FORENING PÅ DAGTID ER GULL

I dag har jeg vært i forening. Eller klubb som det også kalles i enkelte deler av landet. Her hos oss sier vi forening.

Vi er noen venninner fra barndommen som møtes en gang i måneden til litt ekstra kos.

Vanligvis er det på kveldstid. Men ettersom vi alle 3 ( i akkurat denne foreningen) er hjemme på dagtid nå en periode, så har vi begynt å ha foreningen på dagtid.

For meg er dette helt perfekt. Det er jo på dagtid jeg har det best. Kveldstid har etterhvert begynt å bli ganske ugunstig og problematisk for meg. Da er jeg oftest totalt gåen, og er knapt nok oppegående. Så når vi begynner med kveldsforeninger igjen, så skal vi begynne tidlig, sånn at jeg har mulighet til å være med en stund.

I dag var vi i hytta til ene venninnen min. Hun har hytte der hvor vi vokste opp, på Hommersåk. Og det er alltid kos å være der i forening.

 

Vi fikk servert spekemat, og dette ble en god lunsj ♥
Jeg elsker spekemat, og kunne sikkert spist og spist, og spist. Men en plass går jo grensen. Så når dette blir servert, da er matlysten min på topp 😀

Til “kaffen”, fikk vi fruktsalat. Og det var jo bare helt perfekt. Spesielt for meg som spiste godt av spekematen 🙂
Kaffe hadde vi ikke. Vi nøyde oss med det søte 🙂

Vi satt innendørs, da det blåste godt ute, selv om temperaturen var ganske god. Da jeg kjørte hjemover etterpå var det 20 grader. Men tempen sank fort når det skyet til og begynte å regne.

Vi 3 planlegger en tur i mai. Hyttetur mest sannsynlig. Blir godt å komme seg bort litt 🙂

Nå blir resten av dagen god hvile. Det tar på å være sosial også.

#forening #mat #venninner

8 kommentarer
    1. Se der ja 😀 Ja hvorfor ikke ha den på dagtid da 😀 Det het vel forrening,, eller “sydforrening” her i sin tid, men nå sier de klubb 😀 De har nå i alle fall begynt å ha den tidligere på kvelden. Etter at det gikk et lys opp for de, at ingen lenger hadde små (eller store for den del…. ) barn hjemme lengre 😀

      1. Ja, syforening het det før vet jeg. Før min tid.
        Det har vært et av mine argumenter også, at ungene våre er voksne, noen har til og med flyttet ut, og vi blir ikke yngre, så hvorfor skal vi holde på så sent på kvelden? Ideelt ville være å begynne i 17-18 tiden, men så er det jo noen som jobber da, i den andre foreningen jeg går i, og det blir gjerne for tidlig for dem 🙂

    2. Tror veldig mange ikke funker så mye på kvelden, syk eller ikke. Jeg orker jo ingenting på kveldstid, men har energi på jobb. Så skjønner det med dagtid. Gjør bare ting på dagtid jeg 🙂 Så koselig med sånn klubb. Jeg er ikke i noe sånt, men har andre koselige sosiale arenaer. En og en 🙂

      1. Ja, når man blir godt voksne bruker mange energien sin opp i løpet av dagen. De går på jobb, og gjør masse utenom også. Jeg kunne også gjøre det en gang i tiden. Men det er en stund siden. Man skulle jo tro at jeg som går hjemme hele tiden har masse energi om kvelden. Men det har jeg ikke. Jeg beundrer alle som kan jobbe, og hvor mange faktisk også har energi til venner, barn, hus og hjem etter jobb. Og i tillegg trener de, og holder på med andre fritidssysler. Det var tider det 😀 Det er faktisk mange venner jeg har lite kontakt med nå, fordi de er ledige etter jobb, og da er jeg utslitt selv.
        Men forening og sånt er koselig, og så er det jo ikke så ofte 🙂
        Vi har hver våre ting, og finner det som passer best ♥

    3. Herlig… Klubb sier vi her da. Var med i flere klubber jeg.. Men det var før.. Det sklei ut. Mye godt som ble servert da…. Mmmm🌷kos deg med kvelden og slapp av..

      1. Trist når det sklir ut. Jeg er med i 2, og de har ikke sklidd ut, men den ene klarer jeg ikke så ofte å være med i lenger, da det blir for sent på kvelden for meg. Mye god mat ja ♥
        Ha en fin dag ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg