FORRIGE HELG I “SYDEN” / LAST WEEKEND IN THE SUN

Forrige helg pakket jeg kofferten og satte meg på toget for å dra til “Syden”. Nærmere bestemt Kristiansand.

Last weekend, I packed my suitcase, and got to the train to go to the “South”. The main destination was Kristiansand.

Her hjemme var det ikke det flotteste været. Det var overskyet og sånn ca. 12 grader da jeg reiste. Og vel fremme i Kristiansand var det strålende sol og rundt 20 grader. Det lovet en deilig helg ♥

Here at home it wasn’t the greatest weather. It was cloudy and about 12 degrees when I left. And arriving Kristiansand it was a sparkling sun and around 20 degrees. It gave promises of a lovely weekend ♥

 

Og for en helg det ble. Flereogtyve grader i skyggen, og på besøk hos en god venninne jeg ikke hadde sett på 9 år, Wenche. Et utrolig hyggelig gjensyn, rett og slett ♥

And what a weekend it was. Twentysomething degrees in the shade, and visiting a good friend I had not seen in 9 years, Wenche. Simply an incredibly nice reunion ♥

 

Vi tilbragte mesteparten av dagen utendørs så klart. Wenche og familien har en stor eiendom hvor det riktig går an å boltre seg.

We spent most of the day outdoors ofcourse. Wenche and her family has a huge property to enjoy.

 

De har stor soleterrasse, og svømmebasseng. Men bassenget var tømt, høst og vinter står for døren. Men solen hadde jammen tatt turen til Kristiansand likevel, og vi nøt dagene i solen på den store terrassen.

They have a large patio to enjoy the sun, and a swimmingpool. The pool was empty, as it is atumn and soon winter. But the sun did show up in Kristiansand this weekend after all, and we enjoyed the sun at the big patio.

 

Høstsolen er lav, men ga fortsatt farge. Så i løpet av disse dagene fikk jeg faktisk frisket opp brunfargen bittelitt før høststormene setter inn.

The Autumn sun is low, but still gave a tan. And during these days I got to freshen up my tan a little before the Autumnstorms arrives.

 

Og her ligger en liten rund kropp og samler opp D-vitaminer som skal hjelpe til gjennom vinteren.

Here is a little and chubby body collecting vitamin D’s that will help during the winter.

 

Se så herlig. Akkurat som i Syden.

Look how wonderful. Just like on vacation in the south of Europe.

 

Nye venner fikk jeg også 😀 Denne søte pusen, pluss to til, fikk jeg stifte bekjentskap med. Og det var litt trøst i det, siden min egen pus fortsatt er savnet.

I got new friends too 😀 This cute cat, and two more, I was lucky to get to know. And it was comforting, as my own cat is still missing.

 

Her er en av de andre kattene.

Here is one of the other cats.

 

I løpet av helgen koste vi oss med mye god mat, og god prat. Og etter 9 år, er det jo ganske mye å prate om 🙂

During the weekend we ate lots of good food, and talked a lot. And after 9 years, we had plenty to talk about 🙂

 

Nammetastisk og sunt 🙂

Yummy and healthy 🙂

 

Litt TV kos ble det også, og “Skal vi danse” var programmet.

We did watch TV as well, And “Dancing with the stars” was our entertainment.

 

På søndagen var jeg på vei hjem igjen. Helgen var så trivelig, at den må vi gjenta en gang. Kan ikke vente i 9 år til. Må forsøke å få til noe i alle fall en gang i året 🙂 Jeg koste meg masse. Tusen takk for oppholdet Wenche. Vi snakkes snart igjen ♥

I was on my way home again on Sunday. The weekend had been truly nice, so this is something we must to again sometime. We can’t wait 9 more years for sure. At least once a year I think. I enjoyed it a lot. Thank you so much for this, Wenche. I hope we’ll talk again soon ♥

18 kommentarer
    1. Ingen tvil om at både du og dere hadde en fantabulastisk helg! Liker ordet ditt “nammetastisk”! 😉 Herlig bilder fra sydenland. Unner deg å ha hatt en så flott helg. Solingsbildet av pusen og deg var spesielt fint! 🙂

      1. Ja, den helgen der skal jeg leve en stund på. Veldig kjekt med sol og varme, og enormt kjekt å treffe min venninne igjen ♥
        Fine pusekatter hadde hun også ja, og jeg er veldig glad i katter 🙂

    2. Ser ut til at du hadde en riktig fin helg🙂👍 og heldig med været også 😎
      Kjekt at du har nytt innlegg på bloggen, det hadde jeg savnet
      Ønsker deg en riktig fin helg😃

      1. Kjekt å høre at jeg har vært savnet her i bloggen, tusen takk for det ♥
        Den helgen skal jeg leve på en stund, både været, og ikke minst gjensynet med min venninne. Veldig kjekt var det. Som en liten ferie.
        Jeg håper du også har en fin helg ♥

      1. Takk for det ♥ Ja, jeg koste meg virkelig, og sol og glede gjør at jeg stråler. Håper på litt mer sånn vær, men det spørs vel 🙂

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, denne helgen trengte jeg….og den skal jeg leve en stund på.
        En fin helg til deg også ♥

      1. Ja, denne helgen skal jeg leve lenge på altså…veldig koselig. Og herlig med godt vær og det hele 🙂 God medisin ♥

    3. Uten tvil syden!!!! Så godt å komme til noen som en kjenner, selv om det er lenge siden man var sammen. Herlige sommerbilder. Nå er det bare å glede seg over masse d-vitaminer og minner. Klem 🙂

      1. Ja, dette var virkelig en herlig helg, godt både med gjensynet og solen. Mange gode minner som kan få oss gjennom vinteren ♥
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg