FORVANDLINGEN / THE TRANSFORMATION

Ingen dager er like, selv ikke for en som er hjemmeværende pga helsa.

No two days are the same, not even for someone who is at home due to health.

 

Jeg følte meg ikke akkurat fresh, opplagt og sexy da jeg våknet i dag morges. I dag våknet jeg nemlig med en ekstra dårlig dag som utgangspunkt. Dagen i går ble litt for tøff. Og jeg betaler prisen i dag. Prisen er at det føles som om jeg har blitt banket opp. Jeg er slapp, kvalm og føler meg skikkelig syk. Og da skulle man tro at gårdsdagen var en grusom dag egentlig, siden jeg er så dårlig i dag. Men neida, i går var en veldig kjekk dag. Og jeg koste meg masse.
Og selv det blir jeg syk av.
Da er sminke og godt humør en god hjelper ♥

I did not feel exactly fresh, rested and sexy when I woke up this morning. Today I woke up with an extra bad day as a starting point. Yesterday was a little too tough. And I’m paying the price today. The price is that it feels like I have been beaten up. I am limp, nauseous and feel really sick. And then one would think that yesterday was a cruel day really, since I’m feeling so sick today. But no, yesterday was a very nice day. And I enjoyed myself a lot.
And even that makes me sick.
Then make-up and a good mood are good helpers ♥

 

Disse bildene er tatt et par timer etter jeg sto opp. Jeg vurderte om jeg skulle ta meg en kaffe mocca i denne koppen. Men jeg ombestemte meg, den koppen føltes bare så totalt feil i det øyeblikket. Så jeg endte med å ta meg en RedBull i stedet, siden jeg hadde en ganske solid hodepine på toppen av det hele.

These pictures were taken a couple of hours after I got out of bed. And I thought of having a coffee mocca in this cup. But I changed my mind, this cup felt totally misplaced at that moment. I ended up having a RedBull instead, since I had an intense headache on top of all.

 

En halvtime etter inntaket av RedBull, føles hodet utrolig mye bedre, og det gode humøret jeg oftest er i besittelse av, er på plass. Kroppen er fortsatt mørbanket og utmattet, men jeg finner ut at jeg skal unne meg noen krefter og gå på badet og sminke meg. Så har jeg gjort det beste ut av dagens utgangspunkt i alle fall. Og det å gå forbi et speil, og se ei dame som i det minste ser litt opplagt ut, er så mye bedre enn å se den sykt slitne dama som jeg faktisk er i dag. Jeg er ekspert i å skjule hvordan jeg føler meg. Og det skyldes mye mitt humør og min positive innstilling til dagen.
Jeg har nå brukt opp dagens lille energi-rasjon, så nå er det å ta det helt med ro, og de tingene jeg må gjøre, da får jeg låne litt energi fra morgendagens rasjon.
Jeg føler meg ikke bra i dag, men jeg kommer meg gjennom denne dagen også, med et smil 🙂

Half an hour after taking RedBull, my head feels incredibly much better, and the good mood I usually have is in place. My body is still battered and exhausted, but I find that I should treat myself with some energy and go to the bathroom and put on make-up. Then I have made the best of today’s starting point at least. And walking past a mirror, and seeing a lady who at least looks a little fresh, is so much better than seeing the sickly tired lady that I actually am today. I’m an expert at hiding how I feel. And it’s a lot due to my good mood and my positive attitude towards the day.
I have now used up today’s small energy ration, so now it’s to take it easy, and the things I have to do, then I can borrow some energy from tomorrow’s ration.
I don’t feel well today, but I will get through this day too, with a smile 🙂

 

7 kommentarer
    1. Hjelper å freshe seg opp litt ja.. Sminke bruker jeg lite av i det daglige..men litt om jeg tar anntrekks bilder og sånt.. Og et smil og positivitet gir fin utstråling..også når en ikke føler seg i form.. Helt nydelig er du..Klem <3

    2. Ja, når dagene er grå er det så viktig å stelle seg. Jeg hadde en venninne en gang, som alltid sa at hun følte seg bedre når hun fikk satt på ansiktet sitt om morgenen. Med litt sminke og stell av håret ikke minst, kunne hun smile til speilbildet sitt, selv om hun var veldig syk. Mange bemerket at hun ikke kunne være syk, så frisk som hun så ut. Men hun fant ut at det var mye bedre å få de kommentarene, enn at folk skulle sukke over at hun var syk. Opp med haken og blås i de som ikke kan forstå skjult sykdom sier jeg! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg