FOTOKONKURRANSE: BLACK AND WHITE

Da er vi klar for en ny fotokonkurranse, ikke sant?

Tema jeg har valgt denne gangen er BLACK AND WHITE.

 

Jeg fortalte i et innlegg i går at jeg ble inspirert til tema da jeg var på strikkekafé. 

Det har seg nemlig sånn at designeren som holdt foredrag på strikkekaféen lot seg inspirere av fargene og motivene på sine fototurer.
Og jeg tenkte da: “Hva hvis vi tar bort fargene, og bare har motivet igjen?” Så da ble temaet Black and White, eller Svart og Hvitt, bare for å si det på godt norsk.

Så da kan jeg forsikre alle sammen at motivet velger du helt selv…enten det er natur, byggverk, ting og tang, mat, ja alt du kan komme på å ta bilder av. Men regelen er at de skal være i svart/hvitt.

Nå til dags er alle bilder vi tar farger. Men med enkle grep i fotoprogrammer kan du forvandle bildene til svart/hvitt. F.eks. har Instagram flere svart/hvitt filter. Der kan man også redigere selv og ta bort farger, legge til kontraster osv. Mange har fine fotoprogrammer på pc og mobil. Det er bare å leke seg, legge til effekter osv. Men husk at det kun skal være Black and White 🙂
Fotoprogrammer kan man finne ved å google. Det finnes mange gratis online programmer. På engelsk kan du søke på Free photo editors f.eks. 
Og hvis du ikke finner ut av det fordi du aldri har gjort det før, spør noen!

 

Jeg håper mange har lyst å være med, og jeg gleder meg til å se hva som kommer inn.
Vinneren vil få en liten oppmerksomhet i posten.

Vi må ha noen regler for at konkurransen skal gjennomføres rett og rettferdig:

 

KONKURRANSEREGLER:

  • Temaet er Black and White
  • Kun ett bilde pr. deltaker
  • Det er lov å være kreativ med redigering og evt. filter, men ingen farger.
  • Bildet må være ditt eget
  • Bildet må være uten signatur, vannmerke eller logo
  • Bildet kan være nytt eller fra ditt eget arkiv
  • Er det mennesker med på bildet må du ha tillatelse fra dem for å kunne delta
  • Innsendingsfrist: søndag 26. januar 2020, kl. 17,00
  • Merk innsendingen med ditt navn/bloggnavn
  • Alle kan delta, både bloggere og bloggløse

Bildet kan sendes til [email protected]

Jeg kommer til å bekrefte hvert bilde som kommer inn, sånn at hvis du ikke hører noe fra meg, så har det kanskje ikke kommet frem. Da tar du bare kontakt med meg, så er det enda mulighet for nytt innsendingsforsøk.

Etter fristen er ute vil jeg presentere alle bildene, og så kan så mange som mulig legge igjen en stemme på sin favoritt 🙂

Jeg gleder meg til å se hva dere finner på 🙂
Masse lykke til ♥

 

PS: Del gjerne innlegget her, så får flere mulighet til å være med 🙂

 

 

#fotokonkurranse #blackandwhite

24 kommentarer

Siste innlegg