FORSIKTIG KVELDSTUR

I går kveld tok vi en liten kveldstur. Ferden gikk til Bryne, hvor vi skulle rusle litt og kikke på det fine de har laget til langs elva.

Jeg husker en gang, for mange mange år siden, når min sønn var liten. Han er 23 nå. Da dro vi en gang til Bryne for å mate endene og rett og slett bare kose oss. Det er ikke så langt dit. Men oftest når jeg er der nå, så er jeg bare innom kjøpesenteret deres, M44. Det har liksom ikke falt meg inn å rusle og kikke sånn ellers der.

I går kveld tok Pål meg med dit, og da fikk jeg jammen en behagelig aha-opplevelse.

For Bryne har jammen forskjønnet sitt sentrum ganske kraftig. Det var jo mørkt ute da vi var der, og da kom lyseffektene ekstra frem. Jeg ble helt andektig må jeg innrømme. Dette hadde jeg ikke sett for meg.

På plassen ved Bryne Mølle var det laget til en sittegruppe av betong. Den så ut som en myk og innbydende skinnsittegruppe, men den var hard som stein. Dessverre hadde noen laget hull i den ene stolen. Det er jo alltid noen som bare ødelegge 🙁

Men det ser jo koselig ut fra denne vinkelen, ikke sant?

Veggmaleriet er også kult. Det synes godt fra lang avstand, også når man kommer kjørende og er litt lenger borte.

Det er mange visuelle effekter i dette området. F.eks. disse benkene eller hva det er, med lys inni.

En selfie måtte vi jo ha før vi gikk videre, turtelduene ♥

Selve møllen er laget om til festlokale så det ut til. Når vi gikk forbi så det ut til å være et sluttet lag der inne, som koste seg i fine lokaler.

Fine lyseffekter var det flere steder. Og det gjorde byen til en lun opplevelse.

Vannfallene har de også lyst opp. Det støyer, som fossefall gjør, men var vakkert å se på.

Det gamle møllehjulet er belyst med blått lys inni det lille møllehuset.

En liten tumleplass/lekeplass er også satt opp ved elva. Og i mørket var den en fin fargeklatt. På andre siden av elven til venstre i bildet ser man en trapp hvor trinnene er opplyst. Sånne trapper var det flere av. Veldig effektfullt, og lyser stemningsfullt opp.

Benker av forskjellige slag er også satt opp. Denne benkgruppen har også fotstøtte til å hvile føttene på. Ganske kult 😀

De har vært flinke til å belyse både trapper, enkelte broer og til og med gamle trær.

Her kan man virkelig rusle rundt og bare nyte synet. Og selv om dette også var et utelivsområde, var det slett ikke forstyrrende.

Det så ganske fint ut å sette seg inn her og ta seg et glass vin eller et måltid kanskje. Selv om man på en måte satt litt på utstilling, så var det på en elegant måte 🙂

Jeg tror jammen jeg må bli bedre kjent med Bryne. For så lenge jeg er utestengt (bompengeinnkreving) fra min egen by, så kan jeg jo heller dra til Bryne-byen da. Der må jeg nemlig ikke gjennom noen bomstasjoner først. Og da tror jeg jammen at det skal bli mitt valg. Så kan de pengegriske politikerne i min egen by bare vri seg nervøst i sine egne klamme stoler, og lure på hvor folk blir av? Men så bor jeg jo så nært mitt eget bysentrum, at jeg oftest går dit på mine egne føtter, noe jeg liker veldig godt. Men nå når jeg av helsemessige årsaker er litt forhindret fra det, så får jeg søke til andre byer så lenge, og da med bil 🙂

Hva synes du om Bryne? Er det ikke fint sånn som de har laget det til?
Jeg må innrømme at jeg er imponert selv. Godt jobba, Bryne ♥

 

#utpåtur #byliv #bryne #jæren #bylys #stemning

10 kommentarer
    1. Imponerende flott. Den støttegruppa var dødskul
      Og det har helt klart vært flinke lysdesignere involvert . Til og med jeg fra Østlandet fikk lyst til å ta turen til Bryne.
      Likte og at du da kan peke nese til bomprngr-kåte politikere

      1. Jeg har lurt på akkurat hvor du bor….og har tenkt at det kanskje var i Sandnes. Men det var jo ikke så langt unna da. Bryne er en fin liten by, og utrolig fint laget til nå. Så det måtte jeg jo presentere så klart. Kommer til å dra dit flere ganger, ikke bare på M44, men også sånn ellers i sentrum 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg