henger jeg opp litt etter litt, for alt på en gang klarer ikke jeg heller bestandig. Jeg har fem gardiner ved de store vinduene og der blir det ofte en på hver side bare, før jeg får opp resten. Morsomt å ha noe å vente på også! Men det er jo fint om du kan få hjelp med det som er mest vanskelig for deg. Nydelig lampe! Klem fra meg.

    5. Så lyst og fint det ble… bra jobba på en mandag 😊
      Der hender jeg får lyst på en forandring, men det er veldig sjelden jeg får det til. Som regel blir det bare med å bytte gardiner 😊
      HA en fin dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg