FRA EDENS HAGE

Jeg er nok ganske sikker på at hagen min ikke er spesielt lik Edens hage. Men jeg heter Eva, og jeg har et flott epletre som jeg er veldig stolt av ♥

Her er årets innhøsting. Og faktisk er dette året den dårligste noen sinne etter jeg flyttet hit og hagen ble min for over 10 år siden. Eplene er like gode som alltid, men det er ikke så mange av dem som tidligere. 

Men jeg klager ikke. Det er mer enn nok til meg. Dessverre ble det ikke noe særlig å dele ut til venner og bekjente. Så da er konklusjonen at jeg fikk nok, mens andre som kanskje hadde lyst på, må vente til neste år.

Så i år kan ikke Eva friste med epler fra Edens hage på Facebook som hun gjorde i fjor. Da var det flere som kom og hentet. Sånn er det ikke i år. 

I dag skal noen av eplene gjøres om til fristende godsaker. Jeg skal blant annet bake en eplekake og lage eplejuice. Av noen epler skal jeg også lage eplemos. Men i dag blir det kake og litt juice.

Jeg elsker å lage godsaker av egen avling, men jeg må innrømme at helsa stopper mye av gleden. Nå er det litt mer slit og arbeid liksom. Dette er jo noe som MÅ gjøres. Jeg kan jo ikke lagre eplene utover vinteren, da de ikke holder seg evig, og er best akkurat nå. Så kanskje er det en mening med at avlingen var liten i år. I fjor hadde jeg mange flere epler å lage godt av. Men det er absolutt nok i år likevel ♥

Hvilke planer har du for denne fredagen?

Ha en strålende fin dag ♥

 

#epler #epletre #edenshage #eplegodt #kortreist #avling

6 kommentarer
    1. ojj.. det var ikke småtteri 😀 Har et par ganske unge epletrær, og det var bra med epler på det ene. Men da jeg skulle ut her om dagen å se, så var de sporløst foersvunnet…. Ha en riktig nydelig helg 😀

      1. Hehe…ja, kanskje mange har vært på nøst hos meg, siden det ikke var like mye epler som før. Men da har de i alle fall kost seg. Både hos deg og hos meg tenker jeg 🙂
        Fine helgen til deg også ♥

    2. Irina er syke så vi blir hjemme store deler av dagen. Jeg har veiledning så skal være ute, og skal sitte modell ikveld. Kos deg masse! Vi tenker å bake muffins med eple og rognebær i helga

      1. Åh, stakkars, er hun også syk. Kjenner mange som er det nå. God bedring til Irina ♥
        Og kos deg masse med modelljobbing og muffins ♥ God helg ♥

    3. Deilig med epler fra hagen..vi hadde jo da vi bodde i huset, men nå må vi kjøpe om jeg skal ha noe 🙂 Må jo ha ei eplekake i løpet av høsten syns jeg.. Kos deg med helg og baking 🙂 Ingen planer..bare se Norsk talenter i kveld 🙂 Fredagsklem <3

      1. Ja, eplekake hører høsten til, enten man har tre eller ikke 🙂 Smaker jo så utrolig godt ♥ Godt å ikke ha noen planer. Herlig det.
        God fredagsklem til fine deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg