FORSØKER PÅ FLERE TURER / TRIES TO DO MORE HIKES

Så har vi jammen kommet til august allerede. Hvor i alle dager har denne sommeren blitt av så langt? Juliværet var stort sett kaldt, og mye regn her hos oss. Men et par varme dager fikk vi.

Jeg forsøker for tiden å gå litt flere turer. Men det er jammen ikke lett når kroppen er totalt uvillig til å samarbeide. Men jeg kan vise frem noen glimt fra en tur jeg gikk tidligere i uka. Den har jeg helt glemt å skrive om 🙂

Then it is already August. Where has this summer gone so far? July was mostly cold, and lots of rainy days here. But we did get a couple of warm days.

I am at the moment trying to go more walks/hikes. But it isn’t easy when the body is very unwilling to cooperate. But I can show some photos from one I did earlier this week. I have totally forgotten to write about it 🙂

 

Denne turen gikk like over fjellet, og ned til sjøen, bort dit hvor den enslige høye bygningen ligger i vannkanten, og så opp fjellet og hjem igjen 🙂 Jeg liker denne turen. Den gir fin utsikt over byen min, og så er det alltid fint å sitte på en benk og hvile blikket ut over fjorden.

This walk I did across the mountain, down to the sea (it is a fjord), and to the tall white building that are by the water. And then uphill again and back home. I like this walk. It gives a nice view to my city, and it is also nice to rest a bit by the sea, and look out over the fjord.

 

Denne dagen var det fint vær og en del båttrafikk på Gandsfjorden.

This day it was nice weather and some boat traffic on Gandsfjorden.

 

Jeg var selv i godt humør og optimistisk form.

I was in a good mood and feeling quite good.

 

På denne runden passerer jeg kirka. Akkurat fra denne vinkelen er den litt kjedelig. Men jeg liker den portalen som er bygget fra klokketårnet og inn til kirka.

On this round I pass the church. From this angle it is a bit boring to look at. But I like the portal that is built from the belltower and to the entrance of the church.

 

Og det som er litt artig er at det er en passasje gjennom klokketårnet, hvor man kommer rett inn i portalen.

The belltower has a passage that goes directly to the portal.

 

Og det gir en fin effekt, når man bl.a. skal ta bilder. Og jeg var så heldig denne dagen at det ikke sto biler parkert.

It gives a nice effect to photographs. And I was lucky this day, no cars were parked.

 

Nede ved fjorden hvor den høye bygningen ligger (den ligger til høyre, like utenfor bildet), pleier jeg alltid å ta noen minutter og bare beundre utsikten. Først utover fjorden.

Down by the fjord where the tall building is (it is to the right, just outside the picture), I always grant myself some minutes to admire the view. First out the fjord.

 

Og så innover mot byen. Jeg brukte min nye mobiltelefon her, og en effekt som er en slags vidvinkel fisheye. Likte ikke denne noe særlig. Men fikk jo mye med på bildet da 😀 Passer nok bedre til andre motiver.

And then in to the city. I used my new mobilephone to this phote, and an effect that is kind of wideangle fisheye. I didn’t like it much, but i did get a lot in this photo. Lots of buildings 😀 I guess it fits better to other motives.

 

En seilbåt kom forbi mens jeg beundret utsikten. Og det passet bra i det fine været.

A sailboat passed me while I admired the view. And it was a nice sight in the good weather.

 

Siste bildet fra denne turen er når seilbåten passerer det nyeste boligkomplekset i byen. På toppen av dette bygget er det angivelig en minigolfbane.

The last photo from this  walk is when the sailboat passes the newest housing complex in town. At the roof it is told to be a minigolf court..

 

Så var turen over for denne gang. Etter dette begynte jeg på bakkene hjem igjen, og var for sliten til å se etter motiver.
Takk for at du fulgte meg på turen ♥

Then the walk was over for this time. After this I started climbing the hills back home, and was to tired to look for photomotives.
Thank’s for going with me on this walk ♥

4 kommentarer
      1. Ja, det er mye fint i dette landet. Sol og varme er det ikke fullt så mye av, men de dagene vi får, dem må vi virkelig nyte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg