FORENINGSTUR

I dag har jeg vært i forening. Midt på lyse dagen 😀 Det var digg ♥

Jeg har ytret ønske om det i de to foreningene jeg går i, om vi kan begynne litt tidligere, sånn at jeg faktisk skal klare å være med litt?
Jeg hadde aldri drømt om at vi i noen av foreningene skulle klare å få det til på dagtid. Men så er det sånn at jeg er kronisk syk, og de andre to i dagens forening begge er sykemeldte, så da passet det godt for alle å møtes på dagtid.

Da bestemte vi at vi skulle gå en tur først, og så skulle vi inn og kose oss med god mat og prat etterpå.

Og det er også en luksus for meg, å få gå tur uten å gå alene.
Joda, jeg går jo tur med kjæresten iblant, men det er jo mest i helgene. For jeg er ikke så god på å gå turer på kveldstid, og han jobber jo om dagene, som folk flest.

Så da ble det foreningstur i dag. Fra Øvre Hetland på Hommersåk, til Lundekvam, og tilbake en annen løype. En fin tur jeg ikke tror jeg ville funnet frem til alene. Så det var godt å ha med noen.


Det var Kristine, meg og Monica på tur. Vi har holdt sammen i mange år, og kjenner hverandre helt tilbake fra samme klasse i barneskolen 🙂

Turen bar først litt langs veien et lite stykke.


Og enkelte steder var det is. Og litt glatt.


Så gikk det oppover, over stokk og stein, bokstavelig talt. Men farten var grei. Jeg klarte fint å holde følge, men slet litt med underlaget. Jeg var redd for å falle, noe jeg gjorde sist jeg gikk tur i ulendt terreng, for et par dager siden.

Det er rart hvordan en sånn frykt sitter i etterpå. Og i tillegg er jeg litt ustødig, og akkurat i dag var ikke synet det beste. Men det gikk greit 🙂


Pytter med is er fint. Det er så mange mønster i det. Her synes jeg at jeg ser et stort hjerte i midten ♥


Idyllisk når man kommer til tjern og småvann. Tenk å ha en hytte på en sånn plass 🙂


Og også her ligger isen litt i vannkanten.

Tilbake i hytta, for dette er et hytteområde, sto suppe på kok, og ventet på oss.


Tacosuppe, med masse snadder tilbehør ☺

Når man har vært ute på tur, smaker maten ekstra godt, og dette var himmelsk. Jeg spiste mer enn jeg normalt ville gjort, og jeg er enda mett, mange timer senere 🙂

Og for å toppe det hele, var det fruktsalat til dessert. Alt i alt, helt perfekt 🙂

Så fikk vi hvilt litt med litt prat og hver våre strikketøy. Timene flyr i godt lag, og til slutt fant vi ut at det begynte å bli sent på ettermiddagen, og vi avsluttet, og kjørte hjem.

Ønsker alle en gullfin kveld ♥

 

 

#utpåtur #utpåturaldrisur #turglede #turgjeng #forening #syklubb #godmat

6 kommentarer
    1. Det er alltid mer hyggelig å gå på tur sammen med andre, kan bli litt stusselig å gå alene. Har man kamera med derimot, så går det greit for da glemmer man tid å sted 😊 Jeg har ikke noe bra fottøy til å gå på tur i skogen med, så jeg må se å skaffe meg det før jeg legger ut på en tur. Inntil da blir det gatelangs for meg, hihi! Så mange flotte bilder du har tatt fra turen deres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg