FORSIDEN OG BLOGLOVIN

Jeg er nokså småfrustrert for tiden. Jeg skriver et blogginnlegg iblant, og er strålende fornøyd med det. Og det gjorde jeg i morges blant annet. Bare for å oppdage at det ikke nådde Forsiden på Blogg.no. Uansett har jeg mange som er innom bloggen min og kikker, og dermed har de sikkert lest det, eller lest andre innlegg. Men å få innlegget på forsiden er jo noe vi alle liker. Det er jo gjerne ikke så lenge det ligger der. Jeg er jo fra før av uenig i de øverste som ligger der lenge og vel. Jeg må innrømme at jeg har sluttet å se på de for lenge siden. Jeg scroller heller nedover til jeg ser dem som ligger nedenfor. Mens de øverste ofrer jeg ikke et blikk engang lenger. Bare fordi jeg er uenig i akkurat den forprioriteringen der. Mens vi andre opplever å overhodet ikke komme på forsiden engang av og til.

Jaja, mye har blitt dårligere etter at vi ble flyttet. Det er ingen tvil om det. Men jeg koser meg med å blogge likevel 🙂 Og etterhvert kan det jo hende at positive ting kommer på agendaen også.

Bloglovin, det er gjerne der jeg går for å lese innlegg jeg ikke har nådd over i løpet av dagen. Men der har jeg også problemer for tiden. Veldig mange av innleggene jeg åpner, får jeg ikke åpnet. Jeg får bare en melding med en sur “smiley”. Og resten er grått. Og det er så utrolig trist.
Noen ganger går jeg direkte inn i bloggen for å lese likevel, og det er jo ikke noe problem, men det blir så fryktelig tungvint på den måten. Hoppe frem og tilbake som en annen jojo. Det er faktisk litt slitsomt når kreftene i utgangspunktet mangler. Så da gir jeg gjerne fort opp, og finner noe annet å gjøre.

Jeg sliter faktisk også med å kommentere. Ofte vil ikke kommentaren sende når jeg har skrevet den og klikket på “Kommenter”. Og det er også frustrerende. Jeg må gjerne gjøre mange forsøk før kommentaren endelig kommer frem. Det er også veldig slitsomt, så i det siste har enda ferre fått kommentarer fra meg enn tidligere. Fordi det er så mye arbeid å kommentere at jeg blir dårlig. Dette gjelder forøvrig kun blogg.no bloggere. Bare sånn at det er sagt. De på andre plattformer har jeg ikke problemer med tror jeg.

Men vit det alle bloggere som jeg følger fast, jeg er innom og leser, men kommentarene blir gjerne litt magre eller mangler helt for tiden. Det er ikke vondt ment, for jeg synes det er kjekt å legge igjen noen ord. Noen steder har jeg gjerne kommentert på Facebook istedet, hvis jeg har kommet over innlegget der. Men ofte strekker ikke energien til heller. Og det er jo veldig leit, men jeg leser gjerne fordet, om jeg kommer inn på innlegget jeg ønsker å lese.

Er det noen andre som sliter med noen av disse tingene, eller er jeg alene om dette?

Hilsen en sliten og småfrustrert Eva

16 kommentarer
    1. jeg har hørt noen si att innlegga ikke kommer på forsiden til blogg.no,jeg kan ikke si jeg har hatt problemer der,mine innlegg dukker som regel opp :=) verre med bloglovin,i 14 dager vistes ikke innlegga mine der og jeg har samme problem som du når det gjelder å gå inn på blogger den veien,jeg får ikke komme inn ,det kan gå bra en dag,men etter et par to tre innlegg er det stopp,da får jeg ikke komt inn på flere,hvorfor det har blitt slik hvet jeg ikke ,men komentere går greit,det har jeg alltid fått gjøre

      1. Mine innlegg dukker som regel også opp. Men sånn plutselig ut av det blå, kommer en periode hvor ikke alle innleggene dukker opp. Har hørt om andre også som har erfart det. Synes det er leit.
        Ja, husker du hadde trøbbel med bloglovin at innleggene dine ikke dukket opp. Merkelig hvor vanskelig sånne ting skal være. Men greit å vite at du også har samme problem med å gå inn på innlegg. Det er likt her, et par innlegg som går fint, men så er det stopp. Jeg har forsøkt å finne support på den siden, men har ikke funnet noe foreløpig.

    2. Hei hei:-) Så stilig du var i brillene 😉 Jeg kjenner igjen vet du. Og jeg håper du orker å sende en mail til support. Jeg har gjort det. Men det høres jo ut som det gjelder bare meg. “Ingen andre hr meldt det inn”.. så hvis flere sier ifra ser de lettere på ting. Du vil få svar at forsiden er catche. Og si det ikke er det med en gang. De mener alltid at det kun er en forsinkelse. Og at du må oppdatere. Men enten er innlegget der eller ikke, deg vet jo alle vi bloggere. Og jeg har nylig hatt to innlegg som ikkd kom på forsiden. Og jeg tror blogg.no kan sjekke feilen om flere rappoterer det.

      Jeg har rapportert mye inn, men kjenner jeg er så lei at jeg nestn er litt smålei blogg. Jeg synest det er helt topp at vi slipper å fylle ut infofeltet nå som påloggede. Det har jeg mast på. Og er supert. Men hos meg henger det seg også nesten allti opp, så der er likevel nesten snarere å kommentere på nouw.. og jeg merker også det tar energi og ef frustrerende. Noen ganger må jeg enda telle fortau, noe blogg.no sa var helt borte. Må andre det iblant? En dag nylig måtte jeg innom 21 oppgver før jeg fikk logge inn! Det tok sin tid..

      Dama på support er veldig grei. Så håper de som har feil rappoterer det, det er vel eneste mulighet for at det blir bedre.:-)
      Ellers vet sikkert alle må at jeg er litt missfornøyd med det rundt topplisten, og ellers informasjonen mellom bloggere og blogg.no. Jeg tror jeg må ha en pause fra å involvere meg i dette. For tar bare energi. Jeg har sagt fra i mange uker at min statistikk er feil. Og tror ikke topplista er helt som den skal være. Men jeg har hvertfall prøvd å si fra. 🙂

      Det er mulig jeg kommenterer litt sjeldenere også rundt om. Jeg er iblant innom bloglovin for å se nye innlegg, men klikker meg inn manuelt jeg også. Jeg synest blogginnlegg har kommet der litt raskere noen ganger hvertfall. Og jeg ser gjerne innlegg på blogkovin jeg har gått glipp av.Men oftest går jeg innpå noen faste manuelt 🙂

      1. Hei hei og takk for det. Jeg vurderer å skaffe meg ordentlige briller, men det er så dyrt, og behovet mitt er litt spesielt. Men vi får se.
        Jeg har klaget til support tidligere om dette problemet, så det er ikke noe nytt. Det er heller ikke sånn at det er forsinkelse. Det kommer bare ikke opp på forsiden. Jeg har forsøkt alt, og jeg har fortalt om det også. Support har rett og slett ikke kunnskap til å løse problemet, og derfor kommer de med sånne vage forklaringer som ikke holder mål. Så der har jeg kapitulert må jeg innrømme. Jeg orker ikke å bruke så mye energi på noe som likevel ikke blir prioritert i den andre enden.

        Jeg synes også det var utrolig flott når vi endelig slapp å fylle inn alle adressefeltene. Men nei, de fortauene og butikkfasadene må i alle fall jeg fortsatt telle av og til. Det er ikke borte hos meg. Men det største problemet er likevel at alt henger, sånn at jeg gir opp til slutt. En gang i blant kommer kommentaren min gjennom uten tull. Men så begynner det å henge, og jeg må refreshe siden ørten ganger for å få kommentaren gjennom til slutt. Det er ikke akkurat noe som motiverer.
        Jeg skal for syns skyld i løpet av helgen sende inn enda en mld til support. Bare for å registrere. Men jeg tror ikke det skjer så mye av den grunn. Det kan jo hende hvis de hadde fått massive reaksjoner, at noe kanskje ville skje, men jeg tviler faktisk på det. Det virker som mange har lest innlegget mitt, men har bare fått et par kommentarer her, kanskje fordi folk ikke orker å kommentere når det er så vanskelig. Men jeg lurer jo på hvor mange som faktisk sliter med dette? Om det bare er oss liksom? Det tar mye energi ja, og det passer jo ikke helt for oss som ikke har det beste energiutgangspunktet 😉

        Topplisten er jo en egen historie. Men jeg har ikke erfart det samme som du har beskrevet. Mine tall stemmer som regel veldig godt. Men jeg synes jo det kanskje er et litt rart system når det skal sprike sånn hos enkelte.

        Bloglovin er flott for å titte innom de jeg har gått glipp av i løpet av dagen, men jeg ser det er litt variabelt hvor fort mine egne innlegg kommer inn dit. Uansett er det nesten håpløst å gå inn i blogg via bloglovin for tiden. Er det noen support der mon tro? Jeg har ikke funnet noen, for jeg har så lyst å nevne det. Så her blir det meste å gå inn i bloggene uten bloglovin for tiden. Dessverre. Alt vi skal måtte styre med altså…..huff.
        Men jeg håper ting løser seg etterhvert.

        Tusen takk for lang og utfyllende kommentar. Da fikk jeg se at jeg ikke er den eneste som sliter med dette i alle fall.

        1. Supert at du skriver det til support. Egentlig så savner jeg å høre andre bloggeres erfaringer på dette. Jeg har spurt flere ganger på bloggen om flere opplever ulikheter mellom topplista og kontrollpanelet, og før på bloggsoft kunne jeg få over 2o kommentarer på slikt, men nå er det omtrent ingen som svarer. Jeg lurte på om det er for at de synest det er for privat, men klarer ikke forstå det. Jeg sier hvert fall gjerne mine tall. Og synest jo at jeg har plikt å si fra hvis jeg tror talla mine er feil, selv om det går imot min vinning.

          Ja, det henger seg ofte opp hos meg også. Jeg har ikke ME, men har likevel lite energi pga andre ting. Og nå er det som jeg vet kommentering flles stress, fordi jrg har vørt frustrert over det lenge. Takk for du sier at du må telle fortau ol enda, si det gjerne til support. Men helt ærlig synest jeg de burde hatt kontroll pp dette. Og de burde jo ansatt en blogger/hatt en testblogg der de fikk sjekket at alt var på stell.

          Blogg.no hadde to dager der de gikk over til unike sidevisninger. Og det skal være det tallet man har på kontrollpanelet. Blogg.no sa de gikk over til det fordi det ble riktigst, for de hadde funnet ut av flere fikk falske klikk slik det var. Derfor synest jeg det er rart de valgte å gå tilbake til noe som ikke stemmer. Svært mange raste ned når de viste unike sidevisninger. Folk med over 1000klikk fikk under 200 eller gikk ut lista. Jeg gikk også ut lista når de skiftet til unike treff, selv om jeg låg på over 400 tidligere på dagen.

          Jeg la også merke til at du hadde nokså jevnt tall på unike treff og sidetreff de dagene for du var på lista, og da er din sikkert riktig. For litt skal det skille. Men de to dagene skulle det være likt minus utenlanske klikk tror jeg:-).
          Det at det skiller 1000-1500 klikk på unike og ikke unike er misstenklig. Og også at det var nokså likt antall klikk man fikk ekstra som gikk igjen. Å det skal jo ikke vøre muljg, for alle har jo ulike klikk.

          ( Jeg har også nylig sett en blogg som ikke var fra blogg,no på lista. Og som en annen blogger skrev er det rart det ligger en blogg på lista (ikke toppblogger) som ikke har blogget på ett år, med jevnt relativt høyt tall hver dag.) Men vet ikke om det er verd å bruke energi på. Men synest blogg.no har ett ansvar for at listene stemmer. Toppbloggerne tjener millioner på bloggen og annonsører, og inntektene er basert mye pp klikk tror jeg? Sp bør jo stemme. Jeg vil være på topplista fordi folk leser bloggen, ikke ved en feil. Og jeghar hvert fall gjort mitt vedå si fra. Og synest de som har over 1000 klikk mer enn kontrollpanelet har ansvar for å rappotere det inn selv om de risikerer å falle langt ned på lista. Hva er poenget med å være høytoppe hvis det er basert på evt feil?

          Jeg synest hun på support er hyggelig. Men nei, de har desverre ikke peiling på mye. Og hun er en mellommann. Og når man over flere måneder har gitt beskjed om mye, er det dumt det ikke blir tatt tak i. Da blir det bare frustrasjon og man gir litt opp. Feks har jeg sagt fra mange ganger om at jeg får httm feil når jeg laster inn bilder, og må laste inn via galleriet som er tungvidt. Og flere andre småting. Og føler meg masete etterhvert, selv om jeg også har værf glad for å ta kontakt når de er litt “Å, funker det ikke enda? Det er jo fikset nå”

          Jeg føler mange bloggere som var aktive har falt litt av. Å jeg er litt umotivert selv. Men håper det kommer seg 🙂 Egentlig skulle jeg ønske man kunne velge å ikke “være med på topplisten”, følge bloggere innpå bloggen sin. Og bare sluppet fremsiden og topplista.

          Det ble en lang kommentar, så du velger om du orker lese alt. Klem

          1. (Må også si at jeg brukte mange avsnitt i kommentaren for at det skulle bli lett å lese, men at alt ble dratt sammen når jeg trykte post. :-)) og måtte telle trafikklys.

          2. Ja, det er rart som du nevner at nå er kommentarene veldig redusert, så jeg synes du er supergod som orker å skrive så lange og fyldige kommentarer. Og jeg har også lagt merke til at mange av de som tidligere var aktive er godt redusert nå. Veldig leit, da jeg savner dem.

            Nå har jeg skrevet til support med 4 spørsmål. Er spent på svar, og forventer at dette ordner de opp i. Det er det minste de kan gjøre når de pøser på med så mye reklame i bloggene våre for at vi skal få et gratisprodukt å bruke.

            Jeg har lest hele kommentaren din, just sayin’. Det er kjekt når noen engasjerer seg. Selv er jeg ganske utkjørt for tiden, og jeg blogger ikke hver dag. Men jeg synes det er kjekt å svare kommentarene, og å lese kommentarer så klart. Mailen min til support ble ikke blant de korteste, men jeg forholdt den oversiktlig og saklig.

            Så får vi se når svaret kommer 🙂

            Klem ♥

            1. Jeg har sendt, og fått svar, og skal svare igjen. Er bare litt for mye som skjer akkurat nå, og i tillegg er jeg sengeliggende. Så har små pauser fra senga, og innom her og skriver litt. Når jeg har fått litt oversikt skal jeg lage et nytt innlegg her 🙂

    3. hei på deg!

      Jeg hadde store problemer å komme inn på bloglovin/innlegg der, så der er jeg ikke lenger. Jeg scroller meg nedover og nedover på blog og finner de fleste der…………. eller jeg går inn på hvert enkelt navn og leser der.

      klem og god lørdag <3

      1. Hei 🙂
        Godt du har funnet en løsning som fungerer. Jeg har forsøkt den der jeg også, men når man har scrollet nedover, går inn på innlegg, og går tilbake for å scrolle videre, havner man øverst på den gjeldende forsiden, og dermed må man scrolle forbi alt man har vært gjennom mange ganger igjen. Det er like irriterende og slitsomt synes jeg. Så for øyeblikket er det ikke mye som fungerer….da blir det til at jeg kun leser overskriftene. Men jo, jeg har holdt på sånn jeg også, i mangel av fungerende Bloglovin 🙂
        Klem og fortsatt god helg ♥

    4. Jeg har jo ikke vært på bloggen så mye i det siste av mange grunner. Men er en god stund siden jeg kutta ut bloglovin, og bruker bare forsida og scroller nedover så langt som jeg har tid til 😀 Det er det beste synes jeg. Lykke til 😀 Snacksy bilde av deg 😀 God helg 🙂

      1. Hehe….takk for det 😉
        Jeg orker ikke å scrolle nedover. Da blir jeg kun å lese overskrifter. Fordi når jeg går inn på innlegg, og så tilbake, så havner jeg jo øverst på Forsiden igjen. Og det er jo også utrolig tungvint. Men nå har jeg nevnt dette for support, så får vi se hva de sier 🙂
        Fortsatt god helg til deg, jeg har notert meg at du har vært litt fraværende 🙂

    5. Synes det er mye styr jeg også, og har brukt mye energi på å si fra om ting før, spesielt om dette med å ikke komme på forsiden.. De ordnet en del da, handlet om navn på bildefil sa de da, etter å ha prøvd seg med dette med caching først. Jeg har vært på forsiden siden den gangen. Orker ikke si fra om mer nå, opplever ikke mye tull nå heller. Litt irritert på bloglovin også 😛 Styr!! 😮

      1. Jeg har vært lenge på forsiden selv. Og trodde at problemet var løst. Men neida……
        Og jeg tror ikke det handler om bildefil. Jeg bruker jo de samme filene hele tiden, har ikke endret noe. Så kan ikke skjønne hva det skal ha å gjøre med saken? Tror det er svada fra ende til annen. Men har nå skrevet til support, så får vi se hva de sier 🙂
        Bloglovin er en annen historie ja….huff.
        Kos deg på tur ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg