FORENINGSTIDEN ER I GANG

Jeg går i 2 foreninger….eller klubb som noen kaller det, syklubb, jentekveld…ja, kjært barn har mange navn. Vi kaller det forening.

I dag hadde jeg forening med den minste gjengen. Vi er 3 stykker i denne foreningen, som har holdt lag siden barneskolen.

Det som er perfekt med oss 3, er at vi alle er hjemmeværende for øyeblikket. Misforstå meg rett, perfekt er det ikke, for det beste hadde vært om vi alle var arbeidsføre. For meg er det jo permanent, for de andre 2 er det midlertidig. Fordelen med det er at vi da kan ha foreningen på dagtid. Noe som er helt perfekt for meg. Og siden jeg skulle ha den selv i dag, valgte jeg kl. 12, altså lunsj.

Da passet det bra å servere en pastasalat synes jeg.

Pastasalaten laget jeg i går, og det er enda mer perfekt, for da blir det minimalt med arbeid som sliter meg ut innen gjestene kommer.
Jeg bakte også Foccacia til. Men den var halvfabrikata. En sånn melblanding kjøpt i butikken, hvor jeg kun tilsatte gjær, olje og vann og stekte etter anbefalingen.

Vi spiste og koste oss. Og praten går alltid lett mellom oss 3.

På et tidspunkt kjente jeg at formen dalte veldig. Og jeg fikk feber. Da var det midt i blinken at de andre 2 sto for praten, mens jeg bare satt og fulgte med. Senere, da jeg fant ut at jeg skulle måle temperaturen, lå den på 38,6. Det er litt høyere enn den normale feberen, som pleier å være maks 38,4. Så da er det bare å sette seg godt til rette, og anstrenge seg minst mulig. Veldig greit da synes jeg, å ha 2 venninner her, hvor tema sjelden er noe problem å finne, og hvor jeg kan være stille, uten at det blir pinlig.

Her er de to flotte damene ♥ Monica til venstre i sommerlig kjole, og Kristine til høyre. Begge utstyrt med strikketøy.
Jeg strikket jeg også, men det ble ikke så mye strikket. Jeg kjente at det gikk litt trått 🙂 Til kaffen, eller teen i vårt tilfelle, serverte jeg hjemmebakte brownies med is, peanøtter, sjokoladesaus og sjokoladesaus med chili. Og så litt godt og druer ved siden. Så her var noe for alle ganer. Vi kan ikke være på slankekur når vi er i forening 😉

Forresten så har akkurat denne foreningen ikke hatt sommerferie i år. Vi møttes både i juni og juli også. Og i tillegg hadde vi en dag hvor vi var på tur og handlet billig garn i juli. Så vi koser oss sammen, for å si det rett ut 🙂 Alltid kjekt å treffe disse to. Jeg føler meg veldig trygg og tilfreds 🙂

Etterpå da de gikk, kom Pål og den eldste sønnen (som jeg møtte for første gang i dag). De fikk litt pastasalat og brownie de også, før jeg sendte dem ut i hagen for å jobbe litt med et prosjekt jeg har på gang der. Skriver nok om det når det er mer eller mindre ferdig 🙂

Så til tross for feber og energidropp, så er dagen virkelig av det gode slaget sånn ellers. Jeg har kost meg.

Nå slapper jeg av i godstolen, og skal øyeblikk finne frem strikketøyet igjen. Holder jo på med julegaver.

Kommentarer og sånt får jeg visst ikke svart så mye på for tiden (har ikke energi nok), men jeg setter veldig stor pris på hver eneste fine kommentar ♥ Tusen hjertelig takk for det. Dere er gode ♥

Ønsker alle sammen en fin kveld ♥

 

#forening #klubb #venninner #venner

14 kommentarer
    1. flere av mine kollegaer er med i foreninger. Hva betyr egentlig forening? Sånn venninnetreff eller?
      Bør damene som er med i foreningen være venninner og bo nært eller?

      1. Forening er et venninnetreff ja. Enten det er venninner, kollegaer eller en miks, så treffes man f.eks. en gang i måneden, og serveringen går på rundgang. Veldig bra for å holde kontakten, og for å komme seg ut litt, og for å kunne ha anledning å være litt sosial hvis man ellers sees sjelden 🙂 Det er jo en fordel å bo nært, ellers blir det vanskelig å gjennomføre 🙂

    2. så koselig å ha en slik forening der en har vokst opp sammen og hengt sammen siden :=) fine damer,og det ser ut som sommer hos dere,her ble det litt høst i dag og slettes ikke varmt til en sommerkjole :=)med sine 12+ ute.
      Kjedelig å slite med feber ,men krysser fingrane for att du kommer deg raskt igjen og får tilbake litt energi,spennende med nytt hageprosjekt,skulle hatt en gartner i familien jeg også hi hi ,hadde planer om å jobbe i hagen i dag,men siden det regna jamt gikk jeg tur istedenfor,regnet var ikke så framtredende inne i granskogen ,god bedring da

      1. Tusen takk for det ♥
        Ja, det var ikke det beste været, men vi har hatt 15-16 grader og et par solglimt. Varmt med en gang solen titter frem. Jeg hadde på meg kjole selv i dag, men valgte den grønne jeg strikket nå i sommer. Den luner litt, samtidig som den er sommerlig og fin 🙂 Men det går nok mot høst nå er jeg redd, både her og der 🙂
        Ja, den feberen er uforutsigbar. Men egentlig ganske normal hos meg. Jeg har feber ofte. Men skulle gjerne sluppet akkurat i dag. Jaja….
        En anleggsgartner er helt supert å ha ja. Mye enklere å sette i gang med prosjekter på det viset 🙂 Skulle gjerne hatt en tømmermann også 😉 Har en venn som er tømmermann, og han kommer neste uke for å fikse litt hos meg 🙂
        Fint å gå tur selv om det regner. Her har det øst ned i det siste, men jeg sparer kneet mitt litt, så har ikke gått så mye tur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg